Shelter tur februar/marts 21

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Shelter tur februar/marts 21

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK

Endnu et par måneder er gået, jeg har endnu engang oplevet fine steder i vor land.
I fredags den 26 - 2. tog jeg et par "ferie fri dage" og kørte et smut til Dorteasminde lidt nord for Vejle, vest for Horsens, der er en fantastisk shelter plads, Uldum Kær!
Fra 1 april er der tilmed åben for vand og toilet, brænde kan hentes ved Uldum mølle, stedet er under daglig opsyn af en gruppe borgere fra området, det er i et område hvor der er en del tidliger tørvegravnings huller, hvor der er mulighed for at fiske.
Søndag til mandag 1. marts var jeg så nået gennem Jylland på tværs, og fik endnu et dejligt ophold i en shelter.
Denne gang på shelterpladsen ved Stauning havn, på østsiden af Ringkøbing fjord. 3 stk. shelters bag læhegn mod vest og udsigt til Put & Take sø, med ørreder i, her er der så både, vand, bad og toilet på havnen 100 m. fra shelterne, ja det er på det nærmeste luksus.
Hvor er det dejligt at have en Transalp der sådan har lyst til at vise en hvor mange steder der er i Danmark.

Som Jørn sagde: Hår man kommer på sin Transalp så er der ofre nogle der vil i snak med en, kommer man i sin Citroen, ja så skal man være glad hvis der "bare" bliver hilst på en :shock:

Nu er der så at se frem til næste mådens shelter oplevelse (April) for der er shelters nok, ser lige i øjeblikket på de muligheder der på de mindre øer mellem Fyn og Langeland, der kan jeg jo så samtidig, både komme på endnu nye færge sejlture og sætte x og aftegne de små ikoner der er mulighed for i Ø-Passet, ja der er nok at holde styr på for en pensionist !

Shelters: 20. forskellige (mindst) på 20 mdr.
Færger: 84. (forskellige).
Transalp : 1.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Shelter tur februar/marts 21

Indlæg af Palle »

Ja der er masser af fede shelterpladser rundt omkring 8-)
Det eneste vi mangler er " Svenske tilstande" hvor man ikke skal reservere på forhånd ...
Det er så omstændigt ... der er ikke mange hvor det er " først til mølle-princippet" der gælder"
Eller også må man vandre til shelteret med alt sit gear,i stedet for at køre direkte til shelteret...
Håber at der snart bliver åbnet op for at vi kan tage en tur til nabolandene :arrow: 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Shelter tur februar/marts 21

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Palle

Jeg er nu ikke enig i at det er om stædigt at booke shelters, og jeg kan i den grad godt lide at der er plads når jeg kommer frem, hvis man nu har kørt et par hundrede kilometer, så vil jeg gerne kunne værre der husker en gang, Lykkedal, John og jeg sad engang og så nogle gå forbi os og lagde sit udstyr, altså de kom først, at vi flere steder ikke må køre ind til shelteren, ja det forstår jeg så også godt, jeg har gennem tiden se hvor opkørt der kan være.
Med hensyn til bookning, så er det min erfaring at "kun" en del at shelterne på en plads kan bookes!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Shelter tur februar/marts 21

Indlæg af Palle »

Hej Lase
Vi enes om at være uenige 😀😎
Glæder mig til vi alle kan mødes på sheltertur 👍
Pre-booket eller ej 😎🔥🍲🍻
Jeg har bare oplevet flere gange når jeg har skullet booke shelter at der går 2-3 uger før man får svar på om bookningen er accepteret ...
Og det synes jeg ikke er ok 😕
Det tager sgu lidt af "spontaniteten " 😁
Nå men kan du ha en god weekend min ven 😎
Vi ses der ude 👊
Chrome won`t get you home..
Besvar