Sverige: Öland

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Sverige: Öland

Indlæg af Søren Dahl »

I år har Kåre, Jens Kaysen, Henrik Larsen, Torben Rasmussen og jeg selv været på Øland i storbededags ferien (vi er nogle af de fyre som kørte gobi-turen i 2007, og hvert år er vi af sted et par gange for at holde sammenholdet ved lige )

Turen var på fire dage - de første 3,5 dag var super super dejlige med skønt vejr, sidste halvdel, da vi kom tilbage til DK var med masser af regn - men det var ok - bedre end omvendt ;)

Startede med et overdådigt morgen komplet ved Torben på Fyn - ellers gik de 2 første dage med transport til Øland af nogle gode omveje i det sydsvenske, her stod den på flot natur, rigtig god mad og masser af snak - 3. dagen gik med at udforske Ølands nordlige del - vi overnattede på Øland ved en rigtig flink fyr ved navn Haakan - han er lidt af en verdensmand - og er også flere gange kommet forbi Torben Vester i Kina (tusinde tak for hjælpen Torben 8-) ), og det er da også på den måde vi kom i kontakt med denne usædvanlige venlig og gæstfrie svensker som sørgede for luxus ophold og lokalkendskab til Ølands seværdigheder og ikke mindste en super god morgenmad naturligvis serveret på terrassen i den skønneste morgensol - 2 gange vel og mærke ;)

Naturen favner bredt på Øland, lige fra kameler til rovfugle - vi så desuden Sveriges sidste stenslibe mølle, en del stenbrud, en venlig og lidt speciel mand (bestemt på den gode måde) som havde skåret alle fiskearter i de svenske farvande i træ - og naturligvis lakeret dem i de rigtig farver - en særdeles spændende oplevelse. Desuden oplevede vi et kæmpe rullende amerikaner biltræf den sidste aften på Øland i byen vi var bosat. Luften var tyk af oktan og musik og larm. Super super fed afslutning på en rigtig fed dag på Øland.

Dagen efter gik den hjem ad - men inden da skulle vi lige endnu en gang have morgenmad ved Haakan samt se hans usædvanlig fede veteransportsvogn - desuden fik vi et sidste tip af Haakan at vi skulle holde ind og se en Svensk bilkirkegård på vej over sydsverige -og sikke et syn - ude i denne skov havde tiden stået stillet de sidste mange år - mindste 150 gamle bil lig fra 50'erne og 60'erne stod og forsvandt ude i denne skov - den særdeles spændende og meget tankevækkende oplevelse. Har lige vedlagt en link så I selv kan læse om dette særlige sted. http://www.sydsverige.dk/?pageID=443 -

Ud over denne tur jeg allerede har været på - vil jeg også forsøge at deltage i de flest HARK arrangementer - samt en par andre små privatture gennem året - den store MC rejse kommer jeg ikke på i år, da jeg skal til Normandiet sammen med Kåre og cykle - en lidt anderledes måde at holde ferie på, men nok bestemt ikke ringere end de sidste mange års MC turer - nu skal det i hvert fald prøves :-D

God tur til Jer alle sammen - og held og lykke med den fantastiske Østersøen rundt tur, Peter og Henrik - jeg er da heldigvis ikke misundelig fing1 - glæder mig meget til at høre om Jeres tur 8-)

Mvh Søren
Besvar