Manglende kompression

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Manglende kompression

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg havde lige en kommentar til Lykkedal, men valgte at flytte den hertil.

Lykkedal skriver "Jo, desværre passer det. Justerede ventiler, og derefter kompr. test (kold men alligevel) for= 10,5 bag= 5,0 bar
Mit liv er trist . Har bestilt pakninger og stempelringe, og håber det kan gøre det.


Jeg tænker lidt brændt/utæt ventil, kunne det egentligt ikke også være det :?: Men de baner har du måske tænkt i. :oops:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Nikolajsen
Det er et rigtig godt og kvalificeret bud :ok: .. men..

Jep, tanken var der er kort øjeblik, fordi det ville være én af de mest logiske fejl.
Men, jeg har et olieforbrug, og det er på den bagerste cyl., det kan jeg se på tændrørene, og det tror jeg ikke skyldes en utæt ventil, men det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet.

:oops: Ved godt jeg selv skulle have oprettet en ny tråd om dette, men hvorfor gøre i dag, hvad du kan få andre til i morgen :-) naaaj gaz!

Men tak for et seriøst og kvalificeret bud! (Du ved hva' jeg mener :-) )
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Lykkedal skrev: :oops: Ved godt jeg selv skulle have oprettet en ny tråd om dette,
Nåe, det ved jeg da ikke rigtigt, det var jo bare sådan lidt "smalltalk" indtil jeg begyndte.

jae, når du ved den bruger olie, så er det nok det mest sansynlige.

Nu er jeg bare nysgerrig, hvor meget olie forsvinder, og hvor hurtigt?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Olieforbrug

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

TA'en bruger næsten 1 L. på 1.000 km. Den har kørt snart 98.000 km.
Jeg har kørt de sidste 9.000 km. Jeg tjekker og evt. påfylder til max. før hver tur. Har fået ny frisk olie og filter for 3. gang i min tid.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det er nok lige i overkanten :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
egoland

Indlæg af egoland »

Under alle omstændigheder er der nok ikke andet at gøre, end at hive toppen af og se efter. Om det så skal være nu, eller når sæsonnen slutter, og altså bliver et vinterprojekt, er så næste spørgsmål. Et godt bud kunne måske være, at købe en i Tyskland, og så flytte motoren over? Så får du også en masse andre reservedele i tilgift. Har selv een, der er hovedrenoveret lige før jeg købte den: 14.000!!! - det var en god del af grunden til, at jeg købte den.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Har læst flere steder på nettet at Honda acceptere et så højt olieforbrug som 1l/1000 km som værende normalt.. :-?

dog finder jeg det også lige en sjat for højt.
Men at pille toppen fra hinanden og få fixet ventiler, nye knastkæder samt honing og stempelringe er ikke noget der koster voldsomt meget, og det kan klares på to dage. Altså med et par dage ind i mellem til bestilling af dele samt honing :-)
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Takker for de gode bud.

Jeg skal lige med på Nikolajsen's tur her fredag eller lørdag, så skal der skrues.

Jeg har bestilt stempelringe og pakninger. Når den bliver skilt ad, må jeg se om ikke det er nok, ellers tager jeg den derfra.
Den tidligere ejer (fra Tilst) , skiftede knastkæder da han købte den, men vidste ikke den havde et olieforbrug. Det var han så ærlig, at fortælle mig. (Flinker Jyde)

1 L. på 1.000 km. Det har jeg også læst, men tændrørene på den bagerste cyl. slagger en del til efter 2 L. olie, og den har vibrationer, især fra ca. 5.000 rpm.
Senest rettet af Tidligere_medlem_1 06. maj 2009, 22:54, rettet i alt 1 gang.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Når du alligevel en gang får den skilt ad, så burde du næsten lige tjekke topstykkerne op, om lejer osv er i orden. samt få skiftet ventilstyr (eller hvad de plasticdimser nu hedder :-) ) og evt også få slebet ventilsæder.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

De hedder Ventilmanchetter , også kaldet olietyve ;-) Dem har jeg også bestilt. Så ventiler og lejer bliver også tjekket nu den er skilt
Senest rettet af Tidligere_medlem_1 06. maj 2009, 22:54, rettet i alt 1 gang.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

arh ja for helvede.. kunne sgu ikke huske det :-)
Kan bare huske at jeg skiftede dem på min, dengnag jeg havde en TA og motoren skulle åbnes :-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hvad så Lykkedal, har du fået den skilt ad :?:
Hvis du har, har du så fundet ud af hvad problemet er? Eller har du slet ikke fået stumperne endnu.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jep. Den er blevet skilt ad i dag.
Den er utæt i U ventilen og olieforbruget stammer fra olieringene. Og NEJ jeg har ikke fået stumper endnu, men jeg har fået lov til at tage Africa Twin hvis jeg skal ud og køre. Flink svoger jeg har :-D

Cyl. og stempel er i fin form
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Både godt og skidt :shock: :-?
Skal du så også have tjekket den anden cylinder? Eller........den er måske allerede skilt ad.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det bliver ikke nu. Nu ser jeg lige hvordan resultatet bliver.
Besvar