RD04 karburator/menbran

Hvad du mangler eller har for meget af.
Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

RD04 karburator/menbran

Indlæg af M@X »

I år kører min RD04 dårligt og jeg tog karburatoren fra hinanden. Den ene membran er revnet og den er udgået hos CMSNL.

Er der en der har en karburator til at ligge eller kender et sted hvor jeg kan få stumpen?
--
mvh M@X
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: RD04 karburator/menbran

Indlæg af Bønne »

https://www.woembi.de/Membrane-HONDA-XR ... -Twin-RD04

Jeg fandt denne side for nylig via e-bay.de, da jeg hjalp en nu pensioneret kollega med et eftersyn på hans NTV650. Der var den ene membran nemlig også revnet og den anden var tæt på og både CMS og DavidSilver var udgået for dem.

Fordelen ved disse er prisen, fordi man ikke får hele gasspjældet med, men kun selve membranen. Man skal så klippe den gamle membran af og lime den nye på, vejledning og lim medfølger. Det er forholdsvis let gjort, dog skal man være meget omhyggelig med at mærke op hvor membranen skal sidde og når man så limer skal det gøres hurtigt og præcist, da det er hurtiglim der medfølger :!:

Men efter at have fået de nye membraner, justeret ventiler og synkroniseret karburatorerne blev det som en helt ny cykel for ham, den havde aldrig gået så jævnt i motoren før, sagde han.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: RD04 karburator/menbran

Indlæg af M@X »

Whau. 1000 tak. Ny membran bestilt.
Selv original Honda er udgået, så der er kun aftermarket tilbage. Glæder mig til at komme ud at køre med fuld trækkraft igen.
--
mvh M@X
Besvar