Re: test, samt spørgsmål
Re: test, samt spørgsmål
Hej alle.
Først, beklager nedenstående indlæg (test) havde ikke lige set at jeg ikke havde slette adgang.
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er den lykkelige ejer af en TA som er begyndt at drille mig.
Når jeg kører kan den unden varsel finde på at miste megen trækkraft og være svær at holde igang, samtidig ryger omdrejningstælleren på nul og det føles som om den kun kører på en cylender. Det kunne den så gøre 5-10 km, hvorefter den pludselig igen kører perfekt.
Med tanke på at det kunne være snavs i benzintilførelsen har jeg for nylig renset filteret og benzinhanen og derefter kørte jeg ca. 100 km. uden problemer, dog kunne jeg mærke at den et par gange "slog en bøvs" når jeg kom over 130 km/t.
Jeg troede så at problemet mere eller mindre var løst, men desværre nej, i går gjorde den det igen. Jeg prøvede så at stoppe op og banke på karburatoeren ( for måske at løsne noget snavs) prøvede at slukke maskinen, heller ikke dette hjalp. Og pludselig efter 15 km. på nedsat kraft dvs max. 70 km/t sprang den igen til live.
Det der undrer mig er, at når problemet opstår ryger omdrejningstælleren i bund, vil det sige at jeg måske har et elektrisk problem ?? eller bliver omdrejningerne målt på den cylender som perodisk ikke virker.
Jeg vil jo nødig begynde at adskille karburatorer, som vist er en større omgang, hvis det ikke er der fejlen ligger.
Vh.
Ole
Først, beklager nedenstående indlæg (test) havde ikke lige set at jeg ikke havde slette adgang.
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er den lykkelige ejer af en TA som er begyndt at drille mig.
Når jeg kører kan den unden varsel finde på at miste megen trækkraft og være svær at holde igang, samtidig ryger omdrejningstælleren på nul og det føles som om den kun kører på en cylender. Det kunne den så gøre 5-10 km, hvorefter den pludselig igen kører perfekt.
Med tanke på at det kunne være snavs i benzintilførelsen har jeg for nylig renset filteret og benzinhanen og derefter kørte jeg ca. 100 km. uden problemer, dog kunne jeg mærke at den et par gange "slog en bøvs" når jeg kom over 130 km/t.
Jeg troede så at problemet mere eller mindre var løst, men desværre nej, i går gjorde den det igen. Jeg prøvede så at stoppe op og banke på karburatoeren ( for måske at løsne noget snavs) prøvede at slukke maskinen, heller ikke dette hjalp. Og pludselig efter 15 km. på nedsat kraft dvs max. 70 km/t sprang den igen til live.
Det der undrer mig er, at når problemet opstår ryger omdrejningstælleren i bund, vil det sige at jeg måske har et elektrisk problem ?? eller bliver omdrejningerne målt på den cylender som perodisk ikke virker.
Jeg vil jo nødig begynde at adskille karburatorer, som vist er en større omgang, hvis det ikke er der fejlen ligger.
Vh.
Ole
Jeg synes helt bestemt det lyder som noget elektrisk. Det med omdrejningstælleren tyder også kraftigt i den retning. Dårlige stikforbindelser er oplagt at checke. Du kunne i første omgang prøve at efterse stikforbindelser for ir og snavs. I det mindste skille og samle alle de stik du kan finde under sædet (eller deromkring), hvor ICU'en (tændingskontrol boksen) sidder.
Jeg skal dog lige sige, at jeg ikke har nogen erfaringer med at rode med TA'en, så det er bare et forslag baseret på erfaringer med dårlige forbindelser på andre MC'er.
Jeg skal dog lige sige, at jeg ikke har nogen erfaringer med at rode med TA'en, så det er bare et forslag baseret på erfaringer med dårlige forbindelser på andre MC'er.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Ifald du har behov for det, gentager jeg lige det link til en Haynes manual som Aastrup har givet os i et tidligere indlæg. Der er både ledningsdiagrammer, og et helt afsnit om tændingsanlægget.
http://www.russgrover.com/HaynesManualH ... ansalp.pdf
http://www.russgrover.com/HaynesManualH ... ansalp.pdf
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
-
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
- Geografisk sted: Vivild
Nu hjælper det på det.
Jeg var inde på Transalp.org og der var en en fyr som havde nøjagtigt det samme problem som mig
http://www.transalp.org/phpbb2/viewtopic.php?t=74
Han henvises så til Deti´s side, som jeg ellers synes at jeg havde set igennem for hjælp, og der er en udførlig beskrivelse af problemet og hvad der skal gøres.
http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#blackbox
Så det ser ud til at i begge har ret, jeg skal vist have gang i loddekolben.
Tak for responsen.
vh.
Ole
Jeg var inde på Transalp.org og der var en en fyr som havde nøjagtigt det samme problem som mig
http://www.transalp.org/phpbb2/viewtopic.php?t=74
Han henvises så til Deti´s side, som jeg ellers synes at jeg havde set igennem for hjælp, og der er en udførlig beskrivelse af problemet og hvad der skal gøres.
http://www.ta-deti.de/ta/knownproblems.html#blackbox
Så det ser ud til at i begge har ret, jeg skal vist have gang i loddekolben.
Tak for responsen.
vh.
Ole
-
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
- Geografisk sted: Vivild
Cool. Man lærer hele tiden. Der er bare slet ikke længere nogen tvivl om hvad fejlen er. Så er det bare spændende om det kan lykkes at åbne CDI enheden og lodde den uden at den går i stykker. Linket du har fundet er jo nærmest en guldgrube af information. Det skal der nok være nogle andre som får glæde af på et tidspunkt. Lad os endelig høre resultatet, også gerne med nogle fotos af hvor CDI enhederne sidder på cyklen, og hvordan det i det hele taget ser ud.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Hej Ole.
Jeg har haft sammen problem da jeg kørte TA, Jeg valgte at skifte cdi boksen der var gået i stykker. For at forebygge at det skulle ske igen, skar jeg de to plastiklommer op i bunden, som boksene ligger i, derved kan man trykke dem yderlige 1,5 cm længere ned´, og sædet kan ikke længere trykke på stikkene
Glæder mig til høre hvad dit lodde resultat bliver.
Iøvrigt kan jeg anbefale at kigge på både Deti's hjemmeside og og ATIC's hjemmeside hvis man render ind i problemer, der er virkelig info at hente.
Mvh Iver
Jeg har haft sammen problem da jeg kørte TA, Jeg valgte at skifte cdi boksen der var gået i stykker. For at forebygge at det skulle ske igen, skar jeg de to plastiklommer op i bunden, som boksene ligger i, derved kan man trykke dem yderlige 1,5 cm længere ned´, og sædet kan ikke længere trykke på stikkene
Glæder mig til høre hvad dit lodde resultat bliver.
Iøvrigt kan jeg anbefale at kigge på både Deti's hjemmeside og og ATIC's hjemmeside hvis man render ind i problemer, der er virkelig info at hente.
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
CDI
Så fik jeg loddet min CDI boks. Det var ikke nok bare at lodde de 6 ben til stikket. Så alle lodninger fik en tur.
Jeg har så plasteret den til med silikone og en gang gaffatape og lavet en teknisk modifikation af holderen med en hobbykniv så begge bokse kommer væk fra sæddet.
Nu har jeg foreløbig kørt over 1000 km. uden problemer så jeg håber det virker. Det skulle det meget gerne da jeg tager på tur til Sverige i august og ikke ønsker fejl på cid-boksen i midtsverige
Jeg kan se at andre har det samme problem. Hvis alt andet glipper har jeg set, at en ny uorginal boks kan købes på ebay.de for 113 euro incl. levering.
vh.
Ole
Jeg har så plasteret den til med silikone og en gang gaffatape og lavet en teknisk modifikation af holderen med en hobbykniv så begge bokse kommer væk fra sæddet.
Nu har jeg foreløbig kørt over 1000 km. uden problemer så jeg håber det virker. Det skulle det meget gerne da jeg tager på tur til Sverige i august og ikke ønsker fejl på cid-boksen i midtsverige
Jeg kan se at andre har det samme problem. Hvis alt andet glipper har jeg set, at en ny uorginal boks kan købes på ebay.de for 113 euro incl. levering.
vh.
Ole
- Søren Dahl
- Indlæg: 1712
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Hej Ole
Hej Ole
Fedt at høre. Tag da og køb en ekstra CDI boks til de penge. Det er dumt at få ødelagt ferien pga. den. Jeg ved at Kina Torben reparede sin, men at den efterfølgende begyndte at lave vrøvl efter en del km.
Mvh Søren
Fedt at høre. Tag da og køb en ekstra CDI boks til de penge. Det er dumt at få ødelagt ferien pga. den. Jeg ved at Kina Torben reparede sin, men at den efterfølgende begyndte at lave vrøvl efter en del km.
Mvh Søren
CDI kører stadig
Hej alle
Så er der gået 5 md. og x-antal km. siden projekt " lodning af CDI-boks som sidste forsøg inden der skal betales for en ny i dyre domme " Og jeg kan nu oplyse at det kan lade sig gøre at omlodde en CDI så den igen fungerer uden problemer.
Pengene for den sparede CDI-boks blev så istedet omsat i en Sebring Enduro udstødning som så positivt har bidraget til looket, bedre motorgang og ikke mindst en ( meget ) sympatisk lyd
Til Yaknudsen: Kan det passe at du luftede din 2006 alp´på Malerklemmen forrige Søndag?
Vh.
Ole
Så er der gået 5 md. og x-antal km. siden projekt " lodning af CDI-boks som sidste forsøg inden der skal betales for en ny i dyre domme " Og jeg kan nu oplyse at det kan lade sig gøre at omlodde en CDI så den igen fungerer uden problemer.
Pengene for den sparede CDI-boks blev så istedet omsat i en Sebring Enduro udstødning som så positivt har bidraget til looket, bedre motorgang og ikke mindst en ( meget ) sympatisk lyd
Til Yaknudsen: Kan det passe at du luftede din 2006 alp´på Malerklemmen forrige Søndag?
Vh.
Ole
Re: CDI kører stadig
Hej Ole,Ole Lauritzen skrev:
Til Yaknudsen: Kan det passe at du luftede din 2006 alp´på Malerklemmen forrige Søndag?
Vh.
Ole
Godt at høre om din CDI succes.
Ja, det kan sagtens være mig du har "spottet". Let genkendelig med de
to store Däerr Alu sidetasker, og et veltilfreds allroad smil.
Jeg kommer stort set hver første søndag sæsonen igennem på
Malerklemmen. En skam at vi ikke fik hilst på hinanden. Men det må vi
så bare få gjort en anden gang.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
ICU stik af - hvordan
Jeg har nøjagtig samme problem... men hvordan får jeg stikket af - det sidder bare rigtig godt fast - skal jeg bare tage ved... eller er der et fif ?
Thorkild
AT 90'
Thorkild
AT 90'
Det ligner et "Molex" stik, og sådan et har typisk en lille låseanordning med
en lille plastic "modhager" der en del af plasticstøbningen. Modhageren skal
udløses (trykkes ind) medens man tager stikket ud.
Der kan sikkert også være ir og møg i stikket, og måske endda noget
siliconefugemasse (som "nogen" kan tænkes at have fyldt i).
Men det burde være til at skille ad, uden specialværktøj og særlige evner.
en lille plastic "modhager" der en del af plasticstøbningen. Modhageren skal
udløses (trykkes ind) medens man tager stikket ud.
Der kan sikkert også være ir og møg i stikket, og måske endda noget
siliconefugemasse (som "nogen" kan tænkes at have fyldt i).
Men det burde være til at skille ad, uden specialværktøj og særlige evner.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)