XL-træf i Dalsland, Sverige 17-19/8-2012.

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

XL-træf i Dalsland, Sverige 17-19/8-2012.

Indlæg af Bønne »

Jeg kørte hjemmefra fredag morgen for at mødes med Henning i Holbæk, hvorefter vi fortsatte til Ringsted hvor vi skulle mødes med Finn-h der skulle komme fra Jylland. Da han ikke lige dukkede op prøvede jeg at ringe til ham. Det viste sig han var blevet ramt af Force Majeure, og derfor ikke kom. Så måtte vi jo fortsætte bare os to. Turen op gennem Sverige forløb uden problemer, og i det fineste solskin, dog måtte vi lige holde en pause på Hallandsåsen og strække benene. Henning var lidt træt, det viste sig at han havde fået benet ud af den forkerte seng til morgen :lol: .
Billede
Ankom til Laxsjö Camping midt på eftermiddagen, og fik hilst på de andre deltagere. Slog lejren op mens de andre kørte den første fællestur, den syntes vi ikke lige vi havde behov for at køre med på efter små 600 km :-D .
Billede
Billede
Udsigten fra campimgpladsen:
Billede
Om aftenen var der grilning af pølser nede ved søen, vældig hyggeligt.
Billede
Lørdag vågnede vi til regnvejr. Ved halv ti tiden kørte vi ud på den store fællestur, 16 personer på 14 cykler. Undervejs på turen var vi med en færge over en sø næsten oppe ved den norske grænse.
Billede
Nede i den sydlige ende af søen, i byen Ed, besøgte vi Sveriges største MC- og motor-museum, det var ret interessant, der var mange for mig fuldstændig ukendte mærker, og også en afdeling med japanske mc. Desværre gik mit kamera tør for strøm, så ikke flere billeder fra den fællestur :evil: .
Efter museet fortsatte vi ad de små veje helt ud til kysten, til Grebbestad, hvor vi skulle på havnerestaurant og have rejemad, hvorefter det gik ind i landet igen, stadig ad små veje. Da vi kom tilbage til campingen, efter 294 km :lol: , og stadig i regnvejr, fortsatte Henning og jeg ind til Dals Långed for at handle ind til aftensmaden. Det var meningen vi skulle grille igen, men det var lidt tvivlsomt med vejret, så vi blev enige om i stedet at tage en Pizza inde i byen. Da vi kom tilbage på pladsen kom Flemming (L.A. Varadero), og spurgte om vi ville bestille Pizza med, da de havde opgivet at grille :lol: . Om aftenen var der hygge over en kop øl o.lign. inde i fælleshuset der lå lige op af vores hjørne af pladsen. Det regnede stadig.
Billede
Søndag morgen var det bare overskyet, men ingen regn. Der skulle være en mindre fællestur om formiddagen, men inden de kørte holdt Mattias en lille afskedsceremoni da nogle af os ville kørte hjemad i stedet.
Billede
Vi blev enige om, i stedet for at køre samme vej hjem ad motorvejen, at køre mod syd, ned til Vänern, og følge kysten ned forbi Trollhättan, og videre ned mod Gislaved ad hovedvejene. Nu var det klaret op med det fineste solskin. Kort efter Dals Långed kom vi ind på en mindre vej gennem en skov, her stod et skilt, "sving 0-11 km" :ok: . Ti da stille en vej, der var ikke 100 m der var lige, højre-venstre-op-ned hele tiden. På et tidspunkt kom vi over en bakketop der føltes som rutchebanen i Tivoli, hvorefter vejen drejede 90 gr. til højre :!: . Henning havde set et skilt på toppen af bakken med 21, ENOGTYVE :!:, % fald, jeg nåede ikke at se det :shock: . Det viste sig at denne vej, Brudfjällsvägen, havde de andre kørt på på fredagens fællestur, men det viste vi ikke på daværende tidspunkt, det var en ren tilfældighed vi tog den hjemad :lol: . Syd for Vänern kørte vi gennem meget flotte og skiftende landskaber, men ned mod Gislaved fladede det mere ud. I Smålandsstenar gjorde vi holdt på Gösta´s Konditori (som vi plejer at misbruge til Frostskadeträffen), hvor vi fik en kop kaffe og en kage inden vi kørte mod Halmstad og E6.
Billede
Jeg var hjemme ved halv otte tiden søndag aften, efter en rigtig hyggelig weekend, hvor vi fik hilst på nogle af vores svenske ligesindede, og forhåbentlig udbygget det nordiske samarbejde lidt mere :lol: . Alt i alt blev det til 1490 km den weekend. Undervejs rundede Varulven 60000 km, og Hennings Crosstourer rundede 10000 km, men nu havde han også haft den i to måneder :lol: .
Fællesturruten lørdag, 294 km:
Billede
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar