XL 600 R

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

XL 600 R

Indlæg af Torben Vester »

Hej.

Efter at have besigtiget skaderne på Alpen fra strandturen, har jeg overvejet, måske at anskaffe en MC udelukkende til offroad.
Jeg vil ikke investere mange penge i projektet, idet jeg nok ikke får kørt ret meget, men vil have helt legale nummerplader på dyret.
Jeg overvejer en ældre (årg. 85 -88) XL 600 R - er der nogen der har erfaring med et sådanne uhyre - gode som dårlige ting.

Torben Vester
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Det kan jeg godt forstå, og jeg overvejer også det samme. Jeg kunne også godt tænke mig en XL 600 R Synes den er herre fed og den skal primært bruges til strand kørsel - jeg gider ikke baner. Så jeg er med på samme spørgsmål. Jeg har nemlig også smadret min alp tilpas mange gange efter hånden.

Hvordan går det iøvrig med hånden og kroppen efter strandturen Torben?

MVH Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Soeren.
Jeg har kigget lidt rundt og det ser ud til at en XL 600 kan koebes for omkring 7 til 9.000 + afgift ca. 10.000 - det er jo ikke galt, hvis ellers denne model er OK...? jeg kender den ikke.
Jeg skulle faktisk have vaeret ud og se paa en i dag, men naaede det ikke - jeg vender tilbage naar jeg har besigtiget uhyret.
Fingeren fungerer igen (uden groen strips) - men kadaveret er sgu noget oemt - jeg har opdaget, at jeg har muskler mange underlige steder...!!


Torben
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Torben...

Rigtig godt valg, hvis du får en XR600R. Maskinen er letkørt og pålidelig, og utrolig let at skaffe reservedele til, ovenikøbet til fornuftige priser.

Ellers vil jeg sige at den er ca. 15 kg tungere end de nye offroadere, men... en herre med din størrelse skal selvfølgelig have en knallert der matcher din fysik.

Glæder mig til at OffRoade nogle ture med dig i fremtiden.

Med løftet forhjul
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Peter og jer andre..

Jeg må hellere lige rette Peter lidt. For en XL600R er ikke en XR600R.

Så vidt jeg ved blev Xl600 kun lavet i midten af firserne. Den var en skrabet model af XR600. Dvs dårligere affjedring, stel, tank osv. Og selvfølgelig også billigere. Kan godt sammenlignes TA XL600V vs. XRV750.
Transalpen er jo også noget billigere end Africa Twinen.
XL-serien har altid været den billigere og mere skrabede model fra Honda hvor XR-serien var den dyrere med bedre komponenter osv.
Sådan forholder det sig også med XL600 kontra XR600.

Så vidt jeg ved er XL600 en ganske fin cykel. vist nok lavet i to modeller, en R og en LM. Der er tilsynladende lidt forskel på de to, bla i boring og slaglængde, vægt osv..

Men kig selv:

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... m_1985.php
http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... r_1985.php
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom og i andre

Tak for linkene - rigtig fint - Jeg er helt klart mest til XL 600 R udgaven - og ser også ud til at være den model der kan løse Torbens og min opgave - at sætte os fast ved vesterhavet - og meget andet godt ;-)

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Det lyder kanont, og nu kan du også se hvad det er for en model med Toms links. Det bliver enormt spændede og rigtig skægt at komme ud og køre noget off road på en mere off road duelig MC.

Det er virkelig rart at høre at din krop fungere igen, og fingeren ikke har tage alvorligt skade - gad vide om vi kunne have sat den på med en grøn strip hvis den var faldet af? Heldigvis ikke et projekt vi behøvede at eksperimenter med ;-)

Glæder mig meget til at høre mere fra dig med XL 600 R projektet.

MVH Søren
Lars Vatne

XL600

Indlæg af Lars Vatne »

De kører godt de XL600 motorer. Har et mindre svindhjul end Yamaha XT600, og derfor lidt mere livlig i mellemområdet. Dog har de et svagt topstykke: Vist nok noget med for få bolte i topdækslet samt et svagt glide leje til knast aksel... Men der har da kørt en del af dem.
Send evt. en mail til claus rittig på cr@kmd.dk som har kørt i DORMCK i en menneske alder og selv har haft en del XL/XR600

Lars Vatne
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Lars

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Lars

Mange tak for tippet - det vil jeg prøve.

MVH Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Venner.
Så fandt jeg en XL 600 LM - en OK ting fra -86, som kan bruges til det lidt mere grove.
Samtidig "faldt" jeg også over en gammel, men meget fin Transalp, som jeg vil klargøre til lidt eventyr. Planen er at sende den til Kina og bruge den nogle måneder til næste forår, hvor jeg gerne vil en tur til Mongoliet og passere et hjørne af Gobi ørkenen.
Jeg henter nok begge uhyre i morgen aften.
Jeg opgav en XL 600 R - den er bare pisse umulig at starte - ikke noget for en gammel mand, som er vant til at trykke på en lille knap og ikke trampe i en kick starter.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Tillykke med købet ;-)

Glæder mig rigtig meget til at se XL'eren. Du har ikke langt mellem tanke og handling - jeg synes det er SÅ cool Torben. Hvor langt tid har du endnu i DK?

Hvis du stadig er hjemme den 30. august kommer jeg forbi og hilser på dig. Så har jeg lige været i KBH til Bakkelukning på alpen.

Glæder mig også rigtig meget til at høre mere om din tur til Mongoliet. Så skal du altså have monteret et sæt TKC 80 som jeg kører rundt på - de dur altså bare kan jeg love dig - men det har du jo allerede set - hold dig bare fra quick sand, det dur de altså ikke til ;-)

Hvad er det for en Alp du har købt dig? Hvor har du købt cyklerne, er det i Tyskland?

MVH Søren
Lars Vatne

Bakken

Indlæg af Lars Vatne »

Husk nu at Tenere Klub Danmark mødes omkring Café Castro på Nørrebrogade fra kl 17.


Lars V
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Jeg fandt, her på fyn en gut, som henter biler i syd Europa og samtidig tager nogle MC med hjem.
Alpen er fra -87, har kørt 50.000 og er velholdt. Jeg tror den har været kørt af en pige, fordi der er en lav saddel på og forgaflen er sænket det den kan i broen.
Jeg kender jo denne model - gode som dårlige sider - og tør godt køre lidt eventyr på den, selv om den har mange år på bagen.
Jeg skal lige have den gennemgået, skiftet nogle sliddele og måske have monteret nogle "Pizza kasser", GPS m.m.
Efterfølgende laver jeg en krydsfiners kasse til Alpen og nogle reservedele: kædesæt, dæk, CDI og masser af ...... Ja, - nemlig - grønne strips. Kassen placeres på en båd, som sejler mod Østen, og vupti, .... (problemerne i tolden i Kina, gider jeg ikke tænke på lige nu) en Alp i Kina, klar til "eventyr" i dette store og smukke land.
Hen mod slutningen af året, får vi yderligere 250 m2 i restauranten og det er planen, at lave et lille værksted og garage til Alpen - den har stor værdi derovre, så det er nok bedst, at den er bag lås og slå.
En af mine MC venner, foreslog mig forleden, at sende 10 Alper til Kina og arrangere nogle ture derovre....hm, måske ikke så tosset endda... men nu lige en ting af gangen - jeg er jo ikke typen på at blande for mange ting sammen af gangen :lol:
Jeg forventer at være hjemme på tirsdag, men ring evt. lige først.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Det lyder bare rigtig fint, det kan godt være, det bliver lidt sent, men jeg kommer kan du tro. Er lige blevet inveteret på middag af min X-kæreste i KBH - hun får først fri kl. 18, så jeg kommer nok først fra KBH ved 20.00 tiden om aftenen med mindre det udvikler sig i den, hmm hvad skal vi kalde det - den rigtig retning, så jeg havner nok i Odense ved 22.00 tiden - håber det er OK?

Jeg skal godt nok på arbejde om onsdagen - men jeg kan vel få lov at sove længe når jeg bliver gammel ;)

MVH Søren
Besvar