Landsdækkende forening for Enduro, offroad, allroad ejere

Spørgsmål eller tips.
Besvar
kimhansen

Landsdækkende forening for Enduro, offroad, allroad ejere

Indlæg af kimhansen »

I 2002 startede jeg Gold wing road rider association op i DK, det hedder www.gwrra.org
fik skriftlig tilladelse fra hovedsædet i USA.
GWRRA har over 75 000 medlemmer i 53 lande.
6 000 medlemmer har anden mc end Gold wing/ Valkyrie.

Findes der samarbejde klubber imellem omkring offroad, allroad rejse enduroer, mht. træf osv?

Hvor mange klubber er der i DK? links?

Jeg voervejer at opstarte en landsdækkende klub for ALLE mærker.

Derfor:
GWRRA valgte at tillade alle mærker, men primært dreje sig om GW og Valkyrie. Nogle kunne jo kommei den situation at skilsmisse, og ermed dårlig økonomi kunne bevirke tvangs salg af en dyr winge, - eller svigtende helbred, så man ikke mere kan tumle en tung winge, og måtte sælge.

Resultat, hvis man følger alm. klubregler, skal man melde sig ud, ved skift til anden MC.
Det er uretfærdigtog associalt, fordi mange har lært mange venner at kende til træf osv. hvorfor skal man så tvinges til at medle sig ud, fordi ens økonomi eller helbred svigter, eller man blot harlyst at prøve en anden MC?

GWRRA er social famillie forening, hvor der ikke ses ned på nogen.

Havde tænkt på om jeg skulle prøve at opstarte en ny forening ud fra det ide grundlag, og få det udbygget til de europæiske lande, hvis det ikke allerede eksisterer???

Derer utvivlsomt mange allroad ejere i bjergrige egne, som vil kunne bidrage med smukke natur oplevelser på veje rundt omkring i europa, som vi så alle kunne få glæde af.

Man kunne få enkelte udvalgte medlemmer til at kontakte importer helhjertet i forsøget på at opnå rabatter, og få gode råd, vejledning osv. om givne modeller.

Hvad mener i andre?

Det må under ingen omstændigheder opfattes som at jeg er utilfreds med klubben her, for den er glimrende, den kunne måske ændres til ovennævnte?

Glæder mig til reak tionerne.
kim@gwra.dk
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Personligt vil jeg ikke være interesseret i en verdens om spændende HARK klub. Eller for den sags skyld en anden verdens om spændende klub.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Hvorfor ikke?
Der kan derved skabes en stor database med al viden om givne modeller.
Senere når modellerne er meget gamle, og reservedele bliver et problem, men hvor man som med Nimbus gerne vil hold e liv i dem, så kan det tænkes man lettere kunne få aftaler med reservedels frabrikanter om produktion af visse efterspurgte dele osv. til den tid, så alle kan holdes kørende.
Det erlettere end hvis man er spredt i 50 medlemmer der og 20 styk der, tror jeg.
Kim
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Ny klub

Indlæg af Nejmann »

Egentlig tror jeg heller ikke, at jeg ville være specielt interesseret. Nu kører jeg SuperTenere, og dér kender jeg allerede en lille håndfuld fora, hvor stort set alt der er værd at vide, er skrevet om.
Mere generelle rejsebeskrivelser, allroad-snak osv. finder jeg rigeligt af på for eksempel tenere.dk og advrider.com.

Jeg kan godt se, at tanken om at samle al viden på ét sted, er besnærrende - det er bare sjældent internettet virker på den måde ;-).

I en klub for 'alt og alle', bliver det umuligt at følge med i det hele, fordi der vil blive skrevet vældig meget. Der vil næppe heller være den samme fællesskabsfølelse som i en mindre klub eller et lille forum. Jeg er også medlem af MCTC - ligeom 35.000 andre danske motorcyklister - men jeg kender jo ikke engang en procent af medlemmerne! Jeg ser mig mere som abonement på deres blad, en medlem af en klub. I HARK og TDMXTZ-klubben kender jeg derimod en god del af medlemmerne.

På den anden side set, kan det sagtens være, at jeg tager fejl. Mange gode ideer er blevet talt ihjel af pessimister, så har du lyst og energi til at sparke gang i noget, så prøv endelig :-).

mvh Kåre
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Jeg kan også godt se, der er meget læsestof på denne side og Tenere´siden.

Men det kunne være interessant medtræf rundt omkring syndes jeg, altså også i andrelande.

Er der Enduro træf på den måde, allerede nu?
Kim
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Veset »

Jeg vil heller ikke være interesseret. Hvad skulle det bringe mig, som jeg ikke allerede kan få de her steder:

dk.fritid.motorcykel
http://www.honda-allroad.dk/
http://www.tenere.dk/
http://xrv750.net/
http://www.atic-meeting.org
http://www.advrider.com
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej igen Kim.

Angående en ændring af HARK til en international klub, vil det kun kunne besluttes på en generalforsamling, med efterfølgende ændring af formålsparagraffer m.m.

Min personlige holdning er at klubben med sin nuværende ide´og funktion, er et ukompliceret fundament for ejerere af Honda´s allroadere. Vi udveksler erfaringer, ideer, laver fællesarrengementer og mødes i de fraktioner, der er ved at være etablerede rundt omkring i Danmark. Administration og bestyrelsesarbejde holdes på et lavt niveau, mest for at bibeholde så lave omkostninger som muligt. Det er essentielt at vi kan fortsætte som en klub uden fast kontingent.

Men....

Jeg er meget enig i dine argumenter for at samle ligesindede, som eksempelvis http://www.atic-meeting.org. Af årsager jeg ikke kender, har det indtil nu ikke været muligt at opretholde en stigende interesse internationalt, trods udmærkede tiltag.

Hvis du har energi til at lave et grundarbejde i retning af internationalt samarbejde med interesserede mcister, må du meget gerne sende mig en personlig besked, hvorefter vi kan udvekse tlf. numre m.m.

Jeg vil gerne tage emnet op på et kommende bestyrelsesmøde (er næstformand), og vil meget gerne høre mere om dine ideer.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
kimhansen

Indlæg af kimhansen »

Jeg tror jeg venter lidt med det.
Det fremgår af de andre medlemmer at der er gode muligheder allerede nu, så det vil jeg først gerne lære at kende, før jeg tager stilling til, om det kunne være en god ide med noget samarbejde på kryds af mærkerne osv.

Jeg er jo helt ny i denne livstil.
I morgen skal jeg prøve en V-storm, konen vil med.
Tak for en possitiv indstilling.

HARK fungerer fint.

Kim
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

kimhansen skrev:Hvorfor ikke?
Tjaa.... for det første, hyggen ryger, og jo, jeg syntes faktisk godt man kan hygge sig, selvom man kun skriver sammen, og aldrig har mødtes i virkeligheden.

For det andet, det kræver enorme frivillige ressourcer, og vi vil hellere køre tur (i hvert fald mig) ;-)

For det tredje, jeg gider ikke (er ikke så god til det) sidde og læse/skrive på engelsk eller tysk.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar