Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jensand

Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Indlæg af jensand »

Hej alle.
Er ret nyt medlem her på siden, men købte min AT sidste år, den er fra 1999, og den startede med og miste al strøm indimellem. Det problem løste jeg ret hurtigt, da gummidutten til stikket på startrelæet var revnet, og startrelæet var meget irret og halvt smeltet. Et brugt blev fremskaffet fra Gammelgaard i Skanderborg, vistnok et fra en transalp sagde han, men han mente ikke det havde nogen betydning. Så gik vinteren, og da jeg bbegyndte og køre igen i april, så smed den strømmen et par gange, før jeg fandt ud af at ensretteren var stået af. En ny blev købt via Ebay, og så skulle alt være i den skønneste orden troede jeg. Ca en uge inden jeg skiftede ensretteren, begyndte den og tænde frigearslampen når jeg trak koblingen. Den virker godt nok når cyklen er i frigear, men altså også hvergang grebet holdes inde. Skilte cyklen af for og lede efter eventuelle åbenlyse fejl, dårlig stik eller lign, men fandt ikke noget. Dernæst googlede jeg problemet, på engelsk denne gang, havde prøvet på dansk uden held, og nu kom der en del ting frem. De fleste mener det er en dårlig diode eller lign i CDI boksen, og det kan kun løses ved indkøb af en ny, som ikke er helt gratis. Men vil selvfølgelig gerne være helt sikker inden jeg køber en. Indimellem når jeg har holdt for rødt f.eks og skal igang igen, kan den også finde på og give et skud, eller en enkelt gang imellem gå ud. Kan det også være i forbindelse med CDI boksen ? MIn bror havde for nogen år siden en TA og den havde 2 dårlige bokse som han måtte skifte ud, heldigvis er der kun en på AT, men den lavede også nogen underlige ting.
Er der nogen herinde der har prøvet ligende, eller skal jeg bare købe en ny CDI boks og så kører den bare perfekt..
Vil lige tilføje at ensretteren stadig bliver varm, lidt mere end håndlun, men det skal den måske?

Venlig Hilsen Jens
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Indlæg af stig »

Nu kender jeg ikke lige AT fra eger hånd da jeg køre på en TA, men har kikket lidt på el diagrammet fra en AT.

Så hvidt jeg kan se så er din en T model når vi snakker el diagrammer. Som du kan finde på side 273 -274 i manualen jeg har linket til.


Du kan downloade en manual med Eldiagrammer her
http://ironbrothersmc.com/motors/Honda/ ... ansalp.pdf


På side 274 sider der en Diode i øverste højre hjørne som hvis den er defekt vil kunne lave den fejl du snakker om.
Så jeg ville starte med at finde den Diode og måle den i gennem for at se om det ikke er den som fejler noget.
jensand

Re: Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Indlæg af jensand »

Hej Stig.
Jeg prøver og udskifte den ovennævnte diode, den kan vel ikke koste mange håndørere.
Tak for hjælpen, og hurtigt svar.

Venlig hilsen Jens
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Indlæg af Tinning »

hej Jens

fik du løst problemet for min er begyndt på sammen fejl

mvh Tinning
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Lys i frigearslampe når koblingsgreb holdes inde

Indlæg af Tinning »

her virkede det at skifte det lille relæ :-D :-D
Besvar