pakning i forgaffel TA

Spørgsmål eller tips.
Besvar
MikaelVagn

pakning i forgaffel TA

Indlæg af MikaelVagn »

Hej :)
Har nu skiftet kronrørslejer på min gamle TA, det gik fint og jeg ville derfor skifte pakninger i begge støddæmpere, men jeg kan ikke skille støddæmperen ad, den skrue i bunden er ødelagt så jeg kan ikke skrue den af, nogen der ved hvordan man får det øverste blanke rør af bunden ? jeg kan jo ikke komme til at få fat i den pakning der sidder dernede ellers :P - det er lidt svært at forklare, men håber i forstår spørgsmålet :)

Mvh
Mikael
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Du kan ikke skille gaffelbenet ad, uden at få umbrako-bolten i bunden ud...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
MikaelVagn

Indlæg af MikaelVagn »

ok - frygtede det - kærven er fuldstændig smadret :(
Loreni

Indlæg af Loreni »

Hej MikaelVagn

Prøv om du kan bore et hul midt i bolten, passende til en "ornepik", du ved sådan en konisk skrue med omvendt gevind. Den skruer du ned i hullet og tager bolten med ud. Hvor nemt kan det være??
Du bruger samme teknik hvis noget knækker for dig.

Held og lykke, og fortæl gerne om operationen. Jeg skal selv renoverer mine gaffelben, men kan ikke lige tage mig sammen.

Mvh. Henrik
MikaelVagn

Indlæg af MikaelVagn »

Hej Henrik - ja jeg kender godt ornepikken :roll: - og vil også prøve den
men har ikke så gode erfaringer med den, men jeg skal nok berette om indgrebet
Mvh
Mikael
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Husk at lade fjederen blive i benet og "låget" skruet på..... ellers vil indmaden bare dreje med rundt, og bolten kommer ikke løs
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det kan som regel godt betale sig at bore hovedet på bolten helt af.
Hvis man borer med et 8,5 mm bor, hvis det er 8mm bolt, og det mener jeg det er, og hvis man rammer midten, men det gør man nærmest automatisk, da det er unbraco. (med fjeder i) så er der ingen tvivl om hvornår man har boret hovedet helt af :shock: Da fjederen skubber røret inderrøret op (det falder ikke helt af)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
MikaelVagn

Indlæg af MikaelVagn »

Nu prøver jeg at få en smed til at svejse en møtrik på, det kan forhåbentlig gøre jobbet :-D
men hvis ikke, så skal der bores
MikaelVagn

Indlæg af MikaelVagn »

Så er den ged barberet :-) - - jeg fik svejset en bolt ned i umbraco hullet
og så kunne jeg bruge en stjernegaffel nøgle, vupti af kom de.....
men damn de sad fast :-x
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Godt!

Indlæg af Søren Dahl »

Fedt du fik løst problemet - det kan godt gå en lidt på sådan noget.....

Mvh Søren
Besvar