Far & søn tur Norge 2022 (med problemer) part 4

Beretninger og billeder fra motorcykelture i Danmark og udlandet.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Far & søn tur Norge 2022 (med problemer) part 4

Indlæg af Palle »

2 timer senere kom Falck og kørte Anders og mc til nærmeste mc-værksted i Hammar
falck 2.jpg
falck 2.jpg (3.69 MiB) Vist 4599 gange
Men bedst som vi var allermest i øv humør kom ejeren af værkstedet os i møde,da vi ankom til hans værksted..
Hans første spørgsmål var : Er ni Danskere ? og det måtte vi jo bekræfte :ok:
Så kan det godt være at jeg kan lave den i dag !!! og der var klokken 17:15 og værkstedet var lukket..
Jeg ved et sted hvor de måske har reservelde ..de lukker først kl.18..så jeg kører lige..og kommer tilbage ...
20 minutter senere kom han tilbage uden reservedele...Det ville tage 4-5 dage at skaffe et nyt kabel fra Belgien sagde han...
NEDTUR !!!!! :smadret: :not:
Men vent lige sagde han...jeg går ind til konen og siger hun skal vente med aftensmaden...og så ser jeg lige om jeg ikke kan finde en løsning så
i kan komme videre,og så gik han på værkstedet og kom ud med splitter og bøsninger og bidetænger os.osv
Og gik i gang midt på P-Pladsen
mekanikker.jpg
mekanikker.jpg (3.6 MiB) Vist 4599 gange
1,5 time senere havde han ordnet den med en ny " lås af kablet" oppe ved grebet så vi kunne køre videre..
Det holder for nu sagde han,men der skal et nyt kabel til !!
Vi takkede ham ydmygt for hjælpen,og at han sprang aftensmaden over 8-)
Og så spurgte vi hvad vi skyldte ham for indsatsen.... I kann gi mig femti spend !!! :shock:
50 kr ??? Du må være gal sagde jeg..hvad med din arbejdsløn ?? og ingen aftensmad !!!
Han svarede: Jamen vi er jo broderfolk...dansk-norske brødre 8-) og måske får jeg brug for hjælp i Danmark en gang..
Så han fik sine 50 kr og ville ikke høre tale om mere..eller drikkepenge..
Men hvis vi havde en dansk øl ??? :lol: og det havde vi i DEN grad !!
Klokken var nu 19:00 og vi kørte til nærmeste hytte udlejning og var så heldige at vi slap for at slå telt op
Så vi satte os med en øl,og fik pulsen lidt ned ...og snakkede om ..Hva nu???

hytte efter mekaniker.jpg
hytte efter mekaniker.jpg (2.57 MiB) Vist 4599 gange
Senest rettet af Palle 21. jul 2022, 22:00, rettet i alt 1 gang.
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Far & søn tur Norge 2023 (med problemer) part 4

Indlæg af John Sigh »

Koblingskabel fixet for mndre end 2 liter benzin :ok:
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
Besvar