Quad.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Quad.

Indlæg af Søren Dahl »

I dag hyggede jeg mig med nogle af mine venner ude på en privat ejet cross bane ved Havndal 15 km nord for Randers.

Banen var en klassisk off road bane med lette hop, vupiter og mudderhul samt en stejl bakke op gennem en skov. En sjov bane med mange udfordringer - især for en amatør som mig. Jeg statede med at ligge min store tunge africa twin ned i første sving i det bløde sand, så jeg blev hurtigt enig med mig selv, at jeg ikke gad ødelægge min twin, så den blev pænt stillet væk. I stedet kastede jeg mig over mit kamera og tog billeder af alle de andre som var med. - men de fik hurtig medlidenhed med mig, og udlånte deres maskiner til mig - rigtig fedt. Vi var i alt 6 quads 3 crossere samt 1 stk dt 125 R samt en dt 175. Jeg kørte en del på dt 175'eren, og på en kawasaki KFX 700(slyngkobling) - en stor, voldsom og ekstremt hidsig quad. Jeg startede roligt og fredeligt, men hurtigt kom der mere tempo på. Jeg lærte banen at kende ret hurtigt, og snart kunne jeg power slide quaden ud af de fleste sving - en fantastisk følelse. Jeg sluttede dagen af på en Yamaha YXF 700 quad(6 gear) ( iøvrigt den samme der bliver kørt Dakar på) - en væsentelig lettere og langt hidsigere quad :shock: - den nåede jeg aldrig at få det fulde udbytte ud af, for den var simpelthen for hidsig til mig. Jeg har stadig ikke fået armene ned endnu - en quad er for sej - har I endnu ikke prøvet en, så gør alt hvad i kan for at få lov - det er virkeligt fedt! I næste måned er jeg blevet inveteret med igen - glæder mig for vildt. Jeg ligger nogle billeder ud under album i nærmeste fremtid.

Mvh Søren
Besvar