Med TKD i Varde

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
TEriksen

Med TKD i Varde

Indlæg af TEriksen »

Ténéré klubben havde været så venlige at invitere til fri leg i øvelses terrænet ved Varde lørdag den 17 august.
Vejret var perfekt, det havde regnet i dagene op til weekenden så sporene var rimeligt faste til at begynde med og vandhullerne var rigelige.
Vi mødtes i terrænet kl 9 hvor vi lige fik hilst på hverandre, drukket lidt kaffe, og hvor vi fik en grundig og god instruktion i hvor der måtte køres og en opfordring til at passe på hinanden.
Der var alle slags cykler, en Cagiva, et par store KTM'er, en del Yamaha XT 660, nogle Afrikanere og Transalper, en enkelt Bmw og en del mindre enduromaskiner. Alt i alt en skøn blanding og rigtigt flinke ligesindede.

Billede

Og så var det ellers med at komme derudaf.
Vi var 3 der fulgtes ad, en KTM 950, en Yamaha XT660 og en AT og kom hurtigt igang, fulgte yderområderne og fik givet den gas gennem vandhuller og sand, fandt GD bakkerne, kampvogns bakkerne og en aller hulens masse sand, der blev ikke sparet på gassen. Men der var også roligere områder som her.

Billede

Hen efter frokost var vandhullerne kørt godt igennem så det gjaldt om at ramme lige ned i sporene for ikke at miste ballancen, men det er vist svært ikke at vælte en gang imellem. Det blev til to nedlægninger ialt.

Billede

Sidst på eftermiddagen blev der fundet et frisk vandhul hvor der skulle laves lidt photo shooting, men ellers viser det meget godt hvordan nogle af de mindre spor ser ud. Men pas på, hullet var nok lige knap en meter dybt så det blev til noget af en skyller til dem der kørte igennem.
Billede

En stor tak til de 2 arrangører, der havde fået lavet er perfekt dag. Som man kan se er forplejningen også i orden i TKD :ok:
Billede

/Thomas
Niels

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af Niels »

Det ser ud til at I havde en fed dag :-D

Jeg var selv derude i dag for at se lidt på området da vi (EDV) gerne vil lave et løb der ude i løbet af 2014, og det var helt tydeligt, efter MC sporende at dømme, at der ikke var menge steder I ikke havde været i går ;-)

Mvh Niels

PS: det skal lige siges at vi (også) havde fået lov at snuse rundt der ude. Lad være med at køre ind i området uden tilladelse, vi må ikke ødelægge en åbning med et evt misbrug af tilliden. Ikke at jeg tror nogen HARK'ere kunne finde på det :ok:
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af kjelde »

Ser ud til i har haft en rigtig god dag. Flotte billeder :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Suhir

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af Suhir »

Glæder mig endnu mere til om 14 dage nu...
TEriksen

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af TEriksen »

Så er der flere billeder på TDK siden
http://album.tkdgalleri.dk/#!album-70

Og ja, dem der skal med BMW drengene om 2 uger kan godt begynde at glæde sig...

/ Thomas
Rotax 655

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af Rotax 655 »

Der Arrangeres et løb i Malling læs mere på Teneree eller DORMCK. :ok:
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Med TKD i Varde

Indlæg af stig »

Jeg var også med og som helt grøn med off road var der meget at lære.

Her fik jeg så parkeret min TA sammen med en AT.
Billede

Billede

Sidst på dagen var det så galt igen at jeg lige ville gennem den her mudder hul, op gav koblingen og der måtte 7 mand til at få TA op på tør grund igen.
Billede

En vask vil gøre under værker
Billede

Heldigvis havde Peter plads på hans trailer og han tilbød at transporter mig og TA hjem
Billede

Helt i gemmen en godt dag som var godt planlagt og alle hygget sig og der blev kørt og snakket når man lige skulle havde den lille pause.
Det er ikke sidste gang jeg skal på så den en tur.
Besvar