Kort turbeskrivelse fra årets sommerferie

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
carstn
Indlæg: 12
Tilmeldt: 08. aug 2017, 19:13
Geografisk sted: Thy

Kort turbeskrivelse fra årets sommerferie

Indlæg af carstn »

Hej HARK

Lige en lille turbeskrivelse fra årets sommerferie.
I maj måned bestilte fruen og jeg en ferietur til Gran Canaria (troede jo sommeren ville blive som i ’17) og straks turen i august var booket, begyndte jeg at tjekke nettet for steder på GC, hvor man kunne leje en mc.
Skal man på charterferie, så må det også være et krav at der er mindst een dag på mc.
Jeg fandt så et engelsk par, der driver noget der hedder Canary Motorcycle Tours. Her får man guidede ture inkl. MC-leje for €120,-/dag(!). Martin som er guiden, tager op til 7 mc’er med på turene og det koster ikke ekstra hvis der er passager med. Min frue skulle dog ikke nyde noget af hårnålene på Gran Canaria.
August er ikke ligefrem højsæsson på øen, så det var kun Martin og mig der deltog på dagens tur.
Vi kørte fra kl. 9 om morgenen til kl.17 og nåede 200 km og over 2000 hårnålesving. Vejene er i perfekt stand dernede, da det regner max 20 dage om året, så selv de mindste bjergveje var med godt asfalt.
Det var en super dag og guiden Martin kender alle de gode ruter på øen. Jeg bestilte kun en dagstur, men der er også mulighed for flere dage. Han havde f.eks. lige haft en gruppe amerikanere der havde booket 14 dage, hvor de så var rundt på de øvrige øer også.
Det kan virkelig anbefales, specielt når vi nu stiller cyklerne ind for vinteren er det oplagt at tage en tur derned for at tøjle mc-abstinenserne. De har jo konstant klima året rundt.
I forbindelse med denne tur fik jeg tillige mulighed for at prøve en af de ”Nye” Honda Allroadere. Martin havde nemlig i år udskiftet ”vognparken” fra CBF600 til 7 stk. NC750X. Det var en rigtig god størrelse mc til de forhold, idet den er så utroligt letkørt og det er da også derfor han har valgt den model. For mig der er vant til Varadero og Blackbird føltes den meget let og smidig.
Jeg prøvede at filme lidt med Gopro’en på hjelmen, men det er umuligt at retfærdigøre den udsigt og atmosfære der er i de bjerge. Alligevel smider jeg lige et link til den optagelse jeg fik lavet – spol gerne lidt frem for go’ bjergkørsel.
https://youtu.be/Zj7w5IbvLZQ

Og lige et link til de fantastiske flinke ejere af Canary Motorcycle Tours.
http://www.canarymotorcycletours.com/

Billede

/carstn
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Kort turbeskrivelse fra årets sommerferie

Indlæg af Palle »

Jamen det var da godt nok nogle fed veje... og i god kvalitet :ok:
Fedt i har haft en god tur... 8-)
Chrome won`t get you home..
Besvar