Mere Balkan.

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
kite72

Mere Balkan.

Indlæg af kite72 »

I uge 24 var kæresten og jeg en tur nede og vende i Montenegro.

Smider lige et link til nogle billeder fra turen. Hvis det skulle have interesse :-)

https://plus.google.com/photos/10628218 ... 985?sort=1

mvh Peter
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Mere Balkan.

Indlæg af Anders Thorsen »

Det må have været en rigtig flot tur :-D
mc-eventyristen.dk

Re: Mere Balkan.

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Oh ja, Balkan er fantastisk.
Fine billeder - jeg genkendte flere steder fra den tur jeg netop har været på :ok:

Se evt. også min RR fra Balkan: http://bikeadventurist.com/turberetning ... index.html
kite72

Re: Mere Balkan.

Indlæg af kite72 »

Ja det var en rigtig god tur..Og det er en rigtig fin RR du har lavet Peter, tak for det :-) Lidt sjovt at se videoen fra 434a i bosnien. Den ville vi også have kørt men værten hvor vi boede fraråedede os at køre den vej. så vi endte med at køre via Sarajevo istedet for.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mere Balkan.

Indlæg af Nikolajsen »

Fine billeder.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
mc-eventyristen.dk

Re: Mere Balkan.

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

kite72 skrev:Ja det var en rigtig god tur..Og det er en rigtig fin RR du har lavet Peter, tak for det :-) Lidt sjovt at se videoen fra 434a i bosnien. Den ville vi også have kørt men værten hvor vi boede fraråedede os at køre den vej. så vi endte med at køre via Sarajevo istedet for.
Selv tak, det er hyggeligt at "bytte historier"........ hvorfor blev I frarådet at køre 434a? Hvad mente jeres vært der var galt?

De eneste forhindringer eller besværligheder vi mødte på ruten, var lastbilen med træstammerne. Men han standsede og holdt langt til højre, første gang han mente det var muligt for os at køre forbi. Og så var der manden på knallerten. Han kørte i venstre side af vejen. Der var plads til at køre forbi ham "højre om", men det ville jeg ikke, så jeg ventede til han kom over i højre spor, hvor jeg derefter kørte forbi i venstre spor.
Jesper havde store betænkeligheder da vi kom ud fra 434a fordi knallertkøreren havde slingret meget, og var kommet ud af sporet, da han hilste tilbage til mig! Jesper var bange for, knallertkøreren måske var væltet! Det blev vi enige om, at han ikke var. Men vi var ikke sikre. Jeg så ikke hans stunt, og Jesper fangede det ikke på videoen, men vi håbede og bad til der ikke var sket ham noget!
kite72

Re: Mere Balkan.

Indlæg af kite72 »

Han syntes åbenbart ikke det var optimalt på en v-strom med oppakning og passager + gadedæk :-) det var ikke kun 434a men de små "bagveje" jeg havde planlagt på vejen til grænsen til Montenegro.

Han ringede også til en ven der arrangerede offroad ture. i området han syntes også det var en dårlig ide på en gadecykel.

men jeg kan på det varmeste anbefale stedet, hvis man kommer på de kanter. Bedre service og hjælpsomhed skal man lede længe efter.



http://www.booking.com/hotel/ba/vila-su ... ic.da.html
mc-eventyristen.dk

Re: Mere Balkan.

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

kite72 skrev:Han syntes åbenbart ikke det var optimalt på en v-strom med oppakning og passager + gadedæk :-) det var ikke kun 434a men de små "bagveje" jeg havde planlagt på vejen til grænsen til Montenegro.

Han ringede også til en ven der arrangerede offroad ture. i området han syntes også det var en dårlig ide på en gadecykel.

men jeg kan på det varmeste anbefale stedet, hvis man kommer på de kanter. Bedre service og hjælpsomhed skal man lede længe efter.

http://www.booking.com/hotel/ba/vila-su ... ic.da.html
Ok, men tja, da vi var der, var vejene ikke særlig teknisk svære. De var rimelig farbare, og hvis du har lidt erfaring i at køre med "tungt læsset tohjuler" (hvilket jeg tænker du har) ville det ikke være den store udfordring.
Men fint, bette safe than sorry :ok:
Besvar