Afgift på Motorcykler..

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Afgift på Motorcykler..

Indlæg af Peter AT »

Hej alle i HARK (HondaAllRoadKlub). :!:

Som jeg tidligere har forstyrret dette forum med, havde jeg jo en totalskade af min dejlige AT'er fra 1993, i starten af Juni.

Det udløste selvfølgelig udbetaling af forsikringssum, og efter mange genvordigheder lykkedes det mig at få cyklen købt for 7.500,-.

Jeg har så repareret maskinen ( Brugt parabol og en bremseskive fra Eurobunker, 85,- Euro ) og været til syn, uden anmærkninger.

Nå, men nu til det det drejer sig om, nemlig afgift på dyret. Det er jo logik for perlehøns, at jeg gerne vil slippe så billigt som muligt, derfor har klargøringen været så minimal, at cyklen absolut har været meget grim, bl.a. var kåben klistret sammen med adskillige meter sort Gaffa tape og hjulene monteret med knobdæk.

Ved Toldsyn er der 3 fagmænd, som grundigt gennemgår cyklen, og spørger ind til model og andet der kan være afgørende for prisfastsættelse. I mit tilfælde var det jo ret åbenlyst at motorcyklen havde været brugt til motorløb, hvilket gør at vurderingen bliver ekstra lav, så slutresultatet er blevet en afgift på kr. 24.000,- på en AT fra 1993, hvilket nok gør den til danmarks billigeste AT'er. Lige nu er jeg godt igang med maling og pudseklud, så den kan blive lidt presentabel igen.

Så hvis i kan sandsynliggøre at en afgiftspligtig MC, har været brugt til motorløb, er der en pæn del at spare til sjovere ting end afgift. (Eksempelvis en næsten ny AT'er fra Tyskland)

HugOgDask ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar