Bytte-prøvetur, please?

Her kan debateres alt, næsten.
ostetorben

Bytte-prøvetur, please?

Indlæg af ostetorben »

Kære Alle.

Jeg står overfor at skulle skifte min helt nye Yamaha FZ6-S ud med en TA eller lignende (har fundet en dealer som vil bytte). Men jeg vil forfærdelig gerne have nogle km på cyklen før jeg beslutter mig endeligt. Derfor: er der en meget venlig sjæl som har en nyere (den jeg skal bytte mig til er den nye 2006 model) TA som vil være med i en bytte-prøvetur? Så kan vi trille en tur på hinandens cykler? Jeg bor i Kbh så sjælland er fedest...

Venlige sjæle må meget gerne ringe på 22926048.

Mange hilsner, Morten Laursen
Gæst

Indlæg af Gæst »

Kan du ikke komme til at prøve at køre på den Transalp inden du bytter noget som helst? :-?
ostetorben

Jo,

Indlæg af ostetorben »

men det er jo netop det jeg eftersøger med mit indlæg? Altså en der har en TA jeg må prøve (hvor ejeren så kan køre med på min MC).

Mvh MOrten
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Aastrup mener jo nok den TA som forhandleren har, og vil bytte med ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
ostetorben

Indlæg af ostetorben »

Nå ja, på den måde - nej, den er ny (ikke demo). Han har dog en gammel (før '99) en stående jeg kan prøve, men det er vist ikke helt samme cykel (?) og desuden bor han lige i Jylland :-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Jo,

Indlæg af yaknudsen »

ostetorben skrev:men det er jo netop det jeg eftersøger med mit indlæg? Altså en der har en TA jeg må prøve (hvor ejeren så kan køre med på min MC).

Mvh MOrten
Du ka' måske godt få en tur på min "Albert" som er en 2006 Transalp. Jeg bor i Køge, og har ferie i denne uge. Du ka' ringe til mig på 40292652, så kan vi måske finde ud af noget.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Altså vil det sige at du ikke kan komme til at prøve en tur på den cykel du påtænker at købe? hvad er det da lige for en forhandler??

hvor i landet ligger det?
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Aastrup skrev:Altså vil det sige at du ikke kan komme til at prøve en tur på den cykel du påtænker at købe? hvad er det da lige for en forhandler??

hvor i landet ligger det?
Det er da ret almindeligt at en forhandler ikke giver prøvetur på en spritny maskine.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

hmm.. Det synes jeg nu alligevel er lidt ringe, specielt hvis man står og vifter ham under næsen med 100.000 dask.. Fx. KS-motor i vejle har det da aldrig været noget problem at komme til at prøve en cykel.
ostetorben

Indlæg af ostetorben »

Kære Yaknudsen, tror du har reddet min dag :-) Jeg ringer til dig, solen skinner jo! Og du er jo endda fortrolig med Fazeren.

Mht til prøveture hos forhandlere: jeg har aldrig hørt om forhandlere som giver ture på nye salgsmaskiner, med mindre de har demo'er stående. Der er da ikke nogen der køber en "ny" maskine til fuld pris som en eller anden knallert har haft oppe i det røde felt på motorvejen? Jeg gør i hvert fald ikke :shock: Det et er vel derfor at forhandlerne så sælger disse demo-cykler til 5-6000 under ny-pris når sæsonen går på hæld? Det er i hvert fald min opfattelse.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Nemlig. Det er også min opfattelse. Du ringer bare, husk at meterologerne har lovet regn sidst på dagen, så jo før jo bedre. Jeg er klar. Men vi skal selvfølgelig lige have en sludder først, så vi kan betro hinanden vores kæreste eje. Jeg "går både med livrem og seler", så jeg vil gerne se både kørekort og registreringsattest.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
ostetorben

Indlæg af ostetorben »

Er det ok med sidst på eftermiddagen? Så ringer jeg lige og får adressen.(DMI siger først regn til aften)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

ostetorben skrev:Er det ok med sidst på eftermiddagen? Så ringer jeg lige og får adressen.(DMI siger først regn til aften)
Det er fint. Jeg har ikke noget mod lidt regnvejr på turen, men det er klart fedest i tørvejr. Så jo før jo bedre. Vi skal vel ud og køre et vist antal kilometer på de fede veje.

Jeg har et forslag til en tur på omkring 50 kilometer fra Køge mod Stevns og retur. Det vil tage en god times tid, og give dig en god fornemmelse af maskinen. Og der skal vel også være tid til en forfriskning, og til at "sparke dæk", og udveksle erfaringer og indtryk. :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er da meget muligt at det er forståeligt nok at de ikke giver prøve tur osv.. Men ville nogen af jer måske købe en ny bil uden at have prøvet den først???
ostetorben

Indlæg af ostetorben »

Nej Astrup, selvfølgelig ikke - det er jo netop derfor at forhandlerne normalt stiller demo-biler til rådighed. Men når man så har prøvet den, er det jo ikke den man betaler fuld pris for, men derimod en magen til som er helt ny. Normalt har forhandlerne jo en kæde, hvor den ene eller anden forhandler har en demo. Suzuki, Honda osv har MC-demo-dage hos de store forhandlere hvor man kan bestille ture - men det er jo i foråret, og altså for sent nu :-)

Altså, stadig blot min opfattelse....
Besvar