Strandtur med Alpen.

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Strandtur med Alpen.

Indlæg af John Sigh »

Havde planlagt en lille tur langs stranden i anledning af det , for årstiden gode vejr.
Billede
Efter få hundrede meter begyndte stranden at være ret stenet, skal vi vende om eller ? man er vel ikke en kylling så vidre det gik, og pludselig var det hele ikke så sjovt mere :-( stenene, nogle så store de slog mod motorskjoldet gik helt ud i vandet, som skyllede ind med op til 1/2 m høje bølger ! stoppede op for at overveje om det kunne lade sig gøre at vende, det kunne det ikke ! og pludselig kommer en ret stor bølge ups og Alpen lå på siden i en 1/2 m vand. Fik stoppet motoren og med meget besvær rejst cyklen, prøvede om den kunne starte uden held, Finn kom til undsætning og ved fælles kraftanstrængelse fik vi skubbet, slæbt, halet Alpen op på det tørre.
Billede
Tilbage til Finn`s Alp som stod og tøffede i vandkanten. Ase, mase, slide og slæbe hen over stenene højere oppe på stranden ( belært af skade) fik vi også den på det tørre. Prøvede at starte igen og det er jo en :honda: så den startede med det samme. Våd til knæerne og med støvlerne fulde af vand fortsatte turen oppe på det tørre. Hen til en bænk, frem med kaffen.
Billede
af med støvlerne, vridning af sokker og afsted til superbrugsen for at købe sokker.
Billede
Her monteres tørre sokker og nydes madpakke. Belært af dagens erfaringer skal der nok recces lidt mere før stranden prøves igen.
Fik kørt et par hundrede km i skiftevis tåge og solskin og Alpen fik en gang grundig vask og skyldning før den blev stillet i laden.
John Sigh.
Senest rettet af John Sigh 05. jan 2013, 21:16, rettet i alt 1 gang.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Strandtur med Alpen.

Indlæg af Peter AT »

Stor respekt for at i bruger jeres cykler...

Må indrømme at jeg også trak lidt på smilbåndet..
Dejlig beskrivelse... :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Strandtur med Alpen.

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Strandtur med Alpen.

Indlæg af kjelde »

:ok:
Super........dejligt at få nogle turberetninger fra denne årstid også :ok:
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Suhir

Re: Strandtur med Alpen.

Indlæg af Suhir »

Fed beretning! :ok: Tror sku at jeg skal på strantur når min dronning kommer retur fra doktormanden Bent fra Probike. :lol: nogen som vil med?
Master-lehmann

Re: Strandtur med Alpen.

Indlæg af Master-lehmann »

ser rigtig lækkert ud... Kunne sagtes selv finde på at rulle sådan en tur med BLACK-MAMBA som hun netop er blevet døbt :twisted:
Besvar