Første tur på AT'eren! NOT!!

Spørgsmål eller tips.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Desværre, de fleste jeg kender har ikke bil og dem som har en har ikke startkabler. Prøvede at ringe til flere jeg kender, for at koordinere noget.
Men beklageligvis uden held.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

æv hvor træls.. Eller kunne du jo have købt startkabler på en tank. De koster vel 100,- det samme som at leje en trailer :-)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Nu er jeg snart ved at være godt træt af det hele, har fået et nyt batteri fra forhandleren så det er jo fint.
Fylder syre på uden problemer, sætter batteriet til laderen efter forskriften som står på kassen til batteriet og i manualen til laderen.
Så begynder laderen gud hjælpende at ryge!!! Så den blev hurtig afleveret i forretningen igen.

Så lånte jeg en fin lader af en ven, og da jeg sat den på begyndte batteriet at syde. Nu er jeg ikke ekpert, men det virker ikke sundt.

Nogle der kan sige mig om det er normalt, på et batteri der lige har fået fyldt syre på???

Kan se det er samme batteri som sad i cyklen da jeg købte den, er et eller andet kinøjser mærke til 398,- står der på kassen.
Er der fordi det er så snot dårligt et batteri, det hele gør galt???



MVH
Kasper
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Ja, når man oplader et batteri bobler det, husk at skrue hætterne af det når du oplader.

Det er ikke noget kaneser mærke, Det er sikkert et Yuasa batteri du har dig, ligesom næsten alle andre mc'ister kører med.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Står man aldrig må fjerne hætterne, og står MAX Motorcycle Parts "made en Asia" på det.
Har læst Yuasa skulle være noget af det bedste, nu må jeg prøve at smide det i og se om der er kommet strøm på.

Og ikke mindst om det holder strøm, ellers skal generatoren nok skiftes.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Tag du nu bare de hætter af når du lader batteriet op.

Det skulle jo være underligt om du har købt et batteri der er defekt. Tror nu bare det er dig der kager rundt i det.
Niels

Indlæg af Niels »

Hvis det er et vedligeholdelsesfrit batteri skal du absolut ikke tage hætterne af!

Mvh Niels
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Nej nej det er klart. Men eftersom han skriver at han har hældt syre på, så tvivler jeg på at det er et vedligeholdelsesfrit batteri :-)
Niels

Indlæg af Niels »

ja, det kan der være noget om!
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Nemlig ;-)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Jeg er ikke ekspert, så jeg har overladt det til en ekspert.
Nu giver jeg det til en bekendt som er bilforhandler, har eget værksted og sælger motorcykler.
Har fået masser af råd, men da alle råder på forskellige måder tror jeg dette er den bedste løsning. Så må det blive gjort ordenligt derude, og chancen for jeg laver rod i det er minimal.

Så nu er dette kapitel vist slut. ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Skal bestemt ikke virke som jeg er sur eller noget, for det er jeg ikke :-)
Men at oplade et batteri er jo ikke raketvidenskab, det er at sætte et par ledninger på batteri-polerne og sørge for at der er tændt for laderen.
At tage propperne af er ikke 100% nødvendigt for at lade batteriet op, det er bare en god ide så det nemmere kan komme af med det overtryk der måtte opstå når det står og småbobler. Ja og så skal man altid sørge for at der er vand på, og evt efterfylde med demineraliseret vand hvis det mangler. Hvis det ellers virker for svært, så bør du købe dig et vedligeholdelsesfrit batteri der ikke skal hverken pilles ved propper, eller spekuleres i væske.

Hvis du nu vha. fx google søger på opladning af batteri så vil du også se det samme der.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Har skam også brugt google, men er jo ikke let når der står det godt må boble et sted og et andet sted står der det ikke er så sundt.

Får en ting at vide herinde og en anden ting at vide andre steder, er super glad for folk vil hjælpe og i har sikkert alle sammen ret, for de fleste har mere erfaring med det end mig. Men hvordan skal jeg kunne bedømme hvem der har ret? Igen er jeg glad for den hjælp folk tilbyder og vil helt sikkert stille endnu flere spørgsmål heringe.

Troede heller ikke jeg ville have problemer med at oplade det, er vant til at oplade store truck batterier og fylde vand på dem. Har også opladet bilbatterier, har bare ikke oplevet noget som dette. Hvor det den ene gang efter den anden kom et eller andet problem.

Så derfor vælger jeg at få hjælp af en som jeg mener har styr på det og har noget bedre udstyr end det jeg har.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jamen når du lader et almindeligt bilbatteri op, så bobler det også stille og roligt inde i batteriet. Tit og ofte kan man bare ikke se det da mange bilbatterier er af sort plastik.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Kasper.

Jeg forstår godt din forvirring, jeg ville nok i sidste ende handle som du gør, hvis jeg var ude i noget jeg ikke kunne blive klog på, om det så gælder bageopskrifter, eller et understel til et spisebord der skulle svejses sammen. Hvis man ikke føler man selv er helt på "hjemmebane" er det ingen skam at tage nogen med på råd som kan klare det for en.

Hovedsagen er at du kommer ud at køre!!!!! Og ikke hvordan!!!!!. Glæder mig til at møde dig så vi kan sparke lidt dæk og trille en tur.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar