Laser Pro Duro

Spørgsmål eller tips.
Besvar
allanhedegaard

Laser Pro Duro

Indlæg af allanhedegaard »

Hej,

Setup:
Honda XL600V Transalp fra 1992.

Jeg har fået nok af den tamme lyd, som standard udstødningen gi'r og ønsker mere brum. :-)

Et er sikkert:
Jeg valgt at købe en Laser Pro Duro. Skift af denne skulle være særdeles nemt og samtidigt yderst effektivt lydmæssigt. Men jeg er i tvivl om hvor vidt det er strengt nødvendigt at dyse om, hvis man vælger sports modellen, som mig bekendt er en såkaldt "åben potte". Er det ikke et frygteligt stort arbejde at finde den rigtige dyse osv. og vil det ikke resultere i et højere benzin forbrug? Hvis jeg ikke ændrer på luftfilteret, kan jeg jo måske undgå at skal omdyse?

Jeg kunne jo også købe street legal potten, men hvis lyden på denne ikke er meget anderledes end standarden, syntes jeg ikke den er pengene værd. Har også læst at der skulle kunne fjernes noget i Pro Duro street potten, så den giver en bedre lyd. Rigtigt?

På forhånd tak...
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg kørte i flere år med race-udgaven af denne potte, uden at dyse cyklen om. Den kørte rigtigt fint, og med rigtig god lyd.

Men skal du have den rigtigt dybe lyd frem, så skal du også pille "sien" ud af potten når du modtaget den. Det er sådan en lille stykke perforeret stykke metal der sidder i enden på potten. Meget nemt at pille ud med en skruetrækker.
allanhedegaard

Indlæg af allanhedegaard »

Cool nok, og du mistede ingen væsentlig performance eller km/l på det?

Jeg vil gerne kunne bytte lidt rundt i mellem standard og ProDuro'en alt efter temperament. Ville bare lige være sikker på at man ikke toaster sin motor på det. :)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

nix, oplevede intet andet end federe lyd, og noget lettere udstødning :-)
allanhedegaard

Indlæg af allanhedegaard »

OK, kan næsten læse, at lydforskellen er alle pengene værd. :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Hedegaard.

Jeg havde en Race model ProDuro på min TA 91, der var ingen si i enden da jeg købte den! Men jeg brændte en ventil fordi den ikke var dyset om, så det vil jeg anbefale at du gør, det er billigere en at skifte ventil!

Lyden er rigtig fed, høj og buldrene! Så du skal måske overveje ørepropper ved motorvejskørsel ;-)

God fornøjelse og velkommen i klubben.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
allanhedegaard

Indlæg af allanhedegaard »

Hej Iver,

Tak for info. Skal den ikke på rullen for at blive indstillet og dyset ordentligt ind? Eller er det bare at rive kaburatorne af og smide et par større dyser i?

Mit lokale mc værksted kender jo nok priserne. Men jeg må bare ha' bedre lyd. :)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jo den skal på rullefelt, for man skal have målt udstødningsgassen for at se om den går for fed eller magert!

Hvor bor du i landet? Jeg kan anbefale FV motor i Østjylland!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
allanhedegaard

Indlæg af allanhedegaard »

Grindsted, så det er inden for rækkevidde. Hvad skal jeg rent økonomisk regne med det koster? Udst. kan fåes i UK til omkring 2200kr.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Det er en fair pris for potten må man sige, jeg gav 1800 kr for en Leo Vince til AT.

Jeg mener at FV Motor skal have 1700 for en dysning!

Men Du kan jo ringe til ham og høre http://www.fvmotor.dk/

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
allanhedegaard

Indlæg af allanhedegaard »

Ja intet er jo gratis i denne verden.

Man får dog noget af et kultur chock, når man er vant til at købe 10 dyser for 100kr til sin Dellorto karb. og ellers bare prøve sig frem indtil man rammer cacao farve på tændrøret. De gode gamle 2-takts dage, alt var nemmere og billigere. :)
Besvar