Iland i august 2013

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Iland i august 2013

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag goddag i Danmark

Så er vi på igen
vi har været på tur torsdag og fredag
Torsdag formiddag begav vi os mod Doolin en ca. 80 km. kørsel ned langs kysten mod sydvest, ja og vi bevæger os ikke så hurtig, jeg skal af for at lade vandet ind i mellem og Annemarie skal ryge, godt jeg har lært at snuse *G* vel fremme ved Piren i Doolin var det svært at finde endog en p plads til en mc. vi fik lov at holde lige op af billetkontoret, der var et enormt ron på bådene mod Aran islands og sejlture til Cliffs of Moher, så der var en ventetid på godt 2 timer, samtidig var der ebbe og endda et meget stort ebbe, den unge dame ved biletkontoret var ennormt tolmodig, for da den båd vi kunne komme med kun ville være ved Inis Mór 10-15 min. og det var jo ikke lige det vi havde tænkt os, jeg spurte om der var mulighed for at overnatte på et B&B sagde hun ja og begyndte at ringe der over ved det 6 forsøg fik hun den besked at de viste hvem der måske havde plads, men nej, de var dog sikre på dé viste hvem der havde plads, og så var der bingo, og jeg fik en meget hurtig snakkende dame i øret, hun fortalte hvad hun hed Eithner og beskrev hvor hun havde sidt B&B, ellers bare spørg alle kender mig *S* Ventetiden på båden blev dog længre end de 2 timer, der var så i vente tiden mellem de mange mennesker fordrev vi med at se den lokale delfin, for at komme ud til båden skulle vi ned af en lang trappe til en jolle som kunne komme ind til kajen og sejle os ud til båden så der blev sejlet i pendul fart til alle var med.
På grund af den længre vente tid i Doolin blev båden ikke så længe på Inis Oirr som planlagt, men på de godt 30 min. fik vi da en is, videre mod Inis Meáin hvor der bare blev sadt et par mennesker af og kom 2 på, videre mod vor bestemmels sted Inis Mór, på øerne kunne båden lægge til kaj, så det gik hurtigt, undervejs så vi ind mod Cliffs of Moher et fantastisk syn i det fine vejr, høj sol næsten ingen søgang, i havet var der masse alke fugle som dykkede tæt ved båden.
Vel inde på Inis Mór (de fleste var stået af på Inis Oirr) så vi straks turist kontoret, hvor vi fik et turist kort, hvor vort B&B blev prikket ind på uden for turist kontoret blev jeg kapret en gammel Hiace og en endnu ældre chuffør, jeg kører jer sage han, nej vi går sage jeg, og så sad vi i Hiacen, *G* der var nu noget længre end de 200 m. som man sage så det var nu ok. ved vor B&B stod Eithner, og selvfølge viste alle på øen hvem hun var, hun var/er nemlig ret køn!
2 min. efter var vi på vor værelse mens hun fortalte og fortalte og blev spurt hvad vi havde tænkt os, vi havde den plan at vi ville leje et par cykler, der er nu ret lang sagde hun, hvad med en hestevogn? Der uden for vinduet kom én og ned af trappen og ud af døren var hun,vi efter, kusken sagde at når vi skulle retur kl 12 ville der ikke være meget tid, ring til Thomas for han har en frisk hest, min er for træt jeg har været ved Kilmurvy 4 gange, og væk var Eithner 5 min efter var hun tilbage, Thomas kunne ikke men han havde sagt ring til Christofer, han kommer kl. 5.
Vi fik en kop the og der var Christofer med Mici han datters hest for en jumpe, jeg er ved at kører den til sagde han, ok sagde vi og afsted var vi, det var så hygeligt og vi snakkede og han fortalte om huse og steder og hvad de havde af betydning for nutid og datid, han ville køre os til Kilmurvy hvor der ligger en over 2000 år ringmur lide ud til havet ret højt oppe over havet, lige før stoppede han og sagde hvis vi ville handle så skulle vi gøre det nu for på tilbagevejen ville der være lukket, ja de holder sammen, jeg fik mig en handlavet kasket til fin brug og en strikhue til HARK brug, de sidste ca. 500m. måtte vi gå, Christofer giv jer til og det gjorde vi, til trods for der i løbet af dagen havde været 1200 mennesker der oppe, var der "kun" 2 ud over os, det var jo ikke kede af, det var ret fantastisk at stå der oppe på klippen helt ud til havet totalt uden rækværk og se havet slå ind under klitten lidt lændre væk, på vej ned mødte vi en far med sine to drenge som skulle overnatte der oppe, det er helt ok lige som man må fiske fra strandkanten uden fiske tegn, der er da et fint land det der Irland *S*
Tilbage ved hestevognen blev vi kort hjem og forbi en lille bådbro hvor de landede hummer som der var ret godt med ved øen.
Vi blev afleveret ved B&B sagde tak for turen godt 3 timer varede den.
Så vi var sultne så den første pub på vejen blev indtaget og vi spurte om de havde barmenu, ja det har vi da, og lidt til!
Ménu kortet kom frem og 2 min efter havde vi bestildt dampede muslinger i fløde hvisløg sovs samt hummer, det var helt vildt gode både muslinger og hummer, lidt øl til og vi var som engle i himmerrige *S* live musik var der også, så kl. var noget over midnat da vi gik hjem.
Fredag morgen lavede vi morgen mad og låste efter os, nød roen i byen for endnu var turisterne ikke ankommet hverken den fra B&B eller fastlandet, hestevognene blev gjort klar taxierne "busser" begyndte at komme vi sad på kajen og så på fuglene i det vigende vand, hvordan joller og småskibe lagde sig på bunden, livet på inis Mór tog sin begyndelse.
Båden kom, vi kom ombord og vor oplevelse på Inis Mór var slut, vi kunne have blevet der en uge eller mere.
Hjem turen gik tilbage til de to andre øer hvor vi skiftede fartøj til en stor motorbåd, tilbage i Doolin var vandet igen væk så over i jollen, heldigvis kunne vi ikke være i den første, i vente tiden på den anden kom så delfinen helt hen til motorbåden og Annemarie fik fine billeder af den.
Transalpen stod fint og ventede på os, det var begyndt at små regne, i biletkontoret var der mere ro og i døren stod den unge pige og tog i mod os med vore styrthjælme og vore støvler som hun havde passet på.
Vi fil lidt at spise og så gik turen tilbage til Galway, langs kysten omkring Black Head, solen var kommet tilbage og det var bare en tur for os og transalpen, vi var alle tre så glade da vi kl 5 om eftermiddagen kunne komme i bad og få en dejlig søvn.
i dag lørdag har vi været på marked i Galway købt nogle dejlige sild, lodden noget ost og brød som blev vor lørdags ménu.
nu er det ved at være sengetid!!

Med venlig hilsen


from Irland

Så er vi nået gennem GB og har været ved St. David´s et OK B&B hvor værten gav det kan man jo lide. Vi fik lidt regn ved London men men firma regntøj gør lykke
Over det Irske hav 3,5 timer fik vi læst lidt i vore bøger Leif Davidsen & Adler Olsen mens flere brækede sig over skibs siden vel i land var regneb fra London eller atlanden der igen lykkelig for mit firma Wicotec og de 30 km. til B&B kunne vi klare. I Carstelbridge genså vor seneste Land Lady som havde resaveret hendes bedste værelse til os
Igen mandag morgen ville regne os men kun 10 kom så var det af med det gule fra Wicitec og videre mod Kilkenny, undervejs havde vi en kanon kaffe pause hvor Trankia 25 gjodre vandet varmt til en kanon stempel lidt før kl. 16 kørte vi ind i Kilkenny og snart var vi helt uden GPS på Dublin st. hvor svært kan det være vi havde dog meldt ankomst til kl. 18 så igen fandt vi de før omtalte bøger frem og fik et kapitel inden en fransk familede hamrede døren "ned" for at komme ind, vi fulgte selvfølgelig efter for ikke at ulejlige Land Ladyen endnu en gang! hvad fik vi væreslse nr. 1 resaveret til vor TA.
Vi fik lidt at spise, Havaborre med et glas vin og 4 slags irsk ost til dessert en Ginnys et par Paddy irsk musik og så godnat
Tirsdag har vi så set bryggeriet Smithwick´s (verdens ældste) Kilkenny brggkes i Dublin! Irish lamp stuw godt til og en irsk kaffe til dessert! kan man have hjemve? ikke os!
På vej til B&B fik vi lige en Paddy og en sluder med musikerne på pubben vi lige kom forbi Holdk..t hvor er det ferie!
Om 8 timer skal vi have fuld irish brakfast en ny dag venter Irland og os

snart må Du/I døje med jeg skriver igen

Hilsen Annemarie & LasseHilsen Lasse (Trapper)

Transalp 06 sort



Gode HARKer

Så er flere af jer vel ved at have overstået jeres ferier, min (vor) live, er ved at tage sin begyndelse, i aften skal vi prøvepakke, for at være sikker på vi ikke får for mange underbukser med og i morgen bliver hjulene taget af den SORTE så der kan komme nye dæk og tandhjul på, ellers er vi ret klar, og der er godt nok højt humør for hvem vil ikke gerne have et koldt glas på den grønde Ø ?
Det bliver nu også dejligt at slippe for den vanvittige hede her og få nogle dejlige regnvejrs dage for det er jo hvad "alle" siger det der Irland er
God August til jer

Ja så er det hele på skinner
Turen går fra Brøndby strand til Esbjerg hvor færgen fører os til Harwich, herefter vil motorvejene føre os gennem England til byen St. David's, her er vor første overnatning, ud over køjerne på færgen, før vi vil blive færget til Irland:- Vi skal med færgen fra Fishguard til Rosslare, hvor vi vil have den første overnatning i Castlebridge, vi vil allerede dagen efter bevæger os til Kilkenny, hvor vi bliver i nogle dag, der er jo lidt øl der skal smages
Fra Kilkenny køre vi igen øst over til Dublin. I Dublin skal der både høres musik, smages øl og whiskey, der er bestemt også nogle seværdigheder og historiske steder vi skal opleve efter en lille uge i Dublin går vor vej igen mod vest til grevskabet Westmeath, hvor bland andet vi skal se ligger verdens ældste Whiskey distillery! (Kilberggan) som jeg mener er et most!! I samme område (kører afstand ) ligger Tullamore *S*
Når vi har smagt på varerne der, kører vi mod nordvest til Sligo, også der bliver vi nogle dage, der skrives ikke for mange rosende ting om området, det ser vi nu stort på for vi er sikre på der vil være nok af natur, det er også på det tidspunkt vi forventer vi får behov for en dag of.
Ja allerede nu er vi så småt på vej hjem over, for turen går nu mod syd til Galway, her har vi valgt at blive en uge så vi kan se området godt igennem, vi ved vi har et B&B hvor der er udsigt ud over Galway bugten, det i sig selv kan vi få timer og flere Murphyis til at gå med.
Efter Galway kører vi mod Shannon river hvor vi skal besøge en tidligere værtinde i Glin som ikke ligger så langt fra vandflyvermuset i Foynes hvor jeg har fået to irsk kaffe foræret i julegave *S*
Ja nu er vi forhåbentlige fulde af oplevelser og begiver os mod færgen i Rosslare hvorfra vi sejler tilbage mod England, vi havner i Pembroke for på den måde også at se lidt andet i det engelske, den sidste overnatning inden Harwich og DFDS færgen til Esbjerg bliver også en genganger i Bristol
Indtil da er det "bare" at vente, den ventetid skal så gå med HARK generalforsamling, Road book tur ved Brædstrup, shelter tur på Sjælland, samtale med Transalpen om hvordan den har det, et par ture til Jylland og Sverige, vaskning af underbukser, prøvepakning ! Ja der er nok og se til Senest rettet af Lasse Pedersen 21. jul 2013, 08:40, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse (Trapper)

T
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Iland i august 2013

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej Lasse
Bare det var mig.
Anders
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Iland i august 2013

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Alle HARK er
så er jeg her igen
Jeg ved godt at det endnu ikke er helt sammen hængende men det må i leve med indtil videre, vi er i dag fredag kørt de sidste 5 km til færgen til England, i går torsdag gik turen fra Giln vest for Limerick mod Waterford vor vi fandt den dejlig lille færge der tog os over river Nore/Barrons udløb, som førte os på en lille afstikker på ruten til Rosslare Harbour ud forbi Hook Head, da vi stod på færgen sprang ørrederne i vandet, endnu et dejligt pust til ret perfekt tur :lol: det var desværre ret diset ved Hook Head men den må man jo tage med.
Endnu en gang lykkedes det os af finde vort B&B uden besvær, det lå dejligt for mig 3 min kørsel fra færgen! Og ti min gang fra pubben hvor vi fik et godt solidt måltid med godt mørkt øl.
Vor værts par var tidlige oppe og vi fik vor morgen mad kl. 7. godt afforede gik turen til færgen hvor ind tjek gik hurtigt og hvad kom 2. min. efter? en tysker på en AT. og straks gik snakken, han havde haf den i et halvt år og kørekort i 3/4 år, han været på Irland i 3 uger, han havde dog en følge bil med så han kørte uden oppakning og bagsædet fyldt, ( vi tyndede godt ud i vor pik pak i Glin ) for som oftes havde vi alt for meget med, og det gav plas til en enkelt flaske og det gode Irske hjemmebændt :lol: desværre havde jeg ikke flere HARK mærker men han sagde han kunne huske vor hjemmeside i hovedet, det kunne da være hyggeligt hvis vi også kunne få en kontakt i Tyskland, syntes jeg!
Vel ombord på færgen, efter den sedvanlige diskution med besætningen om hvordan man surer en MC :shock: , fik vi lidt kaffe og en sidste mørk øl inden vi begyndte vi så turen gennen Englang, den har vi brækket lidt over så lige nu er vi i Bristol, her var vi også sidste gang, så det finder jeg let :shock: men nej jeg kom forhurtigt ind i rundkørselen og en gang for hurtug ud, :oops: den forkerte, :cry: en omvej på 2 km. :lol:
nu vil vi lige tage en whiskey inden vi finder et sted at spise, i morgen går det så mod Harwich hvor 16 timers sejlads venter,har jeg fortaldt at den sorte (Transalp) snart har bragt os/mig 80.000 km. rundt :ok: :honda:
Hej så længe
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar