Ensretter??

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Ensretter??

Indlæg af T-REX »

Kørte en lang tur forleden, da jeg kom hjem brækkede mit batteri sig ud på gulvet. Fik det dog op på dupperne igen, og med en ubelastet måling på 13,2V.
Sættes tænding på dykker det til ca. 12V. So far so good.

Men så til min skræk og rædsel, at der lades med over 17V, når motoren snurrer. :shock:

Det kan vel kun være ensretteren, som er defekt eller hur?
Har nogen oplevet det samme?
Mvh Jess
sln

Re: Ensretter??

Indlæg af sln »

T-REX skrev:Kørte en lang tur forleden, da jeg kom hjem brækkede mit batteri sig ud på gulvet. Fik det dog op på dupperne igen, og med en ubelastet måling på 13,2V.
Sættes tænding på dykker det til ca. 12V. So far so good.

Men så til min skræk og rædsel, at der lades med over 17V, når motoren snurrer. :shock:

Det kan vel kun være ensretteren, som er defekt eller hur?
Har nogen oplevet det samme?
Det mistænkeligt som en defekt ensretter. Må jeg anbefale at du kontakter "schnabel" E S Elektro 35854080, han laver nogle rigtig gode ensrettere.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jep, ikke den store tvivl. Ensretteren er gået.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Tak for linket til elektromanden, rart at have sådan en i ærmet. Har dog allerede valgt, at bide i kuglen og bestille en ny..........97 euro :roll:
Vejret er jo fedt og det er sq nu der skal køres 8-)

Det var iøvrigt ikke helt lige til, da min åbenbart er en af de sidste 04 ere fra '92 har de ærede Hondafolk valgt, at montere ensretteren fra den kommende 07 model på dyret. Heldigvis kunne nummeret stadig anes på godset.

Håber nu blot ikke, at trippen eller cdi'en (gys) har lidt overlast.
Mvh Jess
sln

Indlæg af sln »

Så vidt jeg husker kunne du hos schnabel havde fået en model, der er lavet således at det ikke går udover resten af elektronikken, i tilfælde af nedbrud.
Du skal blot huske at hvis du ønsker at handle med ham, tager han ikke kredit kort, og lad være med diskutere med ham omkring dette emne, medmindre du har et par timer i overskud. Erik Schnabel er en utrolig dygtig "ensretter" mand, altid klar til hjælp via telefon.
T-REX skrev:Tak for linket til elektromanden, rart at have sådan en i ærmet. Har dog allerede valgt, at bide i kuglen og bestille en ny..........97 euro :roll:
Vejret er jo fedt og det er sq nu der skal køres 8-)

Det var iøvrigt ikke helt lige til, da min åbenbart er en af de sidste 04 ere fra '92 har de ærede Hondafolk valgt, at montere ensretteren fra den kommende 07 model på dyret. Heldigvis kunne nummeret stadig anes på godset.

Håber nu blot ikke, at trippen eller cdi'en (gys) har lidt overlast.
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Follow up:

Ny dimmer, lader med 14,2V..Alles gut. :-D
Fandt på nettet at andre, bosiddende på varmere himmelstrøg, mente at det var varmen som kogte dem itu. Måske heller ikke den smarteste placering mht. varmen fra potten. :roll:
Har nu strippet en blæser, fra en pc, på ensretteren...... så nu er den sq cool
8-)
Mvh Jess
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

En "snabel" er konstruktions mæssigt lavet helt anderledes end en original. En original er konstrueret så den netop bliver meget varm, af en eller anden mærkelig grund :-? .
En "snabel" bliver ikke så varm. Jeg har dog også hørt (flere gange) at en snabel er stået af.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Min ensretter er muligvis stået af.

Sagens gang: Jeg mister strøm og den går let ud hvis jeg holder for rødt, jeg skubber den igang og "halter" hjem, sideblink meget svage! Jeg kommer hjem tager siddedæksel af men kan ikke måle noget forkert, lader batteriet op, og den starter fint og lader med 14,30 volt. Kører en tur næste dag, samme cirkus..... Hjælp hjælp hjælp....

Har nogen evt en ensretter jeg kan låne?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Iver.

Hvis det er det samme på en RD07 som på en RD07a, så har jeg. Så er det bare om du vil hente den, eller om jeg skal sende den til dig, jeg kommer nemlig ikke til århus de næste par dage.

Hilsen Niels.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Niels.

Det skulle være den samme, henter den i aften. Du er en guttermand.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hvis nogen har evt diagnoseforslag er de stadig velkomne

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Du burde altså kunne måle en uens ladning, hvis det er ladeensretteren.
Især hvis du giver gas, så plejer de at lade ALT for meget i perioder. Så jeg er ikke 100% sikker på ensretteren.

Hvad med batteriet? det kunne tyde på at det er faldet sammen. Og det kan jo sagtens holde godt 12 volt ubelastet, men hvis den dykker meget hvis du f.eks. kører med starteren, uden at den starter, eller tænder lyset, (altså belaster batteriet), så er batteriet færdigt.

Ja, og hvor meget må den så dykke, hmm det står der vist en del om et andet sted, men det er vist ikke så godt hvis den falder under 11,5 V.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg kan godt følge dig Nikolajsen, men jeg kan godt lade batteriet op med en lader, derfor er ensretteren stadig hovedmistænkt..... Og "generatoren" laver strøm nok til tændingen, så hvor kan det ellers være galt end ensretteren!?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Og her er jeg så fuldstændig tabt på gulvet.... Har nu læst ALLE inlæg omkring denne "dims"... En ensretter???

Som jeg forstår det, er det så et agrigat, som sørger for et bestemt antal volt fra generator????


Mvh
Christian
-komplet uden teknisk viden ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hmmmmm nu er jeg ikke 100 % sikker, men mener den laver vekselstrøm fra generatoren om til jævnstrøm! vi har vekselstrøm i stikkontakterne, men et batteri levere jævnstrøm. Præcis hvordan det foregår kan jeg ikke på stående fod fortælle dig!, men det drejer sig om en dims under venstre sidedæksel på en AT og kendetegnet ved at ´have masser af køleribber......

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar