Tilbud i LIDL

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Tom

Tilbud i LIDL

Indlæg af Tom »

Hejsa

Var lige forbi Lidl idag og handle. De kører med tilbud på diverse MC-beklædning og hjelme. En flip-up hjelm til 449,- Kvaliteten er sikkert derefter, men der var mange billige ting.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

MC udstyr.....

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for tippet Tom.

MEN - mit råd til udstyrskøbere - spar Lidl og spar nogle flere penge sammen og køb noget udstyr som dur - billig udstyr HAR mange mangler. Dårlig beskyttelse, koldt, ikke regntæt etc. - er som regel konstrueret så udstyret akkurat har de kompromier som gør det lovligt - og ikke mere....

Men igen - hellere billigt udstyr med mangler end slet ingen.......T-shirts og shorts er ikke idelt at styrte i :shock:

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg vil bestemt heller ikke spare på når jeg køber hjelm. Men jeg er overbevist om at de hjelme der sælges i DK alle overholder nogle minimumskrav for sikkerhed. men der er ingen tvivl om at en hjelm til 449 kr. nok ikke sidder særligt godt på hovedet. Jeg tror meget af det man betaler for er pasform, polstring osv.. Og måske også navnet hvis der står Arai på den :-)

Og så skal jeg da heller ikke udelukke at en hjelm til 5000 måske er mere sikker end en til 500 :shock:
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Ang. hjelm, så talte jeg med en fyr for 5-6 år siden, som havde indsigt i afprøvninger af hjelme.
Han fortalte at hjelme over 2500,- stort set kun var design, navn og de ting der ikke havde med sikkerhed at gøre, der satte prisen.

/Mogens
Gæst

Indlæg af Gæst »

Okay, det var egentlig langt man skulle op i pris. Men den kan man bare se.

Dvs at en hjelm til 449,- stort set ikke er andet værd end som natpotte 8-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

admin skrev:Ang. hjelm, så talte jeg med en fyr for 5-6 år siden, som havde indsigt i afprøvninger af hjelme.
Han fortalte at hjelme over 2500,- stort set kun var design, navn og de ting der ikke havde med sikkerhed at gøre, der satte prisen.
Men 'de andre' ting kan bestemt også være penge værd. Lav vægt øger sikkerheden og komforten, men kan koste i dyrere materialer og mere kompliceret produktion. Test af aerodynamik i vindtunnel kan give bedre stabilitet og mindre støj (= mindre træthed = bedre sikkerhed). Og så videre.

Når det så er sagt, er det vigtigste for sikkerhed og støjniveau, at hjelmen sidder godt på hovedet. Det er også grunden til, at jeg kører med Arai: De er simpelthen den eneste fabrikant, der laver hjelme mit - åbenbart mærkelige - kranie passer i!

-Kåre
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg har kun prøvet en Arai hjelm. og den var jeg bestemt ikke imponeret over. Det var for et par år siden da jeg skulle have mig en cross hjelm.

Valget var mellem en HJC til 2599 eller en Arai til 4499. Men den Arai hjelm sad helt underligt på mit hoved. Så jeg valgt HJC'en, og den er stadig rigtig lækker hehe :) selv med mudder og sved..
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Fandt en lille notits i Jyllands Posten

http://fpn.dk/motor/mc/article28507.ece

Måske relevant på denne streng.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm

Indlæg af Søren Dahl »

Hmm - noget tyder på at min opfattelse er meget lig den jyllandsposten har.

Mvh Søren
jan

Indlæg af jan »

Hejsan.
Jeg har prøvet billigt mc outfit dengang fra t-hansen, kørte med det til nordkap, på hjem vejen lignede jeg en der havde kørt jorden rundt på 3 hjulet cykel. Bukserne måtte jeg holde oppe med et par stropper som jeg havde klippet af min ene paksæk og ærmerne på min jakke var underligt flosset som om man havde børstet dem med en stålbørste. og desuden var det hele ikke særligt behagligt (tror heller ikke sikkert) at køre med.
nu har jeg ofret lidt mere på noget ordentligt mc tøj, og jeg kunne mærke med det samme at det var gode penge at give ud. min hjelm er en carberg justimo flip up hjelm (larmer meget) men er behaglig, og god når man bære briller.
V.H
Jan
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Jan

Indlæg af Søren Dahl »

Fint, så du har i praktisk fundet ud af, at teorien om dårlig udstyr også holder i virkeligheden ;-) Faktisk ret godt at høre at det ikke er helt forkert det vi går og tror.

Mvh Søren
Besvar