Donor AT

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Donor AT

Indlæg af Bernt »

Jeg går lige og leger med tanken om hvad det ville koste at opgradere min TA, så en tur på nettet viser at der er en del der tager delene fra en AT og flytter over på stellet fra TA. Er der nogen af jer der ved hvilke modeller AT, jeg skulle kigge efter hvis jeg vil havde opgradere min TA PD10 årgang 96.
Jeg tænker selv at det billigste sted at få en er fra Tyskland eller lignende. Dem jeg har set på mobile.de (eller hvad den nu hedder) ligger på næsten 25000,-. Det er lidt i den dyre ende for mig.
Hvad er realistisk?
Eventyret venter bag næste sving :-)
Stephan Jensen

Re: Donor AT

Indlæg af Stephan Jensen »

Opgradere på hvilken måde?
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Donor AT

Indlæg af Bernt »

Hvis donor AT er i god stand, så kunne det være sjovt at lege med tanken om kun at beholde mit stel fra TA også skifte motor, forgaffel og bagsider mm. Denne løsning vil give mig en næsten ny mc for måske billigere penge. Og de til overs dele vil så blive solgt, så på bundlinjen vil den samlet udgift være så lille som muligt. Jeg er lige nu kun igang med at regne på det hele. Måske det ville være lige så dyrt at skifte TA ud, men jeg har vel lov til at lege lidt med tanken. Når jeg læser om forskellen på TA og AT, så er komforten bedre på TA. Om hvad det skyldes er jeg ikke helt sikker på.

Jeg holder meget af min TA, der er bare nogle situationer hvor den godt kunne bruge lidt mere power. Derfor er disse tanker udsprunget fra det indlæg, hvor der bliver sat en AT 750 på et TA stel. Og da den hvis jeg husker rigtigt, så blev motoren taget fra en tysk donor mc. Så var det jeg tænkte, det kunne jo være at der var flere dele der kunne flyttes over. Min TA er fra 1996 PD10 model med dobbelt bremse foran. Og den tjener mig godt på mine daglige ture.

Forresten hvordan går det med din forgaffel, er den stabil uden afstands bøjlen foran?
Eventyret venter bag næste sving :-)
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Donor AT

Indlæg af jernhenrik »

Hvis du flytter for meget over, kan det være Skat siger du har en ny cykel og dermed skal betale ny afgift. Lidt det samme gælder vist også når du "tuner" motoren mere end 20%. Så tjek lige med synshallen og forsikringen inden du går i gang, så du ved hvor du står.
Hilsen
Jernhenrik
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Donor AT

Indlæg af Bernt »

Okay tak, den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på.
Eventyret venter bag næste sving :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Donor AT

Indlæg af iver »

Hør evt dem her ad mht til ombygning, de skulle vide noget om det. http://skad.danamobil.dk/m/

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Donor AT

Indlæg af Bernt »

Tak for den, lige et hurtigt kig på overskrifter, så stod der noget om en 3 års regel ved ombygning. Den regel var nok værd at kigge nærmere på. Men tak for linket.
Mvh Bernth
Eventyret venter bag næste sving :-)
Besvar