nye africantwin?????

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
egelund

nye africantwin?????

Indlæg af egelund »

hej med jer , jeg er blevet lidt nysgerrig, står der nye AT ude ved nogle forhandlere? eller kan man kun købe en brugt. jeg har hørt rygter om en ny model, er der nogle af jer som har hørt det samme? sådan som jeg fornemmer det vil den blive savnet i hondas modelprogram.MEGET SAVNET. jeg ringer en dag søren, en prøvetur på en AT, det vil jeg se frem til.

safe riding
egelund :twisted:
egelund

Indlæg af egelund »

UPS , undskyld stavefejlen. AFRICA TWIN . sorry :oops:

EGELUND
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Egelund

Indlæg af Søren Dahl »

Africa Twin

Du er som sagt meget velkommen til at få en prøvetur på min AT'er.

Det er ikke længere muligt at købe en helt ny fabriksny africa twin hos forhandlerne. Det sidste eksemplar jeg har kendskab til blev solgt hos Frankies MC center i Randers sidste år - og blev solgt som en 05 model - da den først blev indregisteret dette år - maskinen er dog fra 03 - det er også dette år at Africa Twin'en udgik af produktionen.

Ja, den vil blive savnet - og er savnet i Hondas program - Jeg har ikke hørt noget om en ny africa twin - jeg tror ikke det kommer på tale - det som Honda har i den retning vi sigter efter er Varadeoen samt TransAlpen, men de to cykler er begge mere landevejspræget end Africa Twin'en - og en mere ekstrerm rejse off roader fra Hondas side kommer nok desværre ikke på tale. Der er simpelthen ikke noget salg i dem.

Jeg har lige været i Mosten her i weekenden. Der var nok noget der ligner 3000 motorcykler - heraf var der flg. off roadere.:

1 stk Africa Twin (min)
1 stk Super Tenere 750 (Lars fra TDMXTZ klubben)
1 stk XT 660 R
1 stk XT 600
1 stk DR Big 750 (uden afgifter)
1 stk KTM 320
1 stk pegaso
1 stk bmw 650 GS (med sidevogn)

Jeg er RET sikker på denne optælling, da jeg er blevet super kræsen når jeg er til træf - jeg kigger kun på off roadere og rejse off roadere - alle andre MC'er skal have en rigtig god undskyldning for at jeg ligger mærke til dem.

Konklusionen på dette - interessen for fede motorcykler (set med mine øjne) er forsvindende lille.

Mvh Søren
egelund

hej søren

Indlæg af egelund »

jeg er fuldstændig enig med dig,men folk ved ikke hvad de går glip af, jeg har haft mange forskellige typer motorcykler, men har aldrig haft mere alsidig motorcykel end offroaderen , den kan bruges til alt undtagen direkte gaderæs som sportsmaskinerne. ellers er der mere eller mindre frit slag på alle hylder. jeg syndes det er synd vi ikke ser flere offroadere og allroadere på de danske landeveje.man kan kun håbe at folk med tiden får øjnene op for de mange kvaliteter de indeholder. men jeg tror du har ret, det bliver ikke dem vi kommer til at se flest af på de danske landeveje.


safe riding

egelund :twisted:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Valg af MC

Indlæg af Søren Dahl »

Nej de fleste danskere køber japanske choppere eller standard gademaskiner - eksmpelvis SV 1000 eller GS 500 E - grunde til dette - tror jeg - skyles at indgangsvinklen til det at køre motorcykel er af en mere kommicel årsag - at vælge en MC som vores type er af en mere subkulturel karakter. Det kræver med andre ord at man ved de eksistere - hermed mener jeg, at der jo ikke ligefrem reklameres særlig meget for vores type MC'er - man skal også interessere sig for mere end blot asfalt - for der er ingen tvivl om at man får langt bedre motorcykler til ren asfalt kørsel end vores - til langt mindre penge - det er desværre fakta. :-?

Mvh Søren
Besvar