Ny el-motor-cykel

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Ny el-motor-cykel

Indlæg af yaknudsen »

En lang, våd og køleskabs-lunken vinter er gået. Og foråret er godt på vej. Under normale omstændigheder ville jeg udnytte ethvert tilløb til godt tur-vejr til at starte motorcyklen og komme ud på de små veje, blandt ligesindede motorcykel-entusiaster.

Men stort set ingenting er normalt i disse virus-pandemi-tider. SUK!

MC træf og ture med venner, bekendte samt andre vidunderlige og fantastiske motorcykel-entusiaster udebliver, helt og aldeles. Det er lige til at tude over.

Man kan selvfølgelig køre en alene-tur på sin motorcykel når vejret er til det. Men selv om det er dejligt med sådan en alene-tur, så bliver det aldrig helt det samme som at dele sin interesse med ligesindede. Tænk... at man kan komme til at savne samværet med "gamle mænd på motorcykler" - så vildt meget.

Det tur-udstyr som er net-shoppet og klargjort hen over vinteren ligger klar til brug, og der får det nok lov til at blive liggende et stykke tid endnu. Det er bare så mega-monster-nedtur at det næsten er ubeskriveligt.

Hvad gør man så???

Man venter naturligvis på bedre tider, og gør sit bedste for at fordrive tiden med noget man finder relevant.

Hvis man er lige så heldig som mig, så har man mulighed for at sende noget af pensionsopsparingen i omløb for at holde en lille smule gang i samfundsøkonomien. Net-shopping er en fantastisk opfindelse. Man kan shoppe døgnet rundt uden risiko for at blive overdænget med covid-19 virus. Netshopping kan dog godt være lidt farligt, for det kan nemt tage overhånd, men kan heldigvis også bruges i en god sags tjeneste. Det er i hvert fald min undskyldning for at net-shoppe "lidt" ud over det sædvanlige.

Så nu hænger der et dugfrisk, toplækkert sæt MC tøj klar til erstatning for mit snart 10 år gamle sæt. Udstyret med passende sikkerhedsanordninger og ekstremt komfortabel edderfugle-dun-isolering samt intakte syninger overalt så man feks. ikke bliver pladder-våd i rumpen - når "duggen" falder lidt tungt.

Tøjet er naturligvis blevet afprøvet ude i det fri, men der mangler altså 'lissom' noget.................

Tidligere på vinteren købte jeg et el-cykel kit til min mountain-bike. Det fik jeg adskillige uger til at gå med. Først masser af research og nørderi på nettet. Så indkøb af dele (fra kina). Derefter vente på at alle delene ankommer imens man fantaserer om alle de dejlige, magelige (og mega-lange) cykelture man kan tage afsted på - uden risiko for at blive "hægtet af" på halvvejen af sine egne alt for optimistiske ambitioner.

Det medførte naturligvis at der skulle pilles, og nifles, og rodes, og rages, og pudses, og opfindes, og tilpasses, Det var skønt at røre ved noget metal mens motorcyklen stod og ventede på foråret.

El-cyklen er selvfølgelig blevet grundigt afprøvet, og den virker helt fantastisk, men nu er den smurt ind i et tomme-tykt lag af pladder. Så nu venter jeg på noget mere regnvejr ;-)

Den godt brugte støvsuger-robot kastede pludselig "håndklædet i ringen". Held i uheld, så måtte der igen researches, nørdes og net-shoppes. Det var måske lidt overilet, for det viste sig senere at "Ursula" (som min tidligere støvsugerrobot hedder) godt kunne bringes til at fungere her på mit hjemmeværksted. Så nu har "Ursula" fået et nyt liv hjemme hos min datter. Det var både sjovt, lærerigt og udfordrende at reparere sådan en robot, og så gik tiden jo også med det ;-)

Min nye (net-shoppede, Kinesiske) støvsugerrobot kan (foruden at suge støv og nullermænd) også moppe gulvet i samme arbejdsgang, og den er Wi-fi opkoblet til mobiltelefonen, så nu er hele hytten konstant skinnende ren (ihvertfald på gulvet) og rengørings-processen foregår semiintelligent - og super effektivt i stedet for den tidligere robot der blot zig-zaggede rundt på må og få. (Bort set fra at den havde en fantastisk evne til at gå i vejen, omtrent som en kat der alt for ofte vader lige ind foran en når man passerer igennem en døråbning). Endnu en omgang hyggelig og konstruktiv tidsfordriv.

Vaskemaskinen som netop var blevet teenager (et par år ældre end støvsugerrobotten) gav sig nu også til at skabe sig tosset. Endnu engang måtte jeg til at researche, nørde og netshoppe. Jeg vidste det egentlig ikke. Men pludselig så jeg et behov for at få en vaskemaskine med indbygget tørretumbler.

Så nu er tøjet tørt når jeg tager det ud af vaskemaskinen. Måske skulle man dog hellere kalde sådan en for en krølletumbler end en tørretumbler, for jeg har da aldrig før i mit liv set så meget helt vildt krøllet tøj. Måske skal jeg til at stryge mit tøj nu. Du alt-forbarmende. Det er virkelig strabadserende at være arbejdsmarkeds-pensionist og opsparingsforbruger!

Til sidst (indtil videre) opgav stereoanlægget, igen måtte jeg igang med at researche, nørde og net-shoppe. Det var også hyggeligt tidsfordriv - og jeg benyttede lejligheden til at få mig noget grej med indbyttet net-radio, Wi-Fi opkobling og fjernstyring fra mobiltelefonen. Ikke fordi jeg havde lyst - men fordi jeg trængte :-)

Hvad gør i andre? Netshopper i også, for at holde gang i samfundsøkonomien? Eller er det noget i overlader til jeres bedre halvdel?

MVH
/Jens (der prøver at få tiden til at gå med noget interessant - mens hele verden er ved at gå i stå).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Ny el-motor-cykel

Indlæg af Palle »

Kan kun give dig ret... man savner sgu lidt fællesskab med andre " gamle kloge mænd " :lol:
Jeg er heldigvis en af dem der SKAL på arbejde..
Ellers skulle jeg gå hjemme med fruen der er sendt hjem på ubestemt tid...det ville være noget af en prøvelse 24/7 8-)
Jeg får ikke "net-shoppet " så meget,men går mere i tanker om måske en omlakering af kværnen,maling af crashbar og generel pudsning af køretøjet.

Ud over det har jeg brugt en del tid på at gå alt mit Camping-gear og MC-gear igennem :-D
En dejlig opgave som kalder nogle fede minder frem :ok:
Og til min absolutte ikke overraskelse,må jeg konstatere at heller ikke der skal der " net-shoppes " :-o

Man får jo raget en del til sig i løbet af 30 års Camp/Touring/MC Hobby :ok:
Men alligevel... 4 telte !!! godt nok i størrelse fra Lavu til enkeltmands-bivuak ... jeg tror ikke jeg har brug for mere :lol:
3 soveposer diverse liggeunderlag og feltsenge.. :ok:
For ikke at snakke om køkkengrej.. :oops: man bliver næsten helt flov

Mine tanker går i disse tider til de mænd der har sagt til deres koner,kærester: DET ORDNER JEG NÅR JEG FÅR TID :!: :!: :!:
Chrome won`t get you home..
Besvar