Ny TransAlp

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ny TransAlp

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Først og fremmes velkommen i klubben, og hjertelig tillykke med din transalp - jeg har fornyelig været ude og se den ved en forhandler - og jeg synes virkelig den er flot. Hvilken farve er din alp? Jeg har kun set den i sølvfarvet - og den er rigtig flot. Når nu du er kommet til det nivau hvor du har lavet de første ridser og den er blevet godt brugt - og du har fået et mere jordnært forhold til den (har nemlig selv prøvet at købe ny motorcykel ;-) ) - så kunne jeg rigtig godt tænke mig en tur på den nye 06 model - hvis du altså har lyst til at andre kører på den. Så kunne vi lave en fællestur i Køgeområdet og du kunne lave ruten i dit lokalområde - og køre forrest på min 91 alp og bestemme tempoet. Forventer ikke det sker det første års tid.... sådan er det med nye motorcykler...... ;-)

MVH Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Tak for velkomsten, og lykønskningen.

Min spritnye Transalp (som min søster har døbt "Albert"), er sølvfarvet som
alle de Transalp'er der er kommet til Danmark som discount maskiner til
den (for danske forhold) rimelige pris på 99.998,-

Ideen med en lokal tur her på det midt-østlige sjælland skal der naturligvis
følges op på. Jeg skal nu til at udforske omegnen på en lidt anden måde end
jeg før har været vant til. Så det kan sagtens tænkes at jeg en dag vil
komme med et turforslag.

Men en smutvej er jo pludselig ikke helt det samme, når man også kan
bevæge sig "over stok og sten", og når man ikke behøver at følge
rundkørslen rundt langs asfalten, men bare kan køre lige tværs over. ;-)

Ideen med at bytte en (lille) tur kunne sagtens komme på tale ved samme
lejlighed, så det gælder bare om at holde "tur-gryden i kog".
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Jens.
Der skal da ogsaa komme et tillykke med "Albert" og velkommen her i vores lille klub - fra Beijing, Kina.
Vi ses jo nok i loebet af sommeren, naar jeg er et smut i DK.
Mange hilsener
Torben - som har staaet i opvasken hele aftenen, fordi jeg har fyret opvaskeren......men jeg ka sgu selv...... :lol:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar aften....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Hvis du har lyst, har vi et arrangement her den 25 marts hos Torben Vester på fyn. Det er det årlige Dakar aften arrangement som desværre blev aflyst her først på året pga. snevejr. Men nu vender vi frygteligt tilbage. Her har du mulighed for at hilse på os og se hvad vi er for nogle gutter - og så kan vi jo også få mulghed for at blive misundelige på Albert ;-)

Men du kan se mere under "Tur går til?" og tråden Dakar aften.

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Jens

Jeg har også været på "udsalg" og sikret mig en af de nye sølvgrå, men jeg må desværre lige vente et par uger endnu, inden den kommer hjem i garagen. -Men så kan det jo nå at blive forår i mellem tiden :-)

Jeg ville lige høre om du har købt noget xtra udstyr, -eller om du tog den som den var?

----

"Søften"
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Indmelding.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej "Søften"

Meld dig da ind i klubben ;-) - det er da alt alt for fedt - 2 som har købt den nye alp - SEJT!!

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Søren

Ja det må vi nok hellere se på. Måske får jeg brug for lidt hjælp til at lave den første bule ;-)

Jeg vil tro at der er ved at være udsolgt af denne sending, -så vi kommer nok til at møde nogle stykker derude i sommerlandet.

"Søften"
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cool!

Indlæg af Søren Dahl »

Det lyder rigtig fedt!

MHV Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Hej igen,

Jeg tog den som den stod. (Ham forhandleren i Holtug har iøvrigt 2 mere
stående, han mener at den næste sending også er mere eller mindre
udsolgt). Men jeg regner med at skulle investere i centralstøtteben, og nok
også et sæt tasker - samt måske en motor-styrtbøjle, og en tutteladelut
så man kan benytte den ene taske som topbox når man ikke skal i Brugsen
og købe stort ind - men blot skal have kaffe og blødt brød med på tur.

Tilbehøret er dog kanondyrt, så jeg forestiller mig at jeg skal købe det hos
Louis i Tyskland. De har et ret lækkert Krauser taskesæt, og et uoriginalt
centralstøtteben til nogle helt andre priser end de originale Honda dele.

Alternativt kan man få det originale Honda ekstra-udstyr i Sverige ca. 20%
billigere end det er i DK.

Men lige nu er det kun på "tanke-stadiet".
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tasker

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Du skal da have alutasker på sådan en cykel det er meget federe og de er meget mere anvendelige når du skal på mc tur. De kan bruges som bord, som stol, som kogested, som crashbar ja og rent faktisk også som tasker ;-) og så kan der bare være meget mere i end plast taskerne. Men luft tanken - de er fede!

Inden du begynder at eksperimenter for meget med off road - så anskaf dig et par styrtbøjler - jeg har været styrtet et utal af gange - både mindre og større styrt - og det er simpelthen et must med crashbars. Det voldsomste styrt jeg lavede kostede et brækket kraveben, og en omlakering af cyklen, men ingen knækkede plastic dele eller smadret køler etc. Så det kostede ialt 3 uger i armslynge og omlarkering for ca 2000 jyske dollars. Havde jeg ikke haft styrtbøjler skulle der HELT sikkert have været forsikring på med præmiefald etc til følge.

Hvis bare cyklen vælger (typisk støttefods uheld) koster det ærgelse og skræmmer - det slipper du også for med styrtbøjler (eller minimere i hvert fald risikoen kraftigt). Du vil ærge dig over NÅR, (bemærk; ikke hvis) du ligger din nye alp ned hvis du ikke har bøjler på. Bare et lille råd.

MVH Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Hmm. Alu tasker. Det havde jeg ikke lige overvejet.

Kan man få nogle ordentlige alu tasker til under en million ?

Kan man tage sådan nogle af og på, uden at skulle fumle skruer og værktøj
i adskillige minutter. Hvad hedder de rigtige, og hvad koster de monstro, og
hvor er det rigtige sted at købe dem ?

Og det der med styrtbøjler - det lyder helt rigtigt. Jeg læste i en tråd om en
som gerne ville have nogen i rustfrit. Er der nogen som ved hvordan det gik
med den ide ? For sådan nogle kunne jeg da også godt tænke mig.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

ja da:)

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg kører selv med Hepco & Becker (3 stk) men der er mange andre muligheder. Jeg er rigtig glad for mine alu tasker og de er meget nemme at afmontere - nå ja lige borset fra min topboks den er skruet på - men det er fordi den er købt brugt, men derfor er jeg nu stadig glad for den.

Alt hvad der har med alu tasker at gøre bør du købe i tyskland. Hvis du vil have Touratechs Zega tasker skal de selvsagt købes ved Tourtech. Fordele ved disse tasker er, at du kan afmontere låget (det kan også være en ulempe da man kan tabe det - en af mine gode kammerater gjorde det under en ferie - men det kan være han selv vil fortælle mere ;-) ) Eneste ulempe - hvis man kan tale om det - er at taskerne fra Touratech er lidt sværer at afmontere og egentelig også at "førstegangs" montere - det er lidt af et gør det selv arbejde at få det tilpasset, men så er det altså heller ikke sværer. Lidt nemmere går det med dem fra Hepco og Becker.

Selve taskeracket (taske holderen) skal købes fra Hepco & Becker hvis det er de tasker du ønsker at få på - hvor i mod dem fra Touratech er lidt mere fleksible med hensyn til racket hvilket er ret smart! Det skyldes at man, som tidligere nævnt, selv skal tilpasse beslagene.

Kig under www.touratech.de eller www.hepco-becker.de - det skal også nævnes at der er andre alu tasker på markedet - men dette må vist siges at være de mest kendte her i DK

Iøvrig kan nævnes at det er H&B alu-standard jeg køre med - der er nemlig flere forskellige typer som du vil se.

Det er iøvrigt vores formand Mogens Damand som er interessret i alu crashbars og så vidt jeg ved har Mogens ikke fået købt/monteret endnu, ikke sandt, Mogens?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

ja da:)

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg kører selv med Hepco & Becker (3 stk) men der er mange andre muligheder. Jeg er rigtig glad for mine alu tasker og de er meget nemme at afmontere - nå ja lige borset fra min topboks den er skruet på - men det er fordi den er købt brugt, men derfor er jeg nu stadig glad for den.

Alt hvad der har med alu tasker at gøre bør du købe i tyskland. Hvis du vil have Touratechs Zega tasker skal de selvsagt købes ved Tourtech. Fordele ved disse tasker er, at du kan afmontere låget (det kan også være en ulempe da man kan tabe det - en af mine gode kammerater gjorde det under en ferie - men det kan være han selv vil fortælle mere ;-) ) Eneste ulempe - hvis man kan tale om det - er at taskerne fra Touratech er lidt sværer at afmontere og egentelig også at "førstegangs" montere - det er lidt af et gør det selv arbejde at få det tilpasset, men så er det altså heller ikke sværer. Lidt nemmere går det med dem fra Hepco og Becker.

Selve taskeracket (taske holderen) skal købes fra Hepco & Becker hvis det er de tasker du ønsker at få på - hvor i mod dem fra Touratech er lidt mere fleksible med hensyn til racket hvilket er ret smart! Det skyldes at man, som tidligere nævnt, selv skal tilpasse beslagene.

Kig under www.touratech.de eller www.hepco-becker.de - det skal også nævnes at der er andre alu tasker på markedet - men dette må vist siges at være de mest kendte her i DK

Iøvrig kan nævnes at det er H&B alu-standard jeg køre med - der er nemlig flere forskellige typer som du vil se.

Det er iøvrigt vores formand Mogens Damand som er interessret i alu crashbars og så vidt jeg ved har Mogens ikke fået købt/monteret endnu, ikke sandt, Mogens?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

ja da:)

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg kører selv med Hepco & Becker (3 stk) men der er mange andre muligheder. Jeg er rigtig glad for mine alu tasker og de er meget nemme at afmontere - nå ja lige borset fra min topboks den er skruet på - men det er fordi den er købt brugt, men derfor er jeg nu stadig glad for den.

Alt hvad der har med alu tasker at gøre bør du købe i tyskland. Hvis du vil have Touratechs Zega tasker skal de selvsagt købes ved Tourtech. Fordele ved disse tasker er, at du kan afmontere låget (det kan også være en ulempe da man kan tabe det - en af mine gode kammerater gjorde det under en ferie - men det kan være han selv vil fortælle mere ;-) ) Eneste ulempe - hvis man kan tale om det - er at taskerne fra Touratech er lidt sværer at afmontere og egentelig også at "førstegangs" montere - det er lidt af et gør det selv arbejde at få det tilpasset, men så er det altså heller ikke sværer. Lidt nemmere går det med dem fra Hepco og Becker.

Selve taskeracket (taske holderen) skal købes fra Hepco & Becker hvis det er de tasker du ønsker at få på - hvor i mod dem fra Touratech er lidt mere fleksible med hensyn til racket hvilket er ret smart! Det skyldes at man, som tidligere nævnt, selv skal tilpasse beslagene.

Kig under www.touratech.de eller www.hepco-becker.de - det skal også nævnes at der er andre alu tasker på markedet - men dette må vist siges at være de mest kendte her i DK

Iøvrig kan nævnes at det er H&B alu-standard jeg køre med - der er nemlig flere forskellige typer som du vil se.

Det er iøvrigt vores formand Mogens Damand som er interessret i alu crashbars og så vidt jeg ved har Mogens ikke fået købt/monteret endnu, ikke sandt, Mogens?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

ja da:)

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg kører selv med Hepco & Becker (3 stk) men der er mange andre muligheder. Jeg er rigtig glad for mine alu tasker og de er meget nemme at afmontere - nå ja lige borset fra min topboks den er skruet på - men det er fordi den er købt brugt, men derfor er jeg nu stadig glad for den.

Alt hvad der har med alu tasker at gøre bør du købe i tyskland. Hvis du vil have Touratechs Zega tasker skal de selvsagt købes ved Tourtech. Fordele ved disse tasker er, at du kan afmontere låget (det kan også være en ulempe da man kan tabe det - en af mine gode kammerater gjorde det under en ferie - men det kan være han selv vil fortælle mere ;-) ) Eneste ulempe - hvis man kan tale om det - er at taskerne fra Touratech er lidt sværer at afmontere og egentelig også at "førstegangs" montere - det er lidt af et gør det selv arbejde at få det tilpasset, men så er det altså heller ikke sværer. Lidt nemmere går det med dem fra Hepco og Becker.

Selve taskeracket (taske holderen) skal købes fra Hepco & Becker hvis det er de tasker du ønsker at få på - hvor i mod dem fra Touratech er lidt mere fleksible med hensyn til racket hvilket er ret smart! Det skyldes at man, som tidligere nævnt, selv skal tilpasse beslagene.

Kig under www.touratech.de eller www.hepco-becker.de - det skal også nævnes at der er andre alu tasker på markedet - men dette må vist siges at være de mest kendte her i DK

Iøvrig kan nævnes at det er H&B alu-standard jeg køre med - der er nemlig flere forskellige typer som du vil se.

Det er iøvrigt vores formand Mogens Damand som er interessret i alu crashbars og så vidt jeg ved har Mogens ikke fået købt/monteret endnu, ikke sandt, Mogens?

MVH Søren
Besvar