MC garage / MC dækken

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

MC garage / MC dækken

Indlæg af yaknudsen »

Jeg skal have min dejlige Honda NC 750 XAD stående udenfor denne vinter. Sidste vinter stod den i en lukket trailer, og det var ikke særlig godt - hvis man skal dømme efter mængden af rust som havde udviklet sig gennem vinteren.

Så nu er jeg på udkig efter en god MC garage som ikke er så tæt at den samler en masse fugt, men blot beskytter kværnen mod vejr, vind og fuglelort.

Den skal altså være ventileret og solid nok til at blive siddende uden at blive flået i stykker i en væmmelig vinterstorm. Den skal også være så rummelig at jeg kan lade sidekasserne blive siddende på MC'en (de er PÆNT store). Og der skal også være plads til det høje visir, bundskjold og styrtbøjler.

Er der nogen som kan anbefale en MC garage - helst en de har gode erfaringer med og som kan løse udfordringen uden at koste en formue?

NB: Jeg har et flisebelagt areal på ca. 2x2 meter til rådighed i det lejlighedskompleks hvor jeg bor, så et skur eller et telt er desværre ikke en mulighed.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
PerP
Indlæg: 49
Tilmeldt: 01. okt 2016, 20:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: MC garage / MC dækken

Indlæg af PerP »

Hej Yaknudsen

Jeg har prøvet forskellige gennem tiden, min mc står altid udenfor, og den bedste, som jeg har prøvet, er fra Biltema. Relativ tyk i plasticen og blæser ikke i stykker. Der skal dog en strop om hjulet for og bag, da elastikken ikke kan holde den på plads, hvis det blæser meget.

Har i øvrigt lige fundet min den gamle frem, så de holder også flere sæsoner, hvilket mine fra Thansen ikke gjorde.

Om du kan finde en der er stor nok - hmmm - prøv at kikke:

https://www.biltema.dk/bil---mc/biltilb ... 2000017431
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: MC garage / MC dækken

Indlæg af yaknudsen »

Mange tak for input.

Den største størrelse XXL koster 219,- og det er jo ikke så dyrt at det vil vælte min økonomi hvis det skulle vise sig at den ikke klarer at løse opgaven på en tilstrækkelig god måde.

Så jeg køber muligvis bare sådan en og lader det komme an på en prøve. Og fungerer det ikke godt nok, så er jeg blevet klogere når jeg skal til at finde et alternativ. Jeg melder tilbage her, når jeg er kommet lidt længere med løsningen af min udfordring.

Hvis der er andre som har nogle erfaringer de vil dele os andre, så siger jeg pænt - ja tak. Erfaringer kan man ikke få for mange af.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: MC garage / MC dækken

Indlæg af yaknudsen »

Så er der indkøbt en MC garage fra Biltema i størrelse XXL, til den formidable sum af 219 kroner.

Den passer glimrende, med god plads til høj vindskærm, styrtbøjler, motorskjold og KÆMPE sidekasser. Bundet fast under motorskjoldet med den medfølgende snor i de 2 strategisk placerede øjne i midt i garagens underkant og til sidst sat fast omkring fælg/dæk med et par store strips på forhjul og baghjul.

Det ser faktisk helt godt ud med garagens afdæmpede grå farve - uden logo/reklametekst og skrigende farver/striber. Præcis som det passer til mit temperament. Så får vi se om det holder vinteren over.

Tak for tippet. :ok:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
PerP
Indlæg: 49
Tilmeldt: 01. okt 2016, 20:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: MC garage / MC dækken

Indlæg af PerP »

Velbekomme :ok:

Godt du fandt noget, og det er jo sådan noget, det hele handler om :-D :beer:
Besvar