Olievalg på AT?

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Yankie

Olievalg på AT?

Indlæg af Yankie »

Hejsa!

Jeg har lige erhvervet mig min første AT. En smuk sag fra 96 med 31k på klokken. Tysk import.

Hvilken olie kører I med? En fuldsyntetisk 10W-40?

Og hvilke type dæk kan anbefales hvis man skal være lidt allround? Mest på asfalt, men også lidt ud i terræn...

Mvh
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Rasmus.

Jeg har også en AT fra 96.

Jeg kører på en 10-40 Motorex fuldsyntetisk, skulle mene den var vældig god, den bruger stort set ikke noget (3 dcl om året)

Jeg kørte Island rundt på Bridgestone tw 162 bag og tw 101 foran, baghjulet holder ca 10.000 km forhjulet ca dobbelt. Jeg er vældig tilfreds, synes ikke det er dårligt i regnvejr, og et fint allround dæk. Tror der står mere om det under "dæktyper" herinde!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Olie er der ligeså mange meninger om, som der er motorcykellister :lol: .

Jeg vil sige, at bare den er beregnet til oliebadet kobling, så kan det ikke gå helt galt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Yankie

Indlæg af Yankie »

Hej Iver!

Lyder ellers spændende med din Islands-tur. Har du billeder?
Jeg havde også tænkt mig de dæk du omtaler der.

Mht olie, tror jeg vælger Castrols 10W-40 fuldsyntetiske. Og ja, der er lige så mange oliemeninger som der er olier og mennesker. :-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Olie

Indlæg af Søren Dahl »

Bare det er dyr olie så er det godt!!! - tror jeg nok :lol: - håber jeg da i hvert fald - for det er det jeg har brugt mange penge på de sidste 12 år :lol:

Mvh Søren
Besvar