Vejledning køb af AT

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
krirud

Vejledning køb af AT

Indlæg af krirud »

Efter mange overvejelser har jeg nu taget springet og har solgt min ris-raket (kawasaki zzr 600) for at prøve lykken og livet på ryggen af en AT. Jeg har været og prøve flere og er fast besluttet på at det skal være en AT.
Jeg har prøvet både RD04 og RD 07, men må nok indrømme at pengepungen er mere til det første end det sidste, samtidig syntes jeg RD04 er en "smuk" klassisk cykel.
Jeg kigger aktuelt på en RD04 fra 1991 (sort-rød) hos Gammelgaard i skanderborg. Har prøvekørt cyklen og fint tilfreds med dette selvom sammenligningsgrundlaget med min gammel cykel var noget spøjst.
Mit spørgsmål og det som jeg gerne vil have hjælp/vejledning til er følgende: hvad skal en sådan cykel koste??? Jeg har fået et tilbud fra Gammelgaard på 49000 med syn og plader. Men jer er i tvivl om dette også er en realistisk og rimelig pris for en sådan cykel. Umiddelbart syntes jeg det er lidt til den dyre side taget dagens marked for brugte motorcykler i betragtning (samtidig er det jo et meget lille nedslag i udbudsprisen). Cyklen er hentet i Tyskland og hvis jeg ser på hvad denne model kan købes for og hvad afgift på en sådan er, så er der da en rimelig fortjeneste til forhandleren (og ja jeg ved godt at der er omkostninger og arbejde forbundet med at hente cykler i Tyskland).

Er der nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål og måske givet lidt info. om forhandlerne, ikke at jeg på nogen måder har mistanke om noget skummelt, men det er jo altid rart at vide noget om dem man handler med.

Håber I Kan være behjælpelige.

Venligst

Kristian Rude
Rotax 655

Re: Vejledning køb af AT

Indlæg af Rotax 655 »

muligvis er Jørgen lidt dyr med sine cykler - han har haft flere TA og AT og Varadero modeller stående i meget lang tid, men det genere ham åbenbart ikke :-D ved at han er rigtig glad for en RD04 han selv anvender.. og han har sørme noget at vælge i mellem.
Kan kun anbefale Gammelgaard på på det varmeste for hans gode service.
Og går regulatoren, CDI eller benzinpumpen i stykker (alt andet holder) så bliver du rigtig glad for at du købte cyklen ved en forhandler der holder hvad han love, men ta nu alligevel en erfaren HARKER med, brugs standen på cyklerne er noget ujævn, og prøvekør dem alle på en lang tur før købet, har selv prøvet og de kører utroligt forskelligt selvom alle er samme model, (jeg kunne godt li den sorte) og selvom alt holder længe på en gammel Honda. så tjek f.eks Bønnes renovation af hans AT og lær hvor mange lejer der er i bagsvinger og ophæng. Og tjek kronrør lejer for slid og hjullejerne for støj og slør.. ikke meget bliver skiftet hvis du ikke er meget præcis omkring det ved handlen, men sælgeren er selv MC entusiast og modtagelig for gode argumenter!!.
Min kammerat var helt klar til at købe en AT ved Jørn Gammelgård men prøvede så en 2004 Suzuki DL 650 der kunne købes til samme pris og glemte så alt og den gamle Afrikaner.
Jeg solgte selv min AT årg. 9i sidste år, i meget god stand privat for 35.000 incl. kufferter og styrtbøjle og centralstøtteben, nye dæk, kædekit, bremsebelægning og synet m. nummerplader, en mere realistisk pris, det er jo købers marked... :ok:
Men held og lykke med handlen, ATen er stadig en dejlig MC, ku selv godt fristes igen.
Finn-h

Re: Vejledning køb af AT

Indlæg af Finn-h »

Jeg har ikke den store erfaring med Enduro maskiner men vil dog sige jeg har tidliger kørt zzr 1100D og gsx 1400
Jeg har nu valgt en Varadero fra 07 og det har jeg ikke fortrudt 1 sek
meget afhænger jo også af hvad du vil bruge din cykkel til hvis du gerne vil køre langture og lidt blandet så helt klart en Varadero ved godt en lidt anden pris han har vist også en i skanderborg
kan kun sige du skulle prøve en før du bestemer dig
Held og lykke med valget
Noget jeg syntes også er vigtigt er forsikringen jeg kan sige jeg giver 3850 og må så køre 12 mdr om året ved topdanmark
Besvar