Nye modeller i flokken ?

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

M@X skrev:At omtalte dæk er beregnet til grus, kan vist diskuteres. Hvilken betegnelse står der på dækket som indikerer egnethed til grus ? M+S mærkningen kender jeg, men der kan være andre.

Og velegnet er de absolut ikke. Det kan enhver ved selvsyn se. Smart salgsgas i brochurer gør ikke dæk bedre end de er. Sammenligne evt med dækkene på den nye AT.
Jamen, jeg tænkte da bare på at bruge dæk producentens betegnelse...altså hvad dækker er beregnet til, og ikke noget som helst om hvad det er godt til, som vi jo godt ved kan få den menneskelige race helt op i det røde felt, og som et minimum noget man aldrig bliver enige om......men den går åbenbart ikke :shock:
Det skal nok være de hardcore offroad folk der definere dækket ;-) (og læg nu mærke til smiley'en)
Indrømmet...jeg burde nok ikke have skrevet "grus", men bare "uden for asfalten"
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

@Nicolajsen.
Jeg er enig i at vi ikke skal op i det røde felt :-D Det er slet ikke der jeg vil hen. :-) :-) :-)

Jeg synes blot det er synd at udvande en klub der har noget at samles om. Men det er ikke værre end at hvis de almindelige motorcykler bliver optaget i klubben, så kan jeg ikke længere lide lugten i bageriet. Så stopper jeg bare og finder et andet sted med samme interesse som jeg. Længere er den ikke.
Jeg har bare været glad for at skrive sammen med gutterne her på HARK. Og jeg har lært mange at kende som jeg kører sammen med og snakker jævnligt med. Og det bliver jeg ved med :ok: :ok: :ok:

Men vi må se hvad der sker. Bestyrelsen er jo valgt til at tage beslutningerne og jeg prøver bare at skubbe i den retning jeg finder mest rigtig.

Og rigtig god weekend til alle :-D :-D

Husk der er første afdeling af DM i trial i Kolding på søndag :ok:
--
mvh M@X
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

M@X skrev:@Nicolajsen.
Jeg er enig i at vi ikke skal op i det røde felt :-D Det er slet ikke der jeg vil hen. :-) :-) :-)

Jeg synes blot det er synd at udvande en klub der har noget at samles om. Men det er ikke værre end at hvis de almindelige motorcykler bliver optaget i klubben, så kan jeg ikke længere lide lugten i bageriet. Så stopper jeg bare og finder et andet sted med samme interesse som jeg. Længere er den ikke.
Jeg har bare været glad for at skrive sammen med gutterne her på HARK. Og jeg har lært mange at kende som jeg kører sammen med og snakker jævnligt med. Og det bliver jeg ved med :ok: :ok: :ok:

Men vi må se hvad der sker. Bestyrelsen er jo valgt til at tage beslutningerne og jeg prøver bare at skubbe i den retning jeg finder mest rigtig.

Og rigtig god weekend til alle :-D :-D

Husk der er første afdeling af DM i trial i Kolding på søndag :ok:
Hej M@X.
Jeg mener du har misforstået noget hvis du mener HARK er en offroad klub. Jeg mener ( det kan være jeg tager fejl men så må nogle af klubbens grundlæggere rette mig ) vi er et møde sted for brugere af Honda`s allroad motorcykler der er så nogle der kører asfalt, nogle der kører asfalt og grus ( dem tilhører jeg vist selv ) og så er der nogle der kører asfalt,grus,og offroad. klubbens arrangementer har i min tid som medlem altid været med vægt på shelter, bålmad og hygge. Der har som regel også været en fællestur som alle,uanset dækvalg har kunnet deltage i.
Jeg mener de nye modeller skal med i klubben da de efter min overbevisning også tilhører Honda`s allroad modeller og at vi ikke skal udelukke disse bare fordi de har 17" forhjul (CB500XA,NC750X og Crossrunner ) Crossturer har vist 19" som min egen Transalp .
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af iver »

For lige at lægge et svar på det John skriver.

Jeg repræsenterer kun mig selv og ikke samtlige stiftere!

Nu er det jo et par dage siden at vi stak hovederne sammen og blev enige om at forene os som klub. Men som jeg husker det, så var det noget med at vi synes der var en øjensynlig fordel i at vi kunne hjælpe hinanden med tekniske og erfaringsmæssigt spørgsmål med vores fælles maskiner altså Transalpen. Og da så der kom nogle rødder på deres Africa twins og synes de var nogle helvedes karle og gerne ville være med i vores fælleskab, så tænkte vi at vi har sgu da nogle lige så hårde nitter, men at vi ville nok kunnen finde fælles fodslaw, for de var jo egentlig nogle ok gutter. En dag kom der så en på den idé at vi skulle være det hele lidt mere formelt. Altså som i "Vi holder sgu en stiftende generalforsamling" (Så vidt jeg husker fordi vi så kunne vælge n- til at bede folk om at holde en god tone på hjemmesiden) som sagt så gjort. Efter noget tid blev vi kontaktet af nogle endnu mere helvedes karle der kørte på Varaderoer, og de ville sgu også lukrere på på vores hyggelige sammenhold. Vi skumlede lidt over det, og da der jo var lidt fælles træk over de cykler vi kørte på, bla det bankende V2 hjerte i alle tre maskiner, så fik de gud hjælpe mig også et "kom bare med os gutter, i opfører jer jo tilforladeligt ".

De tre maskiner lugtede jo alle jo lidt af eventyr, med mere eller mindre offroad egenskaber, men de var jo særdeles fremragende på asfalt. Så allerede inden Varadero karlene kom til var vi enige om navnet "allroad " for der skulle være plads til både asfalthøvlere og mudderchoppere.

Der har også siden begyndelsen været sådan at nogle kørte på veje af asfalt, nogle kørte på veje uden asfalt, men det var plads til begge slags rødder og helvedes karle. Nogle kørte på asfalt på knopdæk, andre havde evnen til at køre forholdsvis hardcore offroad på gadedæk. Om det ene eller det andet var forsvarligt var det ikke nogen der gik så højt op i, begge dele lod sig gøre, og der blev ikke set ned på nogen fordi de gjorde det ene eller det andet.

Hvis andre har en anden version af hvordan vi fandt sammen hin dag for over ti år siden, ja så er det vel et udtryk for at vi mennesker ser verden med hver vores "briller", men jeg tror nu i hovedtræk det var sådan tingene skete.

Vi står nu ved endnu en skillevej, "skal vi nu havde nogle andre helvedes karle med i vores brogede folk af personligheder", det er det der oplægget i bestyrelsens udspil til denne her debat. Som jeg ser det, og i øvrigt har udtrykt før når vi har snakket om det emne her, så er forcen i HARK at vi altid har haft en ung bestyrelse bestående af forholdsvis "unge medlemmer" altså uden alt for mange gamle tudser til at sige "sådan plejer vi ikke at gøre" . Det har gjort at klubben er det den er i dag, en dynamisk forening der løbende har udviklet sig, men holdt sig til pæmisen der som jeg ser det er følgende .

Kør på en Honda.
Kør på en maskine der lugter lidt af eventyr.
Kør på en maskine der ligner noget der kan tygge en grusvej.
Du skal være en helvedes karl eller karlinde (min personlige omskrivning af Karl, så kvinder også er repræsenteret )
Det skal være plads til alle.

Så kan man lide klubben som den ser ud i dag, ja så er det fordi vi har formået at udvikle os, indenfor vidde rammer.

Mvh Iver.

Disclaimer. Jeg undskylder stavefejl med at indlægget er skrevet på en smartphones tastatur med alt for fede fingre til altid at ramme rigtigt . Evt høviske udtryk er anvendt for at tillægge indlægget lidt humor, og ikke for at træde på nogen eller nedgøre i nogen grad!
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Godt indlæg.
Jeg er blot uenig i at de nye kandidater lugter af eventyr og at de skulle ligne noget der kan tygge en grusvej.

Hvis jeg tager fejl, så er der åbent for ALLE modeller. Selv Gold Wing.............
--
mvh M@X
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Lasse Pedersen »

Godaften HARK
Ja det er vel de færreste der er i tvivl om min holdning til dette emne.
Jeg ser ikke nogen grund til at udvide klubbens modeller ud over den ny AT
Ja det kræver en vedtægts ændring
Så som tidligere opfordrer jeg alle medlemmer om at stemme enten ved generalforsamlingen eller hvis man er forhindret i det så brevstemmer
Husk forslaget skal være kendt I så god tid at det kan lade sig gøre

Med venlig hilsen
Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af iver »

M@X skrev:Godt indlæg.
Jeg er blot uenig i at de nye kandidater lugter af eventyr og at de skulle ligne noget der kan tygge en grusvej.

Hvis jeg tager fejl, så er der åbent for ALLE modeller. Selv Gold Wing.............
Max, jeg forstår godt din frygt, for at miste noget (klubben som den er i dag ) Som du skriver i et andet og tidligere indlæg, så vil det i din optik ødelægge noget, som du synes er virkeligt godt, hvis vi udvider med de nye modeller. Det vil ødelægge noget du virkelig synes godt om, så meget at du tilsyneladende vil melde dig ud.

Men jeg synes du skal have to ting i mente.

1. Det du lige nu synes er virkeligt godt, er blevet så godt fordi klubben har haft en evne til at forny sig, og udvikle sig. Den klub vi har i dag er ikke som den så ud for ti år siden. Klubben har hele tiden været foranderlig. Så den klub du så godt kan lide, er resultatet af at man ikke har stået fast på at tingene skal være som de altid har været.

2. Havde vi i tidernes morgen, ikke udvidet modelflåden, havde HARK lige nu været en klub for Transalpnørder, der ikke havde haft andet end hån og pegen fingre til overs for folk der kører Africa twin eller Varadero. For selv om de var nogle helvedes karle, så var vi jo alligevel de hårdeste nitter, vi havde jo set lyset i Transalpen og vidste at den var det eneste lyksaliggørende, og de andre bare nogle simple efterligninger.

Det er ikke fordi jeg ikke har respekt for at du har en anden holdning, jeg skriver det har eller forrige indlæg. Men blot for at kaste lys over, hvad der har været grundlaget for noget som andre end jeg og dig selv sætter stor pris på.

Mvh Iver.

Disclaimer. Mit indlæg er ikke skrevet eller formuleret med det formål at træde nogle over tæerne, eller på nogen måde nedgøre nogen. Skulle dette alligevel være lykkedes for mig er her min uforbeholdne undskyldning.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

M@X skrev:Hvis jeg tager fejl, så er der åbent for ALLE modeller. Selv Gold Wing.............
At sammenligne de af bestyrelsen foreslået modeller, med en Goldwing, er fuldstændigt uforståeligt for mig. :shock:
Og så kan jeg i øvrigt ikke forstå, hvorfor at flere modeller i klubben, skulle afholder dig fra at fortsætte med at skrive indlæg om de ting du finder interessant, køre sammen med dem du synes, og møde op til de arrangementer du vælger. Ja, der bliver formentligt flere indlæg om ting du ikke finder interessant, og arrangementer du ikke gider deltage i, men så lad være med at læse disse indlæg, og komme til de arrangementer.
Og skriv en masse om de ting du finder interessant, og lav de arrangementer du gider. Det er jo os der skaber klubben ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

Lasse Pedersen skrev:Husk forslaget skal være kendt I så god tid at det kan lade sig gøre
Ikke forstået :?:
Er det meningen at vi som alm. medlemmer skal forslå nye modeller :?:
Eller er det "bare" de almindelige forslag til en generalforsamlingen der menes.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

Billede
Her er et "spion foto" af nyeste allroader fra Honda. :shock:
Modellen som ifølge velunderrettede kilder kommer til at hedde Honda DW1500R DirtWing forventes offentliggjort på årets Eicma messe. :beer:

Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af ktopp »

:ok:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Nikolajsen »

UPS... :lol: Den havde jeg ikke set komme..... :lol: :lol: 8-)
"I stand corrected" :mrgreen:

"Det er ingen kunst at besejre en fjende, kunsten ligger i at rejse sig efter et nederlag"
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af Lars N »

Ha ha herr formand ka den fåes med spil og jord anker....

https://www.youtube.com/watch?v=Xu9xNEFLMqw

Til dem der ikk mener at de nye forslået mc lugter af All Road
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af M@X »

Lars N skrev:Ha ha herr formand ka den fåes med spil og jord anker....

https://www.youtube.com/watch?v=Xu9xNEFLMqw

Til dem der ikk mener at de nye forslået mc lugter af All Road

Mon Landrover klubben vil tage Audi Quattro og Subaru med i klubben fordi de lugter af 4 hjulstræk - I think not

En CityBike 500 er IKKE en mc der egner sig til adventure før den bliver ombygget. I filmen er det vist mest føreren der skal have kredit for at få den bycykel med rundt på de veje.

At HARK klubben har udviklet sig fra kun Transalper til nu TA, AT og Varadero er meget fint og passer lige nøjagtigt ind i mit syn på en dejlig klub. Ved at udvide den til at tage rene gademodeller med, så er det ikke længere den klub som da jeg begyndte.

Pudsigt er det da at til de forholdsvis få arrangementer jeg har været med til i HARK regi, da har grove knopdæk været mere reglen end undtagelsen. De fleste julekalender billeder og lige sådan i de sidste par årskalendere har det været bileder af fuldt udrustede med knopdæk monterede Hondaer med 21 tommer forhjul og stor frihøjde.
Det MÅ da være fordi det er den slags cykler at klubbens medlemmers hjerter banker for.

Men det vil bestyrelsen åbenbart til at ødelægge nu :not:

Hvordan kan jeg brevstemme??? eller bliver jeg nødt til at tage med på generalforsamlingen for at stoppe det pjat ???

For mange år siden lige da DORMCK startede, var jeg medlem og kørte dengang på Yamaha XT600. Årene gik og da jeg lidt tilfældigt fik købt en Africa Twin, så fandt jeg ud af hvad jeg havde savnet hele min mc karriere . Det var helt natuligt at søge lidt på nettet og heldigvis var der andre der havde det ligesom jeg, nemlig gutterne i HARK.

Nu, få år senere lægger bestyrelsen op til en devaluering af interessefællesskabet. Det er jeg nødt til at kæmpe i mod. Ikke fordi at jeg ikke kan tale med motorcyklister på andre modeller, men simpelthen for hjerteblodet i HARK er de 3 modeller med V-motor og allroad egenskaber. Jeg er endda villig til at gå på kompromis og medtage den nye AT. Alt andet vil være fornægtelse af rødderne. Men så er det STOP.

Have en god aften :beer:
--
mvh M@X
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Nye modeller i flokken ?

Indlæg af John Sigh »

Hej M@x.

Jeg genkender ikke billedet med flest grove knopdæk til vores arrangementer. Jeg tror ikke det har været officielle HARK arrangementer , men jeg syndtes da du skal komme til generalforsamlingen, så du også kan møde nogle af dem der ikke bruger knopdæk, og jeg tror du vil finde ud af at de (vi) er ganske flinke mennesker som går lige så meget op i deres motorcykel som dig.
Der er jo også valg til bestyrelsen så du kan også stille op til bestyrelsen og derved få indflydelse på klubbens udvikling.

Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Besvar