Tankindhold på RD07

Spørgsmål eller tips.
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Stod 4,5 liter på dunken, men er nok mig der har set forkert et eller andet sted. Men Tom har ret, skal sku bare være glad for den kører ;-) og nyde det i fulde drag

Det er en 96'er, i kan se den i morgen ude ved Harry's, til Ténéré prøvekørsel.
PAVJ

Nærig rad.

Indlæg af PAVJ »

Den forrige ejer kan jo også have lignet min svigerfar. Han lægger en mursten ned i cisterne for at spare på vandet. Måske er der en kløgtig som har villet spare lidt på brændstoffet :shock:
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hmmm - på et tidspunkt prøvede jeg at køre Vores Volvo V70 så tør som muligt uden dog at gå i stå. Det lykkedes mig efterfølgende at hælde 74 liter i tanken, selv om instruktionsbogen siger at den "kun" rummer 72 liter (og nej, jeg stod ikke i benzin til knæene)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Nu har den jo kørt i Holland og de er jo lidt specielle dernede, kan være der er et skjult rum til hash :lol:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Nok ikke Holland. Der har en lidt mere slap holdning til Hash... :-)
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Er nok en "reserve" tank til hash, hvis man nu løber tør når man er på tur.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer.

Når jeg tanker min RD07 sidder jeg på den mens jeg fylder den op. Jeg er lidt forundret over tankens udformning, og tænker ofte tanken, om den nu bliver HELT fuld..
Det jeg mener er, at når den er "fyldt op", så kan jeg ved at lade benzinen løbe stille og roligt, og jeg mener meget langsomt, snilt klemme et par liter yderligere i.. Jeg ved ikke, om det måske kunne være en forklaring..

Min Afrikaner har i snit samme forbrug (benzin og ikke i form af hash... :lol: ), så det er min mest logiske forklaring på dit spørgsmål.. om end 4 liter er en hel del.......

Mht opfyldning af V70.. Så er jeg også den lykkelig ejer af en sådan.. Der er det tanken der rummer 70 liter, resten ligger i røret op til tank studsen..
Jeg har også fyldt en del mere på end 70 liter, og kiggede under bilen for at se, om det løb ud..... ;-)

Mvh
Christian
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej der.

Vi snakkede lidt om det idag, og jeg tror at den med at de sidste ligger ved studsen der går ned i tanken var løsningen, der kan ihvertfald fyldes en del på indtil det løber over.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar