Briller.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Briller.

Indlæg af Søren Dahl »

I dag fik jeg mine briller jeg bestilte for et par uger siden.

Jer som bruger briller, har I nogle som helst problemer med at bruge dem i forbindelse med motorcykelkørsel - og hvis ja, hvad gør i for at løse problemerne.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hvad.. skal du til at bruge briller søren?? :shock:

Er du ved at blive gammel :-D
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har ingen problemer med briller i forbindelse med MC kørsel. 8-)
Har dog købt en "Flip-up hjelm" så det er næmmere at få styrthjelm af og på. :-P
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Briller

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom, ja jeg er faktisk godt i gang ;-) og jeg kan også se, at det har været enormt nødvendigt - i hvert fald nu hvor jeg har fået dem - hold da op - nu er der kommet dybde og farver på alt ting igen - og man kan læse underteksterne på fjernsynet og man er fri for at skulle sidde 20 cm fra monitoren for at kunne se hvad der forgår - det er squ rart!

Lyder fint Nicolajsen - jeg har dog en cross hjelm, men mon det ikke går alligevel.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hvad for nogle briller bruger du til den cross hjelm søren?
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Briller og cross hjelm.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg fik nok ikke beskrevet min hjelm korrekt nok - det er faktisk en Arai Tour-X som har visir

http://www.roostracing.co.uk/images/Ara ... 0black.jpg

Og der er naturligvis ikke brug for briller - men mindre man piller visiret af.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

OKay så en cross hjelm er nok lidt en tilnærmelse, men i øvrigt en hjelm der har fået gode ord med på vejen. Men jeg synes den ser lidt voldsom ud hvis man kører andet end let grus..
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Jeg maa nok ogsaa hellere faa lavet nogle briller, naar jeg kommer til Kina igen - prisen derovre er noget lavere for briller med to styrker.
Ellers er roadbookken jo ligesom uanvendelig.....naar man ikke kan se en skid...
Scott laver nogle cross briller, hvor der er plads til alm briller - betegnelsen er OTG. Prisen er lidt pebret: 499,- - det er sgu dyrt at blive gammel... :-(
Hilsen
Torben - som mener, at det er dyrplageri at lade labrador foerehunden loebe med paa turen...saa hellere briller...
Gæst

Indlæg af Gæst »

Torben, jeg vil gætte på at der nok er flere producenter af crossbriller der laver modeller til det bebrillede folkefærd.

bla smith som nok er en anelse billigere, andre kan jeg ikke lige huske ;-)
Lasse

Re: Briller.

Indlæg af Lasse »

Hej Søren
Da jeg fik min første mc havde jeg kun en cross hjelm med briller.
Et problemet som jeg syntes var irriterende, var at det var skide koldt at køre om vinteren da der kommer meget mere luft ind i hjelmen. Men der var ikke noget problem med duggede briller og den smule som der var, kunne klares med en gang sulfo polering på indersiden.

Problemet forsvinder selvfyldig, hvis man kæmper sig afsted på en mudret skovvej...


Hilsen Lasse
Gæst

Indlæg af Gæst »

Sulfo??!!... næh bare en god spytklat op brillen klarer jobbet :D hehe
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Brillekørsel

Indlæg af Søren Dahl »

I morgen skal jeg ud og prøve at køre med briller for første gang. Vejret har ikke rigtig været til det før nu - bliver spændede om brillerne dugger til, når jeg har hjelmhue på :?: Måske lidt Nanocover kan løse det problem?

Mvh Søren
Besvar