swedol og andre olie additiver.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Bønne »

Jeg håbede også det var RVS du ville prøve, for det lyder jo spændende under alle omstændigheder. Og man
kan jo aldrig vide om man en dag skulle få behov for det... hvis det ellers virker. For det lader jo til at selv
en Honda kan gå hen og blive slidt :!:

Men ja, det bliver spændende at høre testresultaterne fra en troværdig kilde, de lovprisninger man
ellers læser om rundt omkring på nettet aner man jo ikke om er sandfærdige eller opdigtede.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Per
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21. feb 2014, 20:58
Geografisk sted: Vordingborg

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Per »

Jeg glæder mig også til at se dine resultater - har selv kigget på det.
Just do it!
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af stig »

Jeg har været i gang med en af de der mirakel kure.

Det produkt jeg har prøvet er Lindemann motoroptimering som blandet andet kan købes ved T Hansen.

Grundet til jeg prøvet det var på grund af tiltagende olie forbrug.

Det var i starten af sidste sæson jeg gav motoren en behandling.

Olie forbruget faldt markant og gear skiften blev bedre.

Her 1 1/2 år efter og omkring 8000 til 10000 km sener er olie forbruget tilbage ved udgangs punktet, så nu er der bestilt olie tyve og så håber jeg det gør tricket ellers så må der motoren åbnes på et sener tids punkt


https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi ... 495911202/
Brugeravatar
Miblo
Indlæg: 28
Tilmeldt: 05. okt 2014, 18:32
Geografisk sted: Odense

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Miblo »

Med den interesse der udvises for effekten af RVS, skal jeg måske gå mere videnskabeligt til værks.

Olie og benzin forbrug kan jeg selv måle. Men hvis der er nogen der har udstyr til kompressionsmåling, så ville en "før" ,"efter", og "længe efter"-måling være fint at have.

??
Kunst... det er når man ikke kan. Når man kan, er det jo ingen kunst (Storm P)
Tidligere_medlem_1

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg tror ikke på det.

Hvis det er én du vil beholde og køre på, så lav det rigtigt.

Hvis du alligevel skal have motoren ud og skifte olietyve, så er det ikke det helt store at skifte for ca. 600 kr. stempelringe samtidig.

Jeg satte min op på centerstøtten, da den var varm, så blev den skruet op på 6 - 8.000 rpm. og efter få sekunder sendte den olierøg ud af udstødningen. (Stempelringe)
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Lars N »

Mekaniker på dåse findes ikke.

Glem det og lav det rigtigt.

Go weekend herfra til alle
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af stig »

Lykkedal skrev:
Hvis du alligevel skal have motoren ud og skifte olietyve, så er det ikke det helt store at skifte for ca. 600 kr. stempelringe samtidig.


Man behøver ikke at havde motoren ud af stellet eller åbne den for at skifte olie tyve.
Tidligere_medlem_1

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

stig skrev:
Man behøver ikke at havde motoren ud af stellet eller åbne den for at skifte olie tyve.
Så lærte jeg det.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af yaknudsen »

He he.

Hvis vi kan blive enige om at olietyve og olie tyve er to meget forskellige ting, så kan det vel godt være rigtigt.

Billede

Olietyv: Ventilstammepakning, ventilskrabering. = Kan ikke udskiftes uden at afmontere ventildæksel, knastaksel, vippetøj, ventilfjeder, ventilfjederholder samt ventilfjeder lås. (Olietyven er den orangemarkerede dims markeret med tallet 1 på illustrationen).

Billede

Olie tyv: Bandit der stjæler olie. = Kan udskiftes hvis man pander idioten en på låget, stiller oliedunken ud ved hovedvejen og venter tålmodigt på at der kommer en anden olie tyv forbi. (Olie tyven er gutten med lommelygten på illustrationen).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af stig »

yaknudsen skrev: Olietyv: Ventilstammepakning, ventilskrabering. = Kan ikke udskiftes uden at afmontere ventildæksel, knastaksel, vippetøj, ventilfjeder, ventilfjederholder samt ventilfjeder lås. (Olietyven er den orangemarkerede dims markeret med tallet 1 på illustrationen).
man skal stadigvæk ikke havde motoren ud af stellet
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af yaknudsen »

Hvis man sikrer sig at ventilerne ikke skvatter ned i cylindrene undervejs, og er ualmindelig fingernem kan man sikkert godt lade motoren sidde i stellet medens man skifter olietyve.

Det kan muligvis være acceptabelt for nogle, hvis målet er at holde maskineriet kørende indtil man finder tid til at gøre arbejdet ordentligt.

Men man skal gøre sig klart at man ikke får gjort ventilstammerne, forbrændingskamrene, udstødningsportene og stempletoppene rene for 'koksbelægninger', og man får heller ikke udskiftet de slidte stempelringe som med stor sandsynlighed bidrager med en betydelig del af olieforbruget. Man får heller ikke inspiceret ventilsæder og ventiler for skader og slidtage, og man får heller ikke inspiceret cylindre og stempler for skader slidtage og rivninger.

Så ja. Man KAN muligvis godt udskifte olietyve uden at tage motoren ud af stellet. Men de fleste ville nok overveje den relativt begrænsede ekstra indsats det er at få gjort arbejdet ordentligt.

NB: Jeg ville bestemt ikke være særlig begejstret for at købe en brugt motorcykel der lider under en ufuldstændig motorreparation. Så jeg noterer lige et lille forbehold i min 'lille sorte bog'. ;-(
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Peter AT »

:ok:

Underholdende streng :-D

Fedt med lidt humoristisk teknisk viden :sex:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Per
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21. feb 2014, 20:58
Geografisk sted: Vordingborg

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Per »

Jeg har selv lavet et lignende forsøg, dog på en Fiat Panda med Swedol. Resultatet var, at i ca. 3 måneder kørte jeg i gennemsnit 1.7 km. længere på en liter benzin. Jeg havde ligeledes en klar fornemmelse af, at motoren gik mere ”glat”, men det kan jo ikke bevises. I de 3 måneder kørte jeg ca. 220 km. pr dag – primært motorvej.

Efter de ca. 3 måneder var jeg tilbage hvor jeg var før Swedol – altså ingen langtidsvirkende effekt.

Jeg har lignende problem med min Transalp fra 98, altså at den bruger olie.
Skulle der være interesse for det, og vi kan samles nogle stykker, lægger jeg gerne garage til, til et ”olie renoveringsprojekt”. Der kan være 4 motorcykler i garagen af gangen, når der arbejdes på dem. Desværre har jeg ikke selv den fornødne ekspertise til at vejlede i en sådan renovering, men måske jeg kan hjælpe med noget andet – jeg har bl.a. en pizza stenovn i haven jeg kan tænde :-D Måske kunne en sådan renovering, og alt andet, filmes og lægges op på hjemmesiden så flere medlemmer kunne få glæde af det.

Per
Just do it!
Per
Indlæg: 56
Tilmeldt: 21. feb 2014, 20:58
Geografisk sted: Vordingborg

Re: swedol og andre olie additiver.

Indlæg af Per »

Blev der nogensinde lavet en undersøgelse af den langtidsvirkende effekt?

Per
Just do it!
Besvar