Ensretter??

Spørgsmål eller tips.

Re: Ensretter??

Indlægaf Bønne » 08. jan 2018, 20:39

iver skrev:Hej Bønne. Jeg diskvalificere dig ikke

Tak, iver, men det regnede jeg nu heller ikke med at du gjorde. Jeg har bare hørt at der skulle være faldet et par negative bemærkninger angående længden på mine indlæg. Jeg forsøger nu bare at bidrage til løsningen af diverse problemer udfra den viden og de erfaringer jeg har indsamlet, dels som motorcyklist gennem 36 år, dels fra min uddannelse og arbejde som Automatikmekaniker. Og nogle gange kræver det altså en længere forklaring, både for at få belyst problemet ordentligt, men også for at beskrive en løsning på en fornuftig måde.

Men for at vende lidt tilbage til din spændingsregulator, så nævnte du at der sad en sikring på forbindelsen mellem regulatoren og batteriet, hvor stor er den :?: For den burde efter min mening være sprunget før regulatoren blev så varm at den begyndte at smelte. Originalt er regulatoren forbundet til batteriet via den 30 A hovedsikring der er placeret i plastholderen på startrelæet, men her er det også set flere gange gennem tiden på forskellige Hondaer, at plastholderen er smeltet uden at sikringen er sprunget :!: Uden at have regnet på det, virker det som om 30 A sikringen er rigelig stor. Så som forsøg udskiftede jeg på et tidspunkt, tror det er et par år siden, hovedsikringen på min AT med en mindre, mener det var en 20 A og det har ikke giver anledning til problemer, den har holdt indtil videre, på trods af at jeg har varme både i håndtag, styrluffer og visir (i starten kørte jeg dog rundt med 30 A sikringen i topboksen for en sikkerheds skyld :lol: ).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. maj 2009, 12:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Ensretter??

Indlægaf iver » 09. jan 2018, 17:03

Hej Bønne.

Det er da muligt dine indlæg er lange, men de må jo så være tilsvarende fyldestgørende, skulle man mene. Og synes man de er for lange, så er det så snildt indrettet, at man med en smule indblik i brug af hjemmesider, og den hardware man med al sandsynlighed er placeret foran, kan fortage det der hedder at "scrolle", og således scrolle forbi dit indlæg, og det endda ganske vederlagsfrit!

Tilbage på sporet! Det er en 25 amp sikring på Schnabel ensretteren.

Jeg har kunnet læse mig frem til at en AT skulle producere 360 w, vil der være noget problem i at montere en 375w ensretter? Jeg har tænkt mig at bestille en ny ensretter fra Schnabels efterfølger, da jeg jo i sin tid har klippet de original stik af, og den er er billigere en end original.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
 
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 29. jun 2004, 22:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlægaf Nikolajsen » 09. jan 2018, 20:22

Hellere for stor, end for lille ;-)
(det handler om at den skal kunne håndtere de watt, generatoren sender ud)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Yamaha Super Ténéré XT 1200 Z, 2017
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nikolajsen
 
Indlæg: 1578
Tilmeldt: 27. maj 2006, 22:20
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Ensretter??

Indlægaf Bønne » 09. jan 2018, 22:23

:lol: :ok:

Jeg ser heller ikke noget problem i at vælge en 375 W, de 15 W kan ikke vælte læsset. Men ellers kan du jo snakke med Flemming Disc om det når du bestiller den, han er da til at snakke med, selvom han er fra Lolland :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. maj 2009, 12:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Ensretter??

Indlægaf iver » 12. jan 2018, 16:55

Tak, endnu en gang for jeres indspark, jeg tager lige en sludder igen med Flemming, og så får han lov at levere.

god weekend.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
 
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 29. jun 2004, 22:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlægaf iver » 14. jan 2018, 15:55

Hey du Bønne.

Jeg har kigget efter ledning fra minuspol og til stel, og det eneste jeg kan finde er 1 ledning det går fra minuspol og direkte på motorblokken, lige bagved den bagerste cylinder. Har jeg forstået det ret at du anbefaler at jeg laver en ledning der går fra minuspol på batterier, og så direkte på stellet et egnet sted og i den tykkelse i m2 du tidligere skrev?

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
 
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 29. jun 2004, 22:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlægaf Bønne » 15. jan 2018, 19:51

iver skrev:Har jeg forstået det ret at du anbefaler at jeg laver en ledning der går fra minuspol på batterier, og så direkte på stellet et egnet sted og i den tykkelse i m2 du tidligere skrev?

Ikke helt, iver. Det jeg anbefaler er en ledning fra der hvor minus ledningen fra batteriet er skruet på motorblokken (bag den bagerste cylinder som du skriver), og så til der hvor stelledningerne (de er grønne), er skruet på stellet, formentlig under tanken (på min er det ved et beslag der sidder mellem stelrørene over den bagerste cylinder).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. maj 2009, 12:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Ensretter??

Indlægaf iver » 16. jan 2018, 22:24

Så er der sat en ledning på, de grønne ledninger sad lige bagved venstre køler, og "delte" skrue, med forreste tændspole.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
 
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 29. jun 2004, 22:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Ensretter??

Indlægaf Bønne » 17. jan 2018, 21:40

:ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. maj 2009, 12:54
Geografisk sted: Svinninge

Foregående

Tilbage til Teknik

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron