På tur i Europa..

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

På tur i Europa..

Indlæg af Peter AT »

kkj8


Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget andet..


Et par ugers tid hjemme gav mig mulighed for at deltage i RoadBook Rally, få ordnet lidt nødvendigt papirarbejde, bestille solcelleanlæg
og hygge med familie og venner…

Men… Det trak alvorligt i mig for at komme sydover igen, selvom jeg nu havde lidt mindre rejsetid at gøre godt med.

Så her er fortsættelsen af : ”Jeg havde planlagt en tur sydpå”.



Billede
Der var et par stykker der forsøgte at forhindre eller udsætte min rejse, men tror ikke ”Sit Down” strejker virker på lang sigt.
Disse 2 måtte kapitulere da jeg lokkede med lidt lækkert fra foregående aftens gourmet middag.




Billede
På trods af mine kattes chikanerier lykkedes det mig at få stablet udstyr på mcén og var klar til afgang.



Lidt Deja-vu agtigt starter jeg igen sydover d. 2. Maj.
Fantastisk solskinsvejr, næsten 10 grader og vindstille.


Udover 1½ times kø kørsel omkring Hamburg, var det en indholdsløs tur gennem de respektive lande til Frankrig.
Havde valgt at komme så langt sydover som jeg nu gad den 1. rejsedag.


Billede
En halvt hundrede km. inde i Frankrig landede jeg på en rasteplads sammen med et anseligt antal lastbiler.


Billede
På denne smukke aften var et bord/bænke sæt en skønt sted at få en velfortjent nattesøvn. Vindstille, stjerneklart og smukt.



Billede
Smuk morgen til et par kopper kaffe og lidt flutes.



Fik en hyggelig morgenhilsen af en forbikørende Portugisisk trucker, der med store øjne og et meget bredt ansigt gav mig ”Thumbs Up”
og et par venlige trut i hornet. Sikke en start på dagen….


GPSén blev justeret til ”Undgå motorveje” og så gik det sydover med destination Andorra og et par indlagte ”Via” punkter.



Billede
Sikke et lys, og så den kontante forårs sol…



Billede
Potteplanter til ”Luftning”.



Billede
Er lidt Frankofil og kan stadig begejstres over den charme der findes i de små franske byer.



Billede
Efter lidt proviantering blev det tid til at strække ben og nyde lokale specialiteter.



Billede
I Frankrig skal jeg nødvendigvis have gedeost, landpate, tomater og flutes.
PS. Spiste lige et ekstra stykke med ost for en GS ven ;-)


Gedeosten fik jeg i øvrigt ret så meget fornøjelse af. Efter en 9 – 10 dage genopdagede jeg resterne af den i en af siderne af tanktasken.
Ikke så underligt at uanset hvor jeg kom frem, lugtede det af ged :lol: . Hyggeligt..

Et af mine ”Via” punkter var en MC Campingplads, ”Camping Moto Rendezvous”, i det allersydligste Frankrig.
Ruten gik i mit tilfælde over ”Le Grand Massif”, som de fleste steder er mellem 800 og 1100 højdemeter. En rigtig smuk tur, som ofte er
præget af hurtige vejrskift.

Vejrskiftet fik jeg lov at opleve, da det trak det op med skyer der blev mørkere og mørkere. Pludselig blev de utætte og der kom en
anselig mængde vand ned. Forsøgte at følge bilernes hastighed, som lå på en 30 – 40 km i timen. Så tager det altså tid at smutte en
800 kilometer. Regnen varede selvfølgelig ikke en hel dag. Det værste var overstået efter en 4 timers tid. Heldigvis hjalp Odin og Thor
med underholdning. På trods af ørepropper og gule kørebriller, var torden og lyn en oplevelse der var kraftigere end jeg nogensinde har
oplevet det hjemme i Danmark. Sådanne stærke naturfænomener får mig altid til at føle mig lidt imponeret og ydmyg …



Billede
Dagen efter var det solskin igen og ruten gik af småveje, hvor man sagtens kunne passere modkørende, hvis man altså mødte nogen.



Mødte kun nogle få biler de 3 timer jeg kørte på de små bjergveje. Ret privilegeret at ha et så storslået landskab næsten for sig selv.



Billede
Smuk udsigt og dejlige hårnålesving.



Billede
Camping Moto Rendezvous.
Inden min afgang fra DK, havde jeg selvfølgelig lavet lidt research så jeg havde nogle fikspunkter at pejle efter. Et af dem var denne
mc campingplads.




Overraskede nok, var jeg kun årets anden gæst på pladsen. Vi var jo i starten af maj, 23 grader i skyggen og perfekt mc vejr. Når
jeg tænker tilbage, havde jeg heller ikke mødt mange motorcyklister på min foreløbige rejse. Pudsigt.

Denne campingplads er noget helt specielt. Beliggenhed i et bjergrigt og naturskønt område. Gode faciliteter, men ikke mindst på grund
af værtsparret Didier og Christine.



Billede
Dejlig plads med pool og skyggetræer.



Billede
Denne lille bæk løb langs den ene side af pladsen.



Egentlig en ganske idyllisk lille bæk. Måske et par meter bred og 30 cm. dyb. Men de offentlige myndigheder krævede en evakueringsplan
for pladsen hvis der nu skulle blive oversvømmelse.
Gæster skulle instrueres i at efterlade mc, og medbringe personlige papirer, samles på markerede pladser og følge de beskrevne planer.
Spøjst, da der aldrig havde været oversvømmelse eller fare i den tid lokalbefolkningen kunne huske tilbage.



Billede
Skønt åbent barområde..



Baren er aldrig aflåst, og er der ikke lige nogen til at betjene, skal man selv skrive på et ”Barkort” hvad man har taget.



Billede
Didier.



Taler Engelsk a la Peter Sellers i ”Den lyserøde Panter”, men… for den da en gæstfrihed… Her udfylder han papirer til det han kalder
den bureaukratiske højborg.



Billede
Christine med ”Vagthund”.


Billede
Har gjort det til vane at vaske minimum hver anden dag.



Ofte kommer vasketøjet under et par spændstroppe bag på motorcyklen.
Så kan det lufttørre lidt mens jeg triller af sted.

Da jeg var eneste gæst på pladsen, spurgte jeg lidt forsigtigt om det var muligt at købe aftensmad på stedet.
Og selvfølgelig kunne jeg det..



Billede
Aftenens menu. Skrevet til ære for mig ..



Billede
Christine i køkkenet..



Billede
For den da hvor hun kræser om både store og små detaljer.



Billede
Kl. 20:00 skulle jeg komme til spisning.



Værtsparret ville ikke acceptere at jeg skulle spise alene, så jeg blev inviteret til bords sammen med deres private gæster.
Sikke en gestus. På trods af at gæsterne ikke kunne Engelsk eller for den sags skyld Dansk, og mit franske begrænser sig til
nogle få håndfulde ord, havde vi en virkelig hyggelig aften.

Maden var til alle de kokkehuer mad nu kan få.



Billede
Morgenmad med Didier…


Hvis du har mulighed for at besøge disse dejlige mennesker, bør du unde dig selv den oplevelse….



Videre mod Andorra.

Billede
Lukkede pas mod Andorra havde jeg ikke lige tænkt på som en mulighed. Denne vej var heldigvis åben..



Billede
En rasteplads på vej op i bjergene.



Billede
Forbavsende meget trafik, og med en ganske pæn hastighed gennem de skarpe hårnålesving.



Billede
Enten er det lave skyer eller også er jeg ved at være lidt i højden.



Billede
Det var flere uger siden sneen var forsvundet herfra.



Billede
Grænseovergang Frankrig/Andorra.



Nogle hundrede højdemeter længere oppe lander jeg i Andorra by. Et lokalt termometer siger 2 grader og der er lidt småslud.
For mig er det en turistfælde af værste slags. Da det er toldfrit område ligger forretningerne rationelt sammenklemt og har
tilsyneladende næsten samme sortiment. Det må vel være efterspørgselen der danner ramme for udbuddet.

Der er ikke rigtig noget der kan fange min interesse her, så jeg triller videre mod Spanien. På sydsiden af Pyrenæerne er der
straks en helt anden vegetation og en langt højere temperatur. Her er der mængder af hoteller til de skisportssteder der er i
området. Rigtig pusse-nusset og ordentlig. Minder mig lidt om tyske forhold.

Straks jeg er kommet ind i Spanien, ændrer bygninger og området karakter. Føler det næsten som at komme hjem.



Billede
Jeg har nok altid vidst at de havde store tyre i Spanien, men denne overgik da hvad jeg havde forestillet mig..


Det skulle jo komme… Altså varmen.


Billede
Det var et stort øjeblik da jeg var nød til at køre i skygge for at pille foret ud af køreklunset.


Billede
Højlandet i Spanien.


Et af de fikspunkter jeg havde valgt inden afgang fra Danmark, var pilgrimsruten El Camino de Santiago.

For en del år siden overvejede jeg at lave en dokumentarfilm om de mennesker der valgte at gå ruten. Det var dog for svært
at få finansieret eller forafsat projektet, så det blev skrinlagt igen. Da jeg så forrige år så ”Bertelsen på Caminoen” besluttede
jeg mig for at se nogle af ruterne ved selvsyn. Det er jo ikke dansk vandrelav jeg bruger min tid på, så jeg synes at det var
nærliggende at lade MCén transportere mig på nogle af de mange stier pilgrimsruterne består af.


Billede
Camino de Santiago


Billede
Jeg faldt i snak med disse skønne Franske pilgrimme, som havde planlagt en vandretur på ca. 400 km.

Det var så af religiøse årsager, men det er jo deres valg.


Billede
For at lette deres tur, havde de besluttet at lade et par medbragte heste slæbe alle deres pakkenelliker.


Jeg var så heldig at de bød på frisklavet kaffe med mælk :-D



Langs med de respektive ruter var der ”Hostels”, hvor pilgrimme og almindelige turister som mig kunne få et solidt måltid og
evt. en overnatning til fornuftige priser.


Billede
Kendt fra TV, ”Bertelsen på Caminoen..”



Det blev til nogle hundrede kilometer grus og stikørsel på Caminoen og jeg mødte ikke andet end imødekommenhed og venlighed,
på trods af at jeg forstyrrede deres vandretur med lyden af en V2ér på hjul. Fed, fed oplevelse at møde disse dedikerede mennesker.


Billede
Videre gennem højlandet hvor der var den ene dejlige landsby efter den anden.


Valgte at overnatte på campingplads, og havde af gammel vane placeret mig på en lille knold, da jeg valgte plads til teltet på
denne smukke forårsaften.

Det var egentlig ret heldigt, da natten velsignede mig med et beslutsomt regnvejr.


Billede
Teltbunden holdt heldigvis tæt… Omkring teltet var der nogle steder 15 cm. vand, som stille og roligt trak ned i gennem det
spirende forårsgræs.


Det er jo altid dejligt at kunne få et brusebad med varmt vand, så det misbrugte jeg på det skammeligste. På de tre toiletter
der var på pladsen var der ikke monteret toiletsæder. Kan selvfølgelig godt se logikken i at det altid er godt at få strammet
benmusklerne lidt op. Kom så til at tænke på de forskelle der er på nogle toilet faciliteter i Tyskland, kontra Frankrig /Spanien.
I Tyskland har jeg oplevet roterende toiletsæder, som automatisk bliver vaskede, afsprittede og tørrede. I Frankrig er der da
toiletsæder i modsætning til campingpladsen i Spanien. Gad vide hvilke sygdomme de tosser med i Tyskland ?


Rejserutinen var ved at være indarbejdet og det føltes næsten som hverdag at rejse. Dejlig fornemmelse. Mit næste fikspunkt
var MC campingpladsen ”Tuca Da Raposa” i Portugal.

Bliver altid betaget over den tydelige forskel der er i byggestil og måden at etablere sig på, når jeg kører ind i et nyt land. Det var
så absolut også tilfældet da jeg ruller ind i Portugal.


Billede
Efter nogle kilometer bliver jeg imponeret over den mængde store sten og klippestykker der ligger nydeligt spredt i det kuperede terrain.


Næsten som om det er Obelix der moret sig med at kaste lidt rundt mange tusinde Bautasten. Efter nogle hundrede kilometer ad
småveje ankommer jeg til min destination.


Billede
Vejen ind til campingpladsen var en smuk og idyllisk tur i de Portugisiske slugte og bjerge.


Stedet blev ejet og drevet af en Belgier og hans Tyske kæreste. Søde mennesker som holdt stedet på et meget højt niveau.
Ordentligt og rent som var det i Tyskland.


Billede
Skøn plads som havde terrasser, solområder og fantastisk svømmepøl.



Billede
Fint lige at få luftet og tørret grejet..



Billede
En velfortjent ankomst øl..



Priserne i baren var som købmandspriser i DK, så det var slet ikke så ringe endda.


Billede
Forsøgte at se om jeg kunne nå at få frugtknopper ved at spise uhæmmet af de friske appelsiner jeg kunne plukke direkte fra
træerne.



Eneste problem ved det, er at det bliver svært at blive tilfreds med købeappelsiner i DK for eftertiden. Har aldrig oplevet mere
saftige og velsmagende appelsiner end her.

Jeg har jo noget med at gå til køjs når det begynder at blive mørkt. Det gjorde jeg også her. Da jeg havde sovet en time eller to,
blev jeg vækket af larmen fra flere mcér der lød som om at udstødningen var brækket ved cylinderne og de slæbte en kasse med
metalaffald efter sig. Jeps.. det var Harlyer. Om de Franske chaufførerne var hørehæmmede ved jeg ikke, men de kunne tilsyneladende
kun kommunikere ved at råbe til hinanden. Jeg lå og ønskede at de ville få en satans gang tømmermænd næste dag.. Mine ønsker
gik tilsyneladende i opfyldelse :-D . Dejligt.

Da jeg hen på formiddagen var ved at pakke, kom der lidt liv i mine naboer. Kunne selvfølgelig ikke lade være med at kigge lidt på dem. Spøjst.
Adfærd og attitude som Harley kørere i Danmark. Overvejede om der følger at attitudekursus med når man køber sådan en cykel.
Der er noget med balance, indbygget GPS og så lidt med øjne og franskbrød.

Jeg skulle jo videre mod Balkan, hvilket betød tilbage gennem Spanien, Frankrig, Monaco og Italien. Turen ud af Portugal var smuk.
Kuperet terrain med lidt bjerge, slugter og småbyer. Tydeligt at det er et land der halter lidt bagefter økonomisk. Faktisk så det ret
fattigt ud nogle steder.


Billede
Så en del steder med gamle huse der var forladte og derfor endt som ruiner.


Murene kunne ikke sådan lige forgå. De var bygget at det materiale der var i overflod, nemlig store sten og klippestykker. Disse var
bearbejdet til at være rektangulære så de kunne stykkes sammen i et smukt puslespil. Imponerende at de har kunnet tumle disse kolosser.



På min vej tilbage gennem Spanien, kørte jeg lidt mere østlig for ikke at krydse mit eget spor.


Billede
Stadig højland med smukke landsbyer og idylliske huse.


Billede
På et tidspunkt kunne jeg se ikke mindre end 7 storkereder på en gang.



De må være ret så produktive de spaniere, medmindre storkene også servicerer uden for Spaniens grænser.


Billede


Billede
Når sulten melder sig, forsøger jeg at finde nogle ydmyge steder ved småvejene hvor der holder mange lastbiler, hvilket næsten altid
borger for godt, solidt, lokalt mad til meget konkurrencedygtige priser.



Billede
Valgte at passere grænsen mellem Spanien og Frankrig ved Port Beau, som ligger lige ud til middelhavet.


Et af de smukkeste områder jeg nogensinde har besøgt, og altid et gensyn værd.

Nå, ja.. Der mangler måske en uddybning om Harley kørernes adfærd. Det med den dårlige balance kompenserer de for ved at stå med
meget spredte ben. GPS funktioner sørger for at de altid kan placere sig i ganglinjer, eller hvor de nu kan stå i vejen for folk der gerne
vil forbi. Øjnene må fejle noget da de fleste af Harley folket har et stirrende, næsten dræbende blik, som om øjnene er ved at blive
klemt ud af nedsænkede øjenbryn. Om det er for at støtte bageribranchen, at de ser ud som om de bærer et franskbrød under hver arm,
ved jeg ikke. Måske er det fordi at de er nervøse for at miste et af disse under kørsel, at de ikke hilser når vi møder dem på landevejen.
Hvem ved om jeg nogensinde får opklaret disse mysterier. Har prøvet at spørge et par af Harley kørerne, men de blev bare tøse sure… ;-)



Lige inden jeg ramte Monaco, havde jeg forvirret mig på en betalingsmotorvej. Det var ikke et særlig langt stykke, så jeg vil tro at
prisen har været 2 – 3 euro. Jeg standser troskyldig ved bomautomaten, og vil tage min ene handske af for at betale, da jeg opdager
at bommen foran mig åbner og jeg mærket et par hurtige tab, tab på min højre albue. Der holder skuseme en R1ér i samme bås som
mig, Inde i Fullface hjelmen ser jeg en storgrinende englænder der råber ”Come on…” og vinker mig fremad mens han morer sig kosteligt.
Jeg får Afrikaneren i 1. gear, mens han gasser sin cykel op, og af sted det går for os begge… Han var hurtigt ude af syne. Ville ellers
gerne have delt et par øl med ham :-D . Ved ikke om han har haft noget a la en Brobizz, men jeg ved at der er videokameraer overalt
ved betalingsstederne, så det var ikke en helt velovervejet handling. Må indrømme at jeg grinede højlydt og morede mig kosteligt
over denne spøjse oplevelse…


Monaco..

Cirka ligeså charmerende som Andorra, bare 30 grader varmere, hvilket lige er i overkanten når det tar 1½ time at køre de 2 kilometer
gennem byen..


Billede
Monaco kan se smuk ud når man er på vej væk fra den....


A propo øl, så gør jeg ofte det at jeg finder en lille bar/cafe om aftenen, går ind hvor der som regel kun er lokale, og nyder en øl eller en
kop kaffe mens jeg suger til mig af indtryk. Har aldrig mødt andet end venlighed og nysgerrighed. For det meste køber jeg lokalt snacks eller
mad, hvilket jeg på det kraftigste kan anbefale.
I en lille flække hev værten en hel lufttørret gedekølle frem, og begyndte at snitte små lækre lunser af, som blev serveret med dejligt
lokalt brød. Da jeg skulle til at gå igen, måtte jeg kun betale for de få halve liter kold øl jeg havde drukket. Jeg bliver gang på gang
betaget af den venlighed jeg møder i de små lokalsamfund på mine rejser…

Jeg kan jo godt lide at sove ”Vildt”, men har alligevel nogle retningslinjer for hvor det er fornuftigt at gøre det. Hvis området har en
del sigøjner- eller roma lejre eller hotellerne har hegn og vagter, tænker jeg mig lidt mere om.


Billede
I Italien var jeg i sådan et område og valgte så et hotel med hegn og vagt. Så har jeg prøvet det også.


Og ikke et ondt ord om italienske mænd, men kan forestille mig et større drama hvis en af disse flækker en negl eller får lidt smuds
på skoene ..


Billede
Mødte disse 3 finske gutter og standartspørgsmålet er jo noget i retning af: ” Hvor skal I hen og hvor har I været ”.[/i]


Det viste sig at det var far og søn med en fælles ven. De vidste ikke lige hvor de skulle hen. Var bare på en tur rundt i Europa.


Billede
Det var kun sønnen der kunne lidt minimalistisk Engelsk.



Ikke engang Svensk kunne de tale og det var måske godt nok, så jeg var fri for at dumme mig
med de få svenske gloser jeg kan.. Vi fik da ved tegn og fagter rost oplevelsen ved at rejse på mc.


Billede
Far og søn havde været på en tur fra Canada til sydspidsen af Sydamerika.. Ret sejt…. Måske inspiration til en kommende tur..


Som så mange andre på de lidt sydligere himmelstrøg, gik de tilsyneladende ikke så hård op i sikkerheden med påklædning. Synes selv
at sandaler, shorts og en trøje er lidt for risikovilligt.


IPhoneén er super, da der på de fleste større tankstationer er WiFii. Dejligt at kunne tage de lokale vejrudsigter og så planlægge sine
rejseretninger herefter.


Billede
I ca. 30 graders varme i Italien, tog jeg en vejrudsigt over Slovenien.



Var lidt forundret over at vejret skulle bliver under 10 grader og regnvejr. Det fik mig nu ikke til at ændre min beslutning om at køre østover.


Billede
Ikke så langt inde i Slovenien kom vejrskiftet så.


Billede
I starten som regn, men da jeg kom over 1000 højdemeter var det som sne. Ikke meget, men alligevel ikke så hensigtsmæssigt.


En yderligere tumlen rundt på IPhonen viste at hele Balkan var ramt af dårligt vejr, som ville vare en uges tid. Valget blev så Østrig,
og videre til Tyskland. I Tyskland var der kun 8 grader som dagstemperatur, så jeg klemte ballerne sammen og tog et stræk fra
Østrig til Danmark med et par minimalistiske spise og tankpauser.

Ca. 100 km før den danske grænse begyndte kæden at lyde lidt anstrengt. Det viste sig at det var et T.Hansen kædesamleled der
var ved at give op. Heldigvis har jeg altid et ekstra med, så det tog ikke lang tid at skifte til et nyt.

Fornemmelsen når jeg kører ind i Danmark er altid den samme når jeg har været sydpå i en periode.

For den da hvor er der dejligt i vores lille land. Måske ikke de store og voldsomme naturoplevelser, men smukt og blidt.


Billede
Hjemme igen efter en fed tur...

Jeg nåede jo ikke Balkan som jeg havde overvejet, men… det har jeg så til gode.

Om det bliver i år eller på et senere tidspunkt vil tiden vise…


Lidt facts :
14 lande på 18 dage
Knap 7.500 km
Længste dagetape, 1320 km, med 13 timer på cyklen.
Måtte reparere en dårlig stelforbindelse til blinklys og skifte et T.Hansen kædeled.
Højeste temperatur 34 grader i Portugal og laveste -1 i Slovenien


Link :

http://www.camping-rendezvous-moto.com/accueil_en.html
http://www.toca-da-raposa.com/homeen.html
http://www.dr.dk/DR2/C/Camino/
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Madsrdo4

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Madsrdo4 »

Sådan :-D :shock: 8-) :-P :beer: :mrgreen: :ok:
mr.jensen

Re: På tur i Europa..

Indlæg af mr.jensen »

Hej Peter

Tak for en dejlig beskrivelse. Den er meget detaljeret, humoristisk og flot akkompagneret af gode billeder.

Dine beskrivelser er meget inspirerende og giver blod på tanden.

Jeg kunne godt tænke mig at suge, mange af de erfaringer du har, til mig.

De bedste hilsner
Martin

PS. vi ses vel nok i Sverige i næste weekend.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: På tur i Europa..

Indlæg af kjelde »

Super-super beskrivelse og gode billeder. Dehjligt at læse sådan en rejsebesrivelse.
Det lader til at have været en god og oplevelsesrig tur du har været på.
Er lige selv vendt hjem efter 14 dage og 11 lande, men mere om det senere. :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Tak for jeres tilbagemeldinger..

Ser frem til mere om din tur sydpå Kjelde...

Og.. Martin, synes nu ikke jeg gør noget specielt, men hvis du mener jeg kan supplere med noget, skal du ikke holde dig tilbage.
Vil meget gerne hjælpe til at andre får ligeså dejlige oplevelser som jeg selv gør....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Tinning »

lyder til at have været en dejlig tur men jeg undre mig over hvorfor du har kamufleret dig selv og din cykel på de første billeder
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Hej Tinning..

Jeps det var en dejlig tur...
Det er nu meget bevist at jeg sørger for ikke at stikke for meget frem..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
mc-eventyristen.dk

Re: På tur i Europa..

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Ih ja, fantastisk og super fortælling med dejlige billeder.
Tak for underholdende læsning og - som andre allerede har anført - inspiration 8-)

Den tur Kjelde omtaler, var jeg deltager på, og jeg har startet opload af mine fotos og indtryk fra turen på min hjemmeside :lol:
Skulle du Peter eller andre have lyst til at se og læse om turen, følger her et link:
http://www.mc-eventyristen.dk/27405325

bmwenliGSt
Peter
Thomas_Korsgaard

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Thomas_Korsgaard »

Tak for en fantastisk turbeskrivelse og super billeder.

Får meget lyst til en tur til Spanien efter denne beretning.

Hilsen
Thomas
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: På tur i Europa..

Indlæg af ktopp »

Spændende læsning og billeder. Dagsdistancerne kommer jeg aldrig op på , da har jeg min røv for kær. :lol: :beer:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Palle »

SÅDAN !! :ok: Respekt og misundelse i en skøn blanding,var min første indskydelse da jeg læste om din tur :lol:
Og så alene!!!! fedt at kun skulle tage hensyn til sig selv ;-)
Og sikke nogle flotte billeder af en fed tur..

Jeg har kun et spørgsmål : De side/tanktasker du har på,på nogle af billederne.
Hvor har du fået fat i dem ?? de er lækre..
Jeg tænker på dem der sidder på siden af tanken..
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: På tur i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Tak for de smukke ord :-D

Jeg havde en dejlig og oplevelsesrig tur.

Kan kun opfordre jer til at komme afsted. Der er så mange dejlige oplevelser der ligger og venter på os derude...

Tanktasken med tilhørende side lommer er fra Touratech. Hvis du/I skal ha sådan en, er det billigste at ta en tur til Hamborg og handle der. I kan selvfølgelig prøve ved den danske Touratech forhandler, Jens Winther. Hvis i ringer og prutter om priserne, kan i købe til fornuftige priser.

HugOgDask ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar