På TransAlp på Tenerife

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

På TransAlp på Tenerife

Indlæg af yaknudsen »

En kammerat fra den lokale MC klub og jeg, har netop været en tur på Tenerife for at køre lidt på MC. Det lykkedes mig at leje en Transalp, og min kammerat kom til at køre Yamaha XT660. Det var en vidunderlig og anbefalelsesværdig oplevelse, med masser af sol og bunkevis af snoede bjergveje. (Og uden at koste en million). Hvis i skulle have lyst, er der lidt billeder at se i den lokale MC klub's billedgalleri på nedenstående URL:

http://www.hjemloese-mc.dk/GALLERY/TenerifeJan2007
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dejligt...

Indlæg af Søren Dahl »

Hold da op, I har da godt nok haft en super dejlig tur - det kan jeg bestemt ikke afvise at det skulle prøves engang - hvor meget koster sådan en dejlig ferie ca. ?

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Hvad koster det at holde MC ferie på Tenerife.

Indlæg af yaknudsen »

Flybillet tur-retur og hotel med morgenmad kostede os 4.000 pr. næse. Det kan helt sikkert fås væsentligt billigere hvis man køber en charterrejse i sidste øjeblik. Motorcykel leje godt 500 pr. dag. Det var hver eneste krone værd, og jeg kunne nemt finde på at gøre det igen. Dejligt sted, god mad, flinke mennesker, afslappet stemning, fede veje og næsten garanti for godt vejr.

Jeg er frisk til at dele ud af mine (begrænsede) erfaringer hvis der er nogen som er mere nysgerrige.

NB: Man bør nok reservere en MC inden man tager afsted. Vi var heldige, men vi kunne nemt have risikeret at der ikke havde været nogen (ordentlige) ledige MC'er at leje. Man bør nok også medtage sin egen køredragt og hjelm, for lånehjelmene er helt til grin, og køredragten for de lokale er shorts/gummisko/t-shirt og hvis det går højt - en vindjakke.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg sad lige og fik en idé, man kunne jo tage til Tenerife og køre MC en uges tid, indtil Dakar karavanen nærmede sig målet, og derefter flyve der ned, og se afslutningen - Dakar ligger ikke helt sindsygt langt der fra. Tror jeg vil skrive det ned på min lange mc-rejse-ønske seddel. Kender en som kører Super Tenere, som sjovt nok også både kunne tænke sig at prøve en XT660 og komme til Dakar.
;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Uha, fine billeder 8-)
Men lidt dyrt at leje sådan en :cry:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Udlejning...

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, men tænk på hvad det ville koste hvis du skulle have transporteret din egen cykel der ned :shock:

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Jens

Velkommen hjem til det kolde nord :evil:

Det lader til at I har haft en go' tur med godt vejr, og hva' pokker, 500,- er vel ikke for meget for en fed MC ;-)

Hilsen
Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

det ser sgu dejligt ud på billederne, men jeg tænkte på.. nu har i været i de varme lande.. og ikke et eneste billede med patter på?? så i kun bjerge??

Nå, spøg til side. Hvem lejede i cyklerne hos, og hvordan forudbestiller man??
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Der var masser af patter nede ved stranden, men vi ville hellere køre på MC.

Vi lejede motorcyklerne hos en lokal MC forhandler i Playa de Las Americas et par hundrede meter fra hotellet hvor vi boede. (Det er det helt store turistområde hvor størstedelen af turisterne havner.) De er en del af en "biks/sammenslutning" for MC udlejning som de kalder: "Rent a Moto Topacio S. L." og man kan kontakte dem pr e-mail på adressen topaciosl@hotmail.com eller telefonisk på: 922 796 244 eller 922 752 605 (jeg kender ikke lige de foranstillede cifre for tenerife spanien).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cool

Indlæg af Søren Dahl »

Cool nok, man kan også leje en Quad - så er der da bare dømt Beach race for vildt ;)

Nej tror nu jeg vil nøjes med en Y2K alp, den kører fantasktisk - har kørt lidt på Henrik og Leif´s - det er nogle rigtig fede cykler!

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hey Jens

Er det en gammel grusgrav eller motocrossbane der ligger midt inde i byen Playa de Las Americas, ser lidt spøjst ud.

/Mogens
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Grusgrav på Tenerife ?

Indlæg af yaknudsen »

Der er mange detaljer i landskabet som ser spøjse ud. Vulkansk aktivitet efterlader de mest mærkværdige detaljer. Ja, det kan godt ligne en grusgrav, men tro mig, de har ingen grus. Masser af lava, og vulkansk aske i varierende kornstørrelse. "Grusgraven" ligner faktisk også på nært hold, men er vist bare et af naturens luner. Det der står tilbage i "grusgraven" minder mest af alt om kalksten, så det kan godt tænkes at der i tidligere tider er blevet brudt sten til byggematerialer. Men det er ikke noget jeg ved noget om. Der er helt bestemt ingen Moto Cross inde i byen, men en større cross bane findes ca. 4-6 km. mod øst helt tæt op ad motorvejen. (Der lå de ihvertfald og drønede rundt da jeg kom forbi).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fin Ø

Indlæg af Søren Dahl »

Lyder som om, det er en ø jeg må besøge! 8-)

Mvh Søren
Besvar