Eftersyn på Varadero.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Eftersyn på Varadero.

Indlæg af Bønne »

Har været til 6000 km eftersyn med Varulven (prøver du den, bliver du bidt af den, og så er der ingen vej tilbage!), er stadig dybt rystet og chokeret!

ÉT HUNDREDE OG TOLV KRONER OG HALVTREDS ØRE! :shock:

Indbefatter: inspektion af kobling, bremsevæske og slitage af bremseklodser. Koblingen blev justeret.

1000 km eftersynet var skift af olie og filter, efterspænding og inspektion af diverse, og af en eller anden grund skulle jeg kun betale for olien og filteret: 510 kr! (jeg spurgte ikke hvorfor :-D )

Det er første gang jeg har et nyt køretøj, og jeg har altid hørt at de mere eller mindre tvungne eftersyn kostede spidsen af en jet-jager. Derfor var jeg spændt på hvad det kunne løbe op i, men nu havde jeg bestemt mig for at købe den, så måtte jeg tage det med.

Men de priser, det er !"#¤%&/()=?`bare i orden! :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det var dælme billigt :-)

Nu er jeg nødt til at spørge.. Hvad er det der er lilla, altså i din signatur :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Ventede bare på at nogen skulle spørge... :-D

Som du nok kan gætte, er det en omskrivning af "Power to the people". Purple refererer til Deep Purple (som om de mangler power!),
og det er opstået et eller andet sted i deres bagland, sikkert af en eller anden kreativ fan.
Jeg er selv stor fan af dem, og har vel et sted mellem 60 og 70 LP´er og CD´er med dem, plus nogle videoer og DVD´er.
På nær to, har jeg været til alle deres koncerter i Danmark siden deres reunion i 1984, plus nogle stykker i Sverige,
min rekord er tre koncerter på en weekend. :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Bønne.

Det er godt nok en ok pris! Jeg blev flået for ca. det 10 dobbelte, da jeg for et par år siden kom med min CapoNord til det første service :shock:

Hilsen Niels.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Bønne.
Havde godt nok også luret lidt på det i nogen tid :-)

Men ja, deep purple er sgu fedt :-)
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Så blev det tid til 12000 km service. :lol:

Olie og filter skift, inspektion og kontrol af alt på cyklen,

med undtagelse af luftfilter (18000 km), og ventiler og tændrør (24000 km).

Pris: 1171,25 kr.

Sammenlagte serviceregninger for 12000 km´s kørsel: 1793,75 kr. :ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Nu er jeg nødt til at spørge........
Hvilken forhandler kører du til :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

J.Ø. Service i Viskinge ved Kalundborg, det er der jeg har købt den.

http://www.jo-service.dk/
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Så er Varulven gået i vinterhi. Vi nåede lige at runde 14000 herlige km på de danske, norske, svenske og jydske veje :lol:

Det bliver en lang vinter uden den, godt nok har jeg min vintercykel, men det er ligesom ikke det samme (CB 550/650 tilsat diverse :-D ).

Efter 32 år, de sidste ti år som vintercykel, ? km, et ret pænt olieforbrug og et trailer-stunt er den ved at være brugt op! Dog startede den rimeligt nemt og alt fungerede, på nær stelforbindelsen i baglygten, selvom den ikke havde været startet i 1½ år (jeg kørte ikke på den sidste vinter, da jeg var i Norge).

Heldigvis skal jeg igang med et nyt vinterprojekt der skal være klar til næste vinter, men det kommer jeg nok først rigtig igang med til foråret, da jeg ikke har varme i min garage, men det bliver sjovt! :lol:

Jeg kommer ikke til shelterturen næste weekend, men jeg håber da at se nogle af jer i løbet af vinteren til andre arrangementer, f.eks. Gudenåtræf i februar (Højbjerg MC).
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Leif

Jeg var faktisk til Deep Purple koncert i går i Århus. Hold kæft hvor de giver den gas stadigvæk (og der er du er jo kun en grønskolling ved siden af :-D ).
Men du skulle have været der; 5 mand går på scenen i 2 timer, spiller røven ud af bukserne på alle andre mens de tager pis på hinanden og griner deres røv i laser! Det er musik- og livsglæde for alle pengene! :lol:
Jeg havde min datter (hun bliver 15 i næste måned, hun synger i kor og går meget op i musik) med, hun var vildt imponeret over deres musikalitet og deres indlevelse i musikken :!:


Jeg har også bestilt Anarkee på min når jeg henter den til foråret.
Og så må jeg over og køre i de der Mols bjerge til foråret, så kan du komme herover og køre i Veddinge bakker :lol:

Jeg ved ikke med Harzen, så langt er jeg ikke i min planlægning endnu, men det lyder interressant.


Tja, det er jo et kvalificeret gæt du der kommer med... :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Det er helt i orden, smag og behag er jo som bekendt forskellig.
Men i deres 41 årige karriere har de lavet meget andet gedigent rockmusik end "SOTW", og egentlig er den jo bare et popnummer :lol:
Af nyere liveoptagelser vil jeg nu også hellere anbefale "Live Encounters", end "Montreux ´06", for selvfølgelig er der forskel på koncerter, men den i går var fandeme en af de bedre!

At jeg ikke ringede til dig i går var bla. fordi jeg blev kaldt på arbejde kl. 10 om formiddagen, og nåede kun lige hjem og bade for så at køre til Århus, så det hele blev lidt presset!

Har du prøvet http://www.daekonline.dk/start.html ? Så skal du godt nok finde et sted at få dem monteret, ved ikke om det kan betale sig, men det er en mulighed.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Sådan er det jo med meget hård rock og heavy.
De laver en enkelt ballade/popnummer som folk så bliver vilde med :-)

Som fx Ozzy's "Mama I'm coming home" og Metallica's "Nothing else matters" :-)

Men heldigvis ved vi jo at de gamle rockbands har lavet masser af fed musik som ikke er pop :-)

Og Perfect Strangers er da super fedt :-)
http://www.youtube.com/watch?v=CMfAu72qma0
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Leif

Mener ellers dette er bagdækket:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =123&m_s=1

og fordækket:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =123&m_s=1

og det er da på deres danske hjemmeside. :-D
Iøvrigt kan du nøjes med H-dæk, da det er det den er født med.

Og her er et lille klip fra i lørdags:
http://www.youtube.com/watch?v=6Pcfar_WNrI
Og et fra ´73:
http://www.youtube.com/watch?v=9jp3de50_d8
Sangeren, trommeslageren og bassisten er de samme.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Så fik vi lige klaret 18000 km serviceeftersyn på Varulven i dag :-D

Nyt luftfilter (det var tiltrængt), ny bremsevæske, plus check/eftersyn af diverse.

Pris: 1221,63 kr. :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Eftersyn på Varadero.

Indlæg af Bønne »

Har haft Varulven til 24000 km service i dag :lol:

Olie/filterskift, check af ventiler (IAB), inspektion af praktisk taget alt, nye bagbremseklodser, ialt: 2849,00 kr. :ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar