Input mht gammel transalp i Vestjylland

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
ZaraP
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2022, 18:55
Geografisk sted: Vestjylland

Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af ZaraP »

Hej Hark.
Jeg har været medlem før, med en Transalp xl 600v, men det er længe siden og jeg var ikke så aktiv dengang 🙂
I nogle år kørte jeg stort set ikke, så på et tidspunkt pillede jeg pladen af cyklen og stillede den væk. Det har jeg (naturligvis) fortrudt og går nu og drømmer om at få den på vejen igen, men jeg har ingen anelse om hvad og hvor meget der skal til for at få den synet og indregistreret.

Så, er jeg mon heldig at der er nogen herinde fra som har tid og lyst til at kigge forbi det midt/vestjyske og hjælpe med en realistisk vurdering og nogle gode råd?
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af Palle »

Det er da bare at bestille tid til syn,og så skal du nok få at vide om den er ok...
Og så vurder derfra hvad du skal lave for at få plader på den igen 8-)
Og om det kan betale sig !!
Sværere er det ikke 8-)
Held og lykke med synet :beer:
Lad os høre hvad de siger !!!
Chrome won`t get you home..
ZaraP
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2022, 18:55
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af ZaraP »

Hej Palle.
I teorien har du ret, men for mig er den løsning desværre ikke "bare lige"
(Hvis det var, havde jeg jo gjort dét i stedet for at spørge herinde :-D )
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af Palle »

Hej igen....
Hvad er da problemet :?:
Jeg kan ikke lige gennenskue din problemstilling 8-)
Nå men du gør som du lyster...
Jeg håber da at du får den synet og kommer ud og rulle igen...
Det er en mc for god til at kassere :ok:
Chrome won`t get you home..
ZaraP
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2022, 18:55
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af ZaraP »

Det kan sagtens være problemet bare er i mit hoved, men jeg er ikke tryg ved at køre på vejen på en mc der har stået stille et par år uden at nogen (med forstand på det) lige har kigget på den og vurderet at det er forsvarligt.

Så, for mit vedkommende ville et test-syn betyde at jeg skal:

1: Leje en trailer til mc
2: Låne en bil der kan trække den
3: Finde en chauffør der er tryg ved at køre med trailer med mc (jeg er en kylling...)

Så til syn, få listen over hvad der skal laves og derefter enten køre cyklen til en mekaniker eller give op og køre den hjem.
Igen, det har jeg ingen forudsætninger for selv at vurdere så her skal jeg også ud og spørge om hjælp. (og vedkommende skal jo så med i synshallen for det er jo ret derefter det skal besluttes om den skal det ene eller det andet)

Jeg synes det er meget at skulle have puslet sammen når jeg først til sidst i processen har mulighed for at finde ud af om det overhovedet kan betale sig.

Hvis jeg kan finde en der vil hjælpe med at kigge cyklen hurtigt igennem vender jeg processen på hovedet og finder ud af om det kan betale sig inden jeg sætter alt det andet i værk. :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af iver »

Hej ZaraP.

Du har min fulde forståelse, det er trods alt din sikkerhed der er på spil, hvis der er noget galt med din cykel, feks bremser og sådan, og en vis driftssikkerhed kan jo ødelægge glæden ved at køre motorcykel, hvis man sidder og er nervøs for om den pludselig ikke vil køre længere. Så din frustration er helt forståelig.

Jeg bor desværre ikke i nærheden af dig, så jeg kan ikke hjælpe dig med at gå din cykel igennem. Jeg håber du giver en update på hvordan din problemstilling ender.

Mvh Gretchen og Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
ZaraP
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2022, 18:55
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af ZaraP »

Det er ikke helt håbløst, tror jeg...

Jeg fandt en tjekliste på et andet forum, nogle YouTube videoer der fortæller lidt om de ting jeg véd der skal kigges efter og lidt ekstra gulvplads i laden, så nu går jeg stille og roligt i gang selv.

Det kommer helt sikkert til at tage længere tid end nødvendigt men til gengæld er det så meget federe når jeg får den på vejen igen :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af iver »

Thats the spirit. Helt enig selvgjort er velgjort, du skal nok komme i mål med den. Hvis du har specifike spørgsmål, kan du evt stille dem herinde, så er der sikkert nogen der kan hjælpe.

Mvh Gretchen og Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af Palle »

Fuld forståelse herfra også :ok:
Boede jeg i nærheden gav jeg gerne en hånd med...
God arbejdslyst .... og lad høre hvordan det går med projektet :beer:
Chrome won`t get you home..
SteenF
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09. jun 2023, 11:20
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af SteenF »

Hejsa , jeg kommer gerne forbi og kigger på den. Har evner og tid :-)

Hilsen Steen
ZaraP
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. maj 2022, 18:55
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Input mht gammel transalp i Vestjylland

Indlæg af ZaraP »

Jeg har tænkt på at opdatere denne tråd så mange gange, men der er åbenbart meget langt fra tanke til handling sommetider.

Hen over vinteren fik jeg rodet med maskinen, og i marts i år fik jeg den synet (og godkendt i første forsøg 8-) )
-til gengæld har jeg stort set ikke været ude at køre siden, men det er en anden snak. :-D
Besvar