Re: Nye modeller i flokken ?
: 29. feb 2016, 21:49
Sikken mange forskellige synspunkter der kommer frem i denne tråd :)
For mig har HARK altid været en klub for Honda Allroadere. Hvad man så lægger i det er vidt forskelligt.
Det jeg dog mest af alt kan li' med klubben er de hyggelige shelterture. Hvilke cykler folk kører på til disse ture er i mine øjne fløjtende ligegyldigt. Men en klub skal have et eller andet at være fælles om og i denne er det en interresse for Honda Allroadere. "Allroadere" har medlemmerne så i tidens morgen afgjort skulle være TA også AT. For at få nyt blod i klubben er der derefter vedtaget at Veraderoen også kunne komme med. Nu er det nogle år siden at den sidste v2 AT rullede ud af fabrikken og betyder realistisk set at nytilstrømningen til klubben (med dens nuværende regler) nok også vil begynde at stoppe op.
Så for at få nyt blod til klubben igen, er det i mine øjne en god ide at revidere hvilke modeller må lege med i HARK.
Da den nye AT teknisk set intet har til fælles med hverken den gamle african twin, transalp eller veradero ud over at være en Allroader som Honda producerer, synes jeg det er en god ide også se på om der er andre Allroadere fra Honda der kunne tænkes kunne lukkes ind i fællesskabet og bidrage til nyt blod og inspiration til klubben.
At disse nye forslag "kun" er byggede til let grus passer også meget fint med de arrangementer som HARK har arrangeret den tid jeg har været medlem (ca 3år). Der HAR være arrangementer i HARK hvor knopdæk har været en stor fordel, men disse har så vidt jeg lige husker, stort set alle været arrangeret af andre klubber eller privatpersoner der siden har inviteret HARK med (med undtagelse af den tidlige forårssheltertur, der plejer at involvere sne og is).
Man kunne så se på den tekniske del af klubaktiveterne som tit går på at medlemmerne deler deres store viden om hvordan sådan en TA, AT eller Veradero er sat sammen. Dette er selvfølgelig en dyrbar viden der er god at have samlet, men hvorfor kan man ikke også udvide denne vidensbase med hvordan andre Honda'er fungerer? Ser man på Teknik siden på forum, så er der 3-4 ud af de nyeste 50 tråde der egentlig handler specifikt om en af vores nuværende cykler. Hvorfor skulle der ikke være plads til andre tekniske spørgsmål ang. de potentielt nye modeller?
Hvilke billeder der bliver lagt op af på forsiden har jeg altid synes var lidt underligt valgte model- og kendis fotos der gav et meget misvisende billede af HARK. Jeg har også stillet spørgsmålet mange gange "hvorfor dog ikke vise billeder fra hvad klubben egentlig er og laver"? Ser man på andre mc-klub hjemmesider så er det meget tit at deres presenation/fordør til klubben er billeder af deres "dagligdag" og alt det sjove der sker i deres klub.
Ja alt nyt er skræmmende til at starte med, men ødelægger det virkelig mere i dette tilfælde end det gavner??
ps: Spørger en fremmed på Africa Twin, mig om jeg kan anbefalle en god offroad klub anbefaller jeg aldrig aldrig HARK, som en god offroad klub men anbefaller vedkommende at se på Tenere Klub Danmark istedet for til det formål. Jeg nævner dog altid at vil man have hyggelig samvære (helst med shelterture) og nørderi med disse Honda modeller, så er der ingen tvivl om at det er HARK man skal melde sig ind i.
For mig har HARK altid været en klub for Honda Allroadere. Hvad man så lægger i det er vidt forskelligt.
Det jeg dog mest af alt kan li' med klubben er de hyggelige shelterture. Hvilke cykler folk kører på til disse ture er i mine øjne fløjtende ligegyldigt. Men en klub skal have et eller andet at være fælles om og i denne er det en interresse for Honda Allroadere. "Allroadere" har medlemmerne så i tidens morgen afgjort skulle være TA også AT. For at få nyt blod i klubben er der derefter vedtaget at Veraderoen også kunne komme med. Nu er det nogle år siden at den sidste v2 AT rullede ud af fabrikken og betyder realistisk set at nytilstrømningen til klubben (med dens nuværende regler) nok også vil begynde at stoppe op.
Så for at få nyt blod til klubben igen, er det i mine øjne en god ide at revidere hvilke modeller må lege med i HARK.
Da den nye AT teknisk set intet har til fælles med hverken den gamle african twin, transalp eller veradero ud over at være en Allroader som Honda producerer, synes jeg det er en god ide også se på om der er andre Allroadere fra Honda der kunne tænkes kunne lukkes ind i fællesskabet og bidrage til nyt blod og inspiration til klubben.
At disse nye forslag "kun" er byggede til let grus passer også meget fint med de arrangementer som HARK har arrangeret den tid jeg har været medlem (ca 3år). Der HAR være arrangementer i HARK hvor knopdæk har været en stor fordel, men disse har så vidt jeg lige husker, stort set alle været arrangeret af andre klubber eller privatpersoner der siden har inviteret HARK med (med undtagelse af den tidlige forårssheltertur, der plejer at involvere sne og is).
Man kunne så se på den tekniske del af klubaktiveterne som tit går på at medlemmerne deler deres store viden om hvordan sådan en TA, AT eller Veradero er sat sammen. Dette er selvfølgelig en dyrbar viden der er god at have samlet, men hvorfor kan man ikke også udvide denne vidensbase med hvordan andre Honda'er fungerer? Ser man på Teknik siden på forum, så er der 3-4 ud af de nyeste 50 tråde der egentlig handler specifikt om en af vores nuværende cykler. Hvorfor skulle der ikke være plads til andre tekniske spørgsmål ang. de potentielt nye modeller?
Hvilke billeder der bliver lagt op af på forsiden har jeg altid synes var lidt underligt valgte model- og kendis fotos der gav et meget misvisende billede af HARK. Jeg har også stillet spørgsmålet mange gange "hvorfor dog ikke vise billeder fra hvad klubben egentlig er og laver"? Ser man på andre mc-klub hjemmesider så er det meget tit at deres presenation/fordør til klubben er billeder af deres "dagligdag" og alt det sjove der sker i deres klub.
Ja alt nyt er skræmmende til at starte med, men ødelægger det virkelig mere i dette tilfælde end det gavner??
ps: Spørger en fremmed på Africa Twin, mig om jeg kan anbefalle en god offroad klub anbefaller jeg aldrig aldrig HARK, som en god offroad klub men anbefaller vedkommende at se på Tenere Klub Danmark istedet for til det formål. Jeg nævner dog altid at vil man have hyggelig samvære (helst med shelterture) og nørderi med disse Honda modeller, så er der ingen tvivl om at det er HARK man skal melde sig ind i.