Sikring af dit kæreste eje

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Sikring af dit kæreste eje

Indlæg af flygge »

Hej

Nå, ja det måtte jo komme. Min elskede Afrika Twin er blevet smidt ud af cykelskuret, - hvor hun kunne holde sig væk fra langfingfringret -. Så nu har jeg muligheden for et cykelskur .....-. Igen haha - til 250 om måneden, lige på den anden side af væggen.
Hvordan sikre jeg hende bedst muligt på en alm. P- plads. Jeg har en super kæde med alarm på, samt en bøjle til at hæfte på mur/træværk. Men er det nok.
Der er kaskoforsikring på, men jeg frygter sku lidt for mit andet barn.

Flygge
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Sikring af dit kæreste eje

Indlæg af yaknudsen »

flygge skrev: 31. jul 2019, 18:36 Jeg har en super kæde med alarm på, samt en bøjle til at hæfte på mur/træværk. Men er det nok.
Jeg forstår udmærket din bekymring. Hvis 'nogen' vil tage den, så er der i princippet ikke andet at gøre end at gøre det så besværligt som muligt.

At sætte den fast til mur/træværk så man ikke bare kan smadre styr-låsen og uset rulle dit kæreste eje hen til den medbragte trailer for derefter at køre væk med den - er nok det bedste du kan gøre. Du kan evt supplere kæde-låsen med en bremse-skivelås i god kvalitet, de er typisk noget mere bøvlede at skære/klippe af (uden at ødelægge bremseskive m.v.) end en kæde-lås.

Hvis det er muligt, så stil maskinen et sted hvor der er belysning sådan at den kan observeres af dig selv (eller nogle naboer) gennem et vindue, sådan at risikoen for afsløring mens tyveriet foregår - bliver forhøjet.

Men... Jeg er ked af at sige det. En målrettet tyv med en batteridrevet vinkelsliber, eller en ladvogn med kran, er det i praksis umuligt at gardere sig imod.

Din maskine er dog ikke voldsomt dyr, og der er derfor næppe økonomi i at fragte den til udlandet hvor sådan en har væsentligt mindre værdi end her. Så du skal formentlig blot gardere dig mod simpelt brugstyveri. Og det er trods alt overkommeligt. Så nu skal du vist blot bearbejde dit forhøjede bekymrings-niveau. :-D

NB:
Min MC står lige foran naboens soveværelses vindue, og der er god udendørs belysning. Så jeg føler mig tilstrækkelig tryg med min indbyggede styr-lås og min indbyggede HONDA H.I.S.S. startspærre - samt min kaskoforsikring.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
flygge
Indlæg: 100
Tilmeldt: 18. feb 2019, 14:44
Geografisk sted: Korsør

Re: Sikring af dit kæreste eje

Indlæg af flygge »

Hej Yaknudsen

Det er så sandt, så jeg hopper ud i det. :-D
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Sikring af dit kæreste eje

Indlæg af Palle »

En anden ekstra mulighed som jeg også benytter når jeg holder parkeret i EGEN indkørsel,er et af de her regnovertræk som skjuler hele cyklen
undtaget det nederste af dækkene....
Så er den nok ikke så " i øjefallende" som hvis den stod uden !!

Og så lige et klistermærke med " GPS-Sporing monteret" :ok: (bare for at narre fjenden )
Jeg har lavet en skjult afbryder på ledningen på + polen på batteriet som kun jeg ved hvor sidder!!!
der kan jeg slukke for alt strøm.. når jeg evt. parkerer på " udsatte steder"

Jeg deler din bekymring Jan.. har selv fået stjålet min forrige MC,lige under vores soveværelsesvindue hvor vi boede før
Der havde de klippet bremseskivelåsen (også en sikring) over med en boltsaks,og låsekæden havde fået samme behandling fing2
Chrome won`t get you home..
Besvar