Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
kite72

Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Indlæg af kite72 »

Syntes det har været en mager sæsson hvad kørsel angår. ombygning osv har taget en stor bid af min fritid..Så da der var udsigt til en fri weekend (ungerne hos deres mor og kæresten i Berlin) var det en nem beslutning at den skulle bruges på Hondaen..

Ville rigtig gerne med på klubbens sheltertur..Men pga. den for årstiden meget fine vejrudsigt for Sverige-Norge endte det med at jeg kørte en tur fra Varberg til kristiansand.

Den første dag kørte jeg fra fra varberg til Moss og sejlede over Oslofjorden til Horten. derefter gik turen til Tuddal hvor jeg havde lejet en lille hytte. Efter en hurtig afmontering at sidetasker og oppakning. var det tid til lidt kørsel på de lokale grus/småveje :-D


Billede

Billede

Billede






Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Da der havde været frostvejr om natten. ventede jeg til sidst på formiddagen med at køre ud på en tur over fjeldet til Rjukan, var hurtigt forbi et par seværdigheder.
derefter rundt om tinnsjø på 364 og derefter på grusveje tilbage til hytten.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Søndagen skulle bruges til at køre ned til færgen i kristiansand..da Jeg kunne ikke vente på at det blev tøvejr var det med at passe på de våde pletter på vejen da nogle af dem var blevet til is..det meste af ruten var på 41 telemarkveien. Da turen derned gik hurtigere end forventet blev der tid til en afstikker op på mossfjell som ligger ca 30 km fra kristiansand.

Billede

Billede

Billede

Billede


Billede

Billede

Billede

Så var der kun turen Hirtshals-Mørke tilbage. Den blev ikke så behagelig som håbet da det første stykke fra hirtshals blev i sidevind på omkring 18 ms,
hvilket ikke lige er hondaens livret når der også er oppakning på cyklen..Men ellers en fantastisk weekend..
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, sådan kan man jo også bruge en weekend. :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Indlæg af Peter AT »

:-D

Dejlig beskrivelse og fede billeder..

Vi er jo efterhånden ved at være en del der er betaget af Norge. Dejligt at det ligger så tæt på, så vi kan få en skøn tur, selv på få dage...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
TEriksen

Re: Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Indlæg af TEriksen »

Sikke dog en dejlig måde at bruge en weekend på :ok:
Det ser ud til at der er begyndt at falde sne på fjellene deroppe og det har helt sikkert sin charme når vejret er koldt og klart.

/Thomas
Turner

Re: Weekendt tur i Norge 5-7 oktober.

Indlæg af Turner »

Tak for kigge :-)
Flotte billeder......ser ud til at du har haft en dejlig weekend.
Savnede dog et billede af dig, så man som ny i klubben - kan få sat et ansigter på hvem Kite72 er? :mrgreen:

Turner kslag
Besvar