Ny TransAlp

Her kan debateres alt, næsten.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm - mærkeligt

Indlæg af Søren Dahl »

Nå, jamen så lykkedes det mig altså at få sendt det indlæg 4 gange - ved ikke helt hvad der gik galt :-? mærkeligt!

:?:


MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Jens "fup" ;-)

Ja jeg var lige inde og kigge på Hjemløsemc siden, fed hjemmeside :-)

Jeg kan også anbefale alusidetasker, de er rummelige, vandtætte og som Søren skrev praktiske til mange formål. Jeg har selv har Zega alukasser på min, og kan varmt anbefale dem, du kan se dem på billedet, hvis du går ind under medlemmer på forsiden og kigge på "Carsten Iversen" (de fleste kalder mig Iver). De kan tages af uden brug af værktøj!!!!!!! De kan købes hos Touratech http://www.touratech.de/new/index.php . Prisen er 674 Euro så er de klar til at sætte på, 620 hvis du selv vil "bakse" med at bore huller og montere beslag osv. Prisen er inklusiv rørramme til at skrue på Albert, en kuffert i hver side valgfrit om det skal være 35/35, 41/41 eller 35/41 liters samt ens låse på begge kasser!

Der findes også andre alukasser fra Hepco Becker men dem kender jeg ikke, men der er vist andre i klubben der har dem, så hvis de kom ud af busken kunne vi høre om dem ;-)

Sekundært, ja så giver de jo et fedt udseende (synes jeg) :-)

Styrtbøjlen i rustfri står vist lidt stille lige nu. Men at få styrtbøjle på er næsten et must, både ved uheld og udseende :-) Jeg kan vist efterhånden ikke komme udenom at udseende betyder en del for mig ;-) Altså mht mc ;-)

Håber jeg har været til hjælp.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ud af busken...

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, og som jeg jo fik skrevet i sidste indlæg har jeg jo Hepco & Becker tasker på og de er bare fede - et kompelt sæt med 3 tasker og rack er ca. 8000. De er alle pengene værd!

MVH Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Tak for tips/info/input og links.

Nu blev det bare endnu sværere at bestemme sig. :-)

Endnu et spørgsmål. Har de alu tasker i kender den rigtige facon til også
at kunne rumme en styrthjelm (eller to). ???
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Jo det er mig der er ude og lede efter en rustfri styrtbøjle, men det er vist sværere end som så, da den eneste side jeg har fundet dem på http://www.motorradonlineshop.com/transalp/ ikke kan levere dem mere, så hvis I falder over et sted hvor de har dem, så lad mig det endelig vide.

Det er bare lidt sært at de stadig reklamere med dem :roll:

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej igen Knudsen.

Jeg ved ikke om der kan gå en hjelm ned i en sidealukasse, en 35 liters er 22.5 cm bred en 41 liters er 26.5 cm bred 1 så er det bare om at få målt bredden på din hjelm.

På min Africaner er jeg ved at få monteret min gamle 50 liters Zega topbox, som kan rumme to hjelme, det var jo også en mulighed :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Takker. Så skal der måles -- og tænkes !
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej yak nudsen...

Tillykke med din nyerhvervelse...og velkommen i denne livsbekræftende skare.

Ca. ½ pris for alukasser hos : http://www.daerr.at/bestellen/ergebnis. ... p=Motorrad

Holderen skal du stadig købe hos Touratech, da det er den eneste der dur.

Hil...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Daerr

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jens

Jeg kender ikke Daerr - men ser umidlbart OK ud på det link Peter har sendt. Har aldrig set eller hørt noget godt eller skidt om det mærke.

Mit råd er stadig - køb Hepco & Becker - det er det suverent godt og du er helt sikker på at få noget kram!

MVH Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Jens...

Når Søren ikke kender produktet, kan jeg nok heller ikke anbefale dig at købe det...

Mange hilsener.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Ja, den er sgu go med jer - efter jeg saa linket, gik jeg ind og bestilte 2 alu boxe...... :-( dog besluttede jeg mig for Zega :-D 35/41 liter + et monteringsaet og et vandtaet pose paa 59 liter.
Daerr boxene har Tom koebt og han siger de er OK.
Jeg valgte Zega, fordi laaget kan tages helt af - Daerr er haengslet og kan derfor ikke aabnes, hvis der samtidig er monteret en bred topbox eller anden bred bagage.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Daerr

Indlæg af Søren Dahl »

How Daerr you Wester......

Uanset hvilke alukasser man køber er det i hvert fald bedre end plastic - det ligger HELT fast! Og det ser også meget federe ud at komme kørende med alutasker frem for plastic - i hvert fald på den slags cykler vi kører på. I hvert fald hvis I spørger mig.

Men Jens - køber du alutasker - vær beredt på, at få en masse negative og dumme kommentarer fra folk der kører gadecykler (som altid har plastic kasser på). Det kan ikke tælles hvor mange gange min cykel er blevet kommenteret som en gammemandscykel og om man ikke kan køre en lille smut uden at skal have "madkassen" med. Efter jeg har fået monteret topboks af alu er kommentaren altid om man har pizza med etc. På et eller andet tidspunkt bliver man immun over for den slags smarte kommentaret. Men når man så komme til træf, tager taskerne af - og tilbyder folk en stol og man bliver ved med at hive forsyninger op af dem - ja så kan de lige pludselig godt bruges - men fred med dem - de ser jo nok lyset en dag.

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

De ser sgu da fede ud de Dearr kasser! er det mon Hepco Becker beslag der sidder på siden af dem!!!!!

Hvis bare de er vandtætte så er de sgu sikkert gode !!! :-)

Og apropos kommentare, hvis man vil have mange af dem skal man bare montere et stykke nedløbsrør med ende bunde på sin styrbøjle med rørbæringer, til at have værktøj, olie og lign i. Så skal i høre kommentarrene vælte ind om alt fra kampvogne til torpedorør og Jamesbond jokes, men når folk så kører istykker og står og mangler et komplet topnøgle sæt, ja så får piben sgu en anden lyd :-)

Det havde jeg hvis nogen kan huske det på Transalpen! Sjovt nok var det sgu også monteret på Africaneren da jeg købte den!!!!! Men jeg har nu pillet det af :-( Der er jo værktøjsrum på sådan en :-)

Nå, nok sludder for idag ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Det nærmest VÆLTER ind med relevante kommentarer, og fede links.

Jeg er vældig imponeret over aktiviteten, og hjælpsomheden i HARK
forummet. Den ros skal i virkelig have allesammen. Enden bliver givetvis
alu-kasser, nu skal jeg (og min pengepung) bare beslutte hvornår det
bliver (og hvilken model).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Yaknudsen.

Jeg kom lige i tanke om at hvis du skulle vælge Zega Kasser, så har jeg 4 ens låse der passer til dem,(der skal 2 låse i hver kasse) Det er spritnye låse med 8 nøgler, som Touratech har fejlleveret til mig. Så dem skal du ikke bestille hvis du vælger dem.

Er spændt på hvad dit valg bliver:-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar