Manglende kompression
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Manglende kompression
Jeg havde lige en kommentar til Lykkedal, men valgte at flytte den hertil.
Lykkedal skriver "Jo, desværre passer det. Justerede ventiler, og derefter kompr. test (kold men alligevel) for= 10,5 bag= 5,0 bar
Mit liv er trist . Har bestilt pakninger og stempelringe, og håber det kan gøre det.
Jeg tænker lidt brændt/utæt ventil, kunne det egentligt ikke også være det Men de baner har du måske tænkt i.
Lykkedal skriver "Jo, desværre passer det. Justerede ventiler, og derefter kompr. test (kold men alligevel) for= 10,5 bag= 5,0 bar
Mit liv er trist . Har bestilt pakninger og stempelringe, og håber det kan gøre det.
Jeg tænker lidt brændt/utæt ventil, kunne det egentligt ikke også være det Men de baner har du måske tænkt i.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Nikolajsen
Det er et rigtig godt og kvalificeret bud .. men..
Jep, tanken var der er kort øjeblik, fordi det ville være én af de mest logiske fejl.
Men, jeg har et olieforbrug, og det er på den bagerste cyl., det kan jeg se på tændrørene, og det tror jeg ikke skyldes en utæt ventil, men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.
Ved godt jeg selv skulle have oprettet en ny tråd om dette, men hvorfor gøre i dag, hvad du kan få andre til i morgen naaaj gaz!
Men tak for et seriøst og kvalificeret bud! (Du ved hva' jeg mener )
Det er et rigtig godt og kvalificeret bud .. men..
Jep, tanken var der er kort øjeblik, fordi det ville være én af de mest logiske fejl.
Men, jeg har et olieforbrug, og det er på den bagerste cyl., det kan jeg se på tændrørene, og det tror jeg ikke skyldes en utæt ventil, men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.
Ved godt jeg selv skulle have oprettet en ny tråd om dette, men hvorfor gøre i dag, hvad du kan få andre til i morgen naaaj gaz!
Men tak for et seriøst og kvalificeret bud! (Du ved hva' jeg mener )
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Nåe, det ved jeg da ikke rigtigt, det var jo bare sådan lidt "smalltalk" indtil jeg begyndte.Lykkedal skrev: Ved godt jeg selv skulle have oprettet en ny tråd om dette,
jae, når du ved den bruger olie, så er det nok det mest sansynlige.
Nu er jeg bare nysgerrig, hvor meget olie forsvinder, og hvor hurtigt?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Olieforbrug
TA'en bruger næsten 1 L. på 1.000 km. Den har kørt snart 98.000 km.
Jeg har kørt de sidste 9.000 km. Jeg tjekker og evt. påfylder til max. før hver tur. Har fået ny frisk olie og filter for 3. gang i min tid.
Jeg har kørt de sidste 9.000 km. Jeg tjekker og evt. påfylder til max. før hver tur. Har fået ny frisk olie og filter for 3. gang i min tid.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Under alle omstændigheder er der nok ikke andet at gøre, end at hive toppen af og se efter. Om det så skal være nu, eller når sæsonnen slutter, og altså bliver et vinterprojekt, er så næste spørgsmål. Et godt bud kunne måske være, at købe en i Tyskland, og så flytte motoren over? Så får du også en masse andre reservedele i tilgift. Har selv een, der er hovedrenoveret lige før jeg købte den: 14.000!!! - det var en god del af grunden til, at jeg købte den.
Har læst flere steder på nettet at Honda acceptere et så højt olieforbrug som 1l/1000 km som værende normalt..
dog finder jeg det også lige en sjat for højt.
Men at pille toppen fra hinanden og få fixet ventiler, nye knastkæder samt honing og stempelringe er ikke noget der koster voldsomt meget, og det kan klares på to dage. Altså med et par dage ind i mellem til bestilling af dele samt honing
dog finder jeg det også lige en sjat for højt.
Men at pille toppen fra hinanden og få fixet ventiler, nye knastkæder samt honing og stempelringe er ikke noget der koster voldsomt meget, og det kan klares på to dage. Altså med et par dage ind i mellem til bestilling af dele samt honing
Takker for de gode bud.
Jeg skal lige med på Nikolajsen's tur her fredag eller lørdag, så skal der skrues.
Jeg har bestilt stempelringe og pakninger. Når den bliver skilt ad, må jeg se om ikke det er nok, ellers tager jeg den derfra.
Den tidligere ejer (fra Tilst) , skiftede knastkæder da han købte den, men vidste ikke den havde et olieforbrug. Det var han så ærlig, at fortælle mig. (Flinker Jyde)
1 L. på 1.000 km. Det har jeg også læst, men tændrørene på den bagerste cyl. slagger en del til efter 2 L. olie, og den har vibrationer, især fra ca. 5.000 rpm.
Jeg skal lige med på Nikolajsen's tur her fredag eller lørdag, så skal der skrues.
Jeg har bestilt stempelringe og pakninger. Når den bliver skilt ad, må jeg se om ikke det er nok, ellers tager jeg den derfra.
Den tidligere ejer (fra Tilst) , skiftede knastkæder da han købte den, men vidste ikke den havde et olieforbrug. Det var han så ærlig, at fortælle mig. (Flinker Jyde)
1 L. på 1.000 km. Det har jeg også læst, men tændrørene på den bagerste cyl. slagger en del til efter 2 L. olie, og den har vibrationer, især fra ca. 5.000 rpm.
Senest rettet af Tidligere_medlem_1 06. maj 2009, 22:54, rettet i alt 1 gang.
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt: