Tur til Nordkapp på 14 dage 2013

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Anders

Tur til Nordkapp på 14 dage 2013

Indlæg af Anders »

Læs min blog om turen http://andbak2013.blogspot.dk

Billede
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Tur til Nordkapp på 14 dage 2013

Indlæg af Bønne »

Fin tur i har haft, giver minder om min egen tur til nordnorge for to år siden.

Men, jeg må lige gøre opmærksom på at navnet "Iron Butt" er et registreret varemærke ejet af Iron Butt Association
(IBA) i USA og derfor kun må bruges i forbindelse med IBA arrangementer og aktiviteter. Man må derfor ikke kalde
en hvilken som helst langtur for en "Iron Butt".

For at måtte kalde en tur for "Iron Butt", kræves det at turen er af et IBA godkendt distance/tids forhold, samt at turen
er dokumenteret og dokumentationen er godkendt af IBA. Herved opnår man at få certifikat på den dokumenterede
tur samt at blive medlem af IBA.

Den mindste Iron Butt Ride er "SaddleSore1000/1600K" (min. 1000miles/1610km på max. 24timer), derfor giver det
ingen mening at kalde jeres tur for "Lille Iron Butt", da jeres tur, uanset om i havde dokumenteret den, aldrig ville
kunne godkendes af IBA.

Dette indlæg er ikke for at hænge dig ud eller på anden måde genere dig, men udelukkende for at gøre opmærksom
på tingenes sammenhæng, også overfor andre der måtte læse din udmærkede beretning.

Grunden til at IBA har valgt at registrere "Iron Butt" og en del andre navne som varemærker, er at man ville sikre den
anerkendelse over for medlemmerne der ligger i, ikke bare at køre turen, men også i det arbejde der ligger i
planlægningen og dokumenteringen af turen. Samt den eksklusivitet der ligger i at blive medlem af en klub med kun
ca. 50000 medlemmer på verdensplan.
Ellers ville Gud og hver mand der en søndag morgen havde kørt til nabobyen i et stræk for at hente morgenbrød, kunne
kalde det for en "Iron Butt", hvilket ville udhule hele konceptet.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar