Hvorfor vil min AT ikke starte???

Spørgsmål eller tips.
Niels

Indlæg af Niels »

Ja, hvis man tager dem parvis passer det, men igen er der alligevel forskel. Det virker som om det er gengivet skematisk, og ikke som de sidder ude i den virkelige verden. Det er derfor jeg så gerne vi have det gennemgået at en der kikker på et elnet der rent faktisk kan lave gnister ;-)

I dit "Nur Deutschland" er der en gul/grøn ledning, og den har jeg slet ikke i mit elnet. Så den kan jeg vist godt se bort fra.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det var en fejl, der er INGEN grøn/gul. :oops:

Men hvis du lige tager "ausser Deutschland" så passer det næsten (2 ledniger skal byttes) hvis du starter med dit stik sådan: nederst, øverst, nederst øverst osv.

Jeg tror bestem at det er angivet, som det sidder i den virkelige verden, man skal nok bare "knække koden"

Hvilken motor (model, årgang) er det egentligt du har sat i :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg har lige hørt fra Iver. han er ved at skaffe et foto, så jeg kan sammenligne. Jeg vil jo meget nødigt risikere at brænde CDI'en af, ved at forbinde den forkert, hvis jeg ikke allerede har gjort det (for det er vel en reel risiko, ikke!?)

Jeg har lige sammenlignet dit diagram med mit foto, og det passer hvis man ser på de enkelte stik. Men det passer bare ikke, som stikkene sidder i CDi'en...jeg glæder mig til at Ivers foto :-?

Der er en 750ccm, lige som den gamle, fra samme årgang (tror jeg) ca. 93
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tjo................måske

De ledninger der (måske) skal byttes har faktisk noget med "seitenständer-schalter". Det må være støttefod.... og så den der "Notaus-schalter.

Men Vi venter på billeder af... øhe...FRA :shock: ;-) Iver.
Godnat og sov godt :-)
Senest rettet af Nikolajsen 16. feb 2009, 22:27, rettet i alt 1 gang.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Niels.

Jeg har kastet dit problem ud i et større fora, du kan selv følge med her

http://www.advrider.com/forums/showthre ... frica+twin

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg er lige ved at undersøge det med årgangene, ud fra stel nr. Eneste forskel jeg har opdaget da jeg skruede dem fra hinanden, er at der i mit gamle stel sad koniske kronrørslejer og i doner stellet sad de der rullelejer, som der også er billeder af i min manual.
Niels

Indlæg af Niels »

Har lige kikket på fotos. Der er byttet rundt på Hvid/sort og Grøn/hvid. Det er en mulighed, da den ene (H/S) går til startkontakt, og den anden (G/H) går til støttebenkontakt.

Jeg glæder mig til at se om det holder vand!

Fortsættelse følger imorgen. med grin eller gråd :lol: :cry:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Niels skrev:Har lige kikket på fotos. Der er byttet rundt på Hvid/sort og Grøn/hvid. Det er en mulighed, da den ene (H/S) går til startkontakt, og den anden (G/H) går til støttebenkontakt.

Jeg glæder mig til at se om det holder vand!

Fortsættelse følger imorgen. med grin eller gråd :lol: :cry:
Ja nemlig, det var jo det jeg skrev tidligere.

Lidt senere: Nå, jeg kan i en anden tråd se, at den er kommet igang. :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Ja. så er det afprøvet og sandelig om ikke det virkede, (som også skrevet i min anden tråd). Jeg havde lavet en ombytning af de to ledninger, da jeg skiftede plastikdelen af stikket fra det ene ledningsnet til det andet. Hvorfor det manglede på mit "nye" net har jeg ingen ide om, men CDI'en var fjernet fra donorcyklen, og de enkelte ledninger var trukket ud af plastikken, i stedet for hele stikket...ja, ja der er så meget man ikke forstår :shock:

Og her er det lovede grin

Mvh Niels. :lol:
Dan V.

Indlæg af Dan V. »

Så skylder du bare at fortælle om din "nye" motor går godt, som den jo helst skal... :-D
Niels

Indlæg af Niels »

Ja, det ved jeg jo endnu ikke med sikkerhed. På grund af vejret, is, sne og salt, og så fordi forsikringen endnu ikke dækker, har jeg ikke prøvekørt andet end en lille tur rundt på gårdspladsen. Men hvad jeg ved, er at den lyder markant bedre end min gamle, mere sprød, er det bedste jeg kan komme på. Jeg skal nok runde denne tråd af, med en fyldestgørende beskrivelse, når jeg har været ude på den første tur...snart!

Jeg er PT ved at finde ud af lidt mere om den maskine motoren kom fra, ud fra stel nr. Er der mon nogen i dette forum der kender historien på den maskine jeg har købt som skrællet og halvsmadret forsikringssag hos Auto 85 ved Ålborg? Det er den de stadig har til salg på DBA. selv om det er 4-5 mdr. siden jeg købte den :roll:

Mvh Niels
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Niels skrev: Jeg er PT ved at finde ud af lidt mere om den maskine motoren kom fra, ud fra stel nr. Er der mon nogen i dette forum der kender historien på den maskine jeg har købt som skrællet og halvsmadret forsikringssag hos Auto 85 ved Ålborg? Det er den de stadig har til salg på DBA. selv om det er 4-5 mdr. siden jeg købte den :roll:

Mvh Niels
Hej Niels
Jeg kender ikke historien bag maskinen, men har selv rettet henvendelse til dem, da jeg gerne ville have købt fælgende.. Var desværre for sent ude ;-) Men det er sjovt, at de ikke fjerner den fra deres hjemmeside, når den er solgt....
Mvh
Christian
Besvar