Mere Norge 2016

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Mere Norge 2016

Indlæg af Nikolajsen »

Som så mange andre, har jeg og et par kammerater også været i Norge i år, det blev til 10 dage.
Jeg er ikke den store historie fortæller, så i får bare lige et hurtigt overblik, og et link til lidt billeder :-|

Turen gik først til Trontoppen over Lillehammer (100 NKR pr næse at køre derop :evil: ), men en sjov vej, som blev forceret uden oppakning, da vi camperede lige i nærheden, det var sjovt 8-) .
Fra Alvdal gik turen så over fjeldet til vej 27 lige syd for Folldal, af noget som et topografisk kort kalder et "traktor spor", og den er god nok.....lidt udfordrende med en ferielæsset knallert.

Videre til Dovre af unavngiven vej, og til toppen af Blåhø.

Derefter Atlanterhavsruten, som skuffede lidt, måske bare fordi forventningerne var skruet godt op, da jeg havde fået af vide at den var meget smuk. Videre rundt på Aursjøvegen og til Trollstigen, som desværre var indhyllet i tåge, som den vist tit er.

Som gik turen til Geiranger Fjorden, Lærdals Fjorden, den gamle vej over fjeldet til Aurlands fjorden.

Videre til Stallheim som har en vej med 18% stigning (vist nok den stejleste alm. befærdede, asfalterede vej i Norge). Så blev det Vøringsfossen, og den gamle vej over fjeldet til Håre og vej 520 til Ropeid, hvor vi troede vi skulle over med færgen, men den var nedlagt, og så var den jo ingen anden udvej end at køre den forfærdelige vej 520 en gang til :lol: .

Herefter gik det af de større veje da næsen nu pegede hjemad. Så det blev E134 til Vinje, Seljord og Notodden til tunellen under Oslo Fjorden.

Vi havde super godt vejr, kun 1 regnbyge hvor vi nåede at blive lidt kolde, og en mindre (som jeg husker det) som ikke var noget særligt, og så regnede det et par gange om natten. Ellers var solen fremme.
Temperaturen var perfekt i starten, og siden blev det varmere, over 25 gr. så man kunne køre (var nødt til :lol: )med jakken lynet lidt ned, for at få noget luft.

Vi tog af sted 17/7 tidlig morgen og var hjemme 26/7 omkring 17:00. Det blev til 3827 km. (for mig)

Både op og ned i Sverige blev kørt at de mindre veje, som kan ses på billedet af sporet.
Billeder og spor ses her https://picasaweb.google.com/1049837661 ... 6474338097
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
TEriksen

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af TEriksen »

Det lyder til at I har været på nogle af de rigtigt fede veje på Jeres tur.
"Traktorsporet" er godt. Starter det stadig med en opkørsel i større løse sten lige efter sommerhusene ved søen? Der skal man lige holde rullen lidt stram.
Og så fortsætter det godt ind forbi det nedlagte mineområde hvor Peter AT og jeg overnattede for nogle år siden - og hørte ulvene hyle.
- Og det var vist også der hvor formanden og Finn mistede en tarp :-D

/ Thomas
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af Anders Thorsen »

Fed tur i har været på :ok:
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af Carsten »

Fin fin tur :ok: :ok:
Husk kaffen :kaffe:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af Nikolajsen »

TEriksen skrev:"Traktorsporet" er godt. Starter det stadig med en opkørsel i større løse sten lige efter sommerhusene ved søen? -
Lige præcis :-D , ved godt i var cirka samme vej, da det er jeres spor som har givet inspiration til en del af turen. Jeg kom dog ud på vej 27 lidt sydligere end i gjorde.
Men var det ikke sammen med Holst? eller blander jeg noget sammen :?: Men det er jo også lige meget, mener det var Holst jeg fik sporet af.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af ktopp »

:ok: :ok:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af Palle »

FEEEDT :ok: 8-)
Vi havde desværre regn og torden,da vi var ved tronfjeld,så vi måtte køre videre :-(
Næste år lykkes det... forhåbentlig 8-)
Fantastisk flotte billeder :ok:

Dejligt med lidt mere Norge... :kaffe:
Chrome won`t get you home..
TEriksen

Re: Mere Norge 2016

Indlæg af TEriksen »

Nikolajsen skrev:Men var det ikke sammen med Holst?
Jo jeg har kørt turen fra vest mod øst med Holst hvor vi kom ind på ruten forholdsvist nordligt på 27 og fra øst mod vest med Peter AT hvor vi søgte mere sydpå hvor der dog var et par bomme at forcere.
Dit billede af broen ligner broen på den sydlige rute.
Uanset hvad er det en rigtig fin tur.

/ Thomas
Besvar