Ny leverandør af kædekit

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Loreni

Ny leverandør af kædekit

Indlæg af Loreni »

Så er der kædekit som passer til min pengepung.

Jeg har taget springet ud i et nyt kædekit "CZ", som jeg aldrig har hørt om før. De lover næsten DID kvalitet, og valgfri antal tænder på bagerste tandhjul. Jeg bruger min TA 89'er som pendlermaskine, min. 110km/dag, og har været lidt tændt på at bringe motoromdrejningerne ned,efter at ha' læst diverse indslag om emnet her i forum. 39 tænder var på lager og kunne sendes mette vuns.
Det er altså lidt fedt på de lange strækninger. 4. gear er som det gamle 5., og det nye 5. er nu det 6. gear jeg altid har savnet. 5000 omd.= 125Km/t.
Skal jeg i grusgraven kræves nok et ekstra hjul med den gamle gearing.
Pris for komplet kædekit 118 euro!!!! Pris lokal mc 2500kr.
Fik så lige et sæt nye pakdåser med til forgaflen pris 12 euro.

WWW.MOTOMARCA.dk

Det har været et besøg værd for mig :lol:
God eftersommer, Henrik
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

118 euro er vist meget normalt for et kædekit. Jeg mener Polo Motorrad tager ca 120 euro for et DID kædekit.

Men hvor har du oplevet at en forhandler herhjemme fra 2500,- ??
Det har jeg godt nok aldrig oplevet. har måske måtte give 1300-1500,- hvis det skulle være rigtigt dyrt.

edit: Polo sælger RK XSO kædekit for 124 euro. Louis tager 140 for DID kædekit til en AT.
Loreni

Indlæg af Loreni »

Lyseslukker! Her har jeg gået en hel uge og troet jeg havde gjort et fund. Prisen på 2500 fik jeg af Masi Motor Holbæk. Hvis det er et udtryk for deres prispolitik kikker jeg nok efter andre jagtmarker fremover.

Henrik
Niels

Indlæg af Niels »

Hej.

Nu har jeg været inde og kikke på deres hjemmeside, og det ser jo godt ud, men hvordan hulen afgiver man en ordre :-?

Jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan putte noget i en kurv. Er det bare mig eller?


Hilsen Niels
Loreni

Indlæg af Loreni »

Nej det er ikke bare dig. Jeg tror det er et rimeligt nystartet firma (mand og kone), som ikke har fået betalingsmodul på deres hjemmeside endnu. Jeg skrev dem en mail, på dansk, med hvad jeg havde brug for. Der kom promte svar med priser og gode råd, samt links til deres leverandøre. Jeg overførte penge til en bank i jyllinge, og pakken kom fra Spanien efter 3 dage.
Henrik
Niels

Indlæg af Niels »

OK. Det lyder fint. Gad vide om jeg kan nægte at modtage pakken fra POLO, og få mine penge retur?

Hilsen Niels.
Niels

Indlæg af Niels »

Nu har jeg lige fået en pris fra MOTOMARCA, og deres pris på kittet er ok, men de vil have 35€ i porto :shock: og så bliver det dyrere end et DID kit fra louis.de

Jeg kan endnu engang anbefale Flemming Disc, og der kan man også få kittet med den gearing man vil have!

Hilsen Niels.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg købte kædekit (DID kæde) til min TA for 1.174,- dkk hos Jes i Nyk. sj.
Humle

Re: Ny leverandør af kædekit

Indlæg af Humle »

Loreni skrev:Så er der kædekit som passer til min pengepung.

Jeg har taget springet ud i et nyt kædekit "CZ", som jeg aldrig har hørt om før. De lover næsten DID kvalitet, og valgfri antal tænder på bagerste tandhjul. Jeg bruger min TA 89'er som pendlermaskine, min. 110km/dag, og har været lidt tændt på at bringe motoromdrejningerne ned,efter at ha' læst diverse indslag om emnet her i forum. 39 tænder var på lager og kunne sendes mette vuns.
Det er altså lidt fedt på de lange strækninger. 4. gear er som det gamle 5., og det nye 5. er nu det 6. gear jeg altid har savnet. 5000 omd.= 125Km/t.
Skal jeg i grusgraven kræves nok et ekstra hjul med den gamle gearing.
Pris for komplet kædekit 118 euro!!!! Pris lokal mc 2500kr.
Fik så lige et sæt nye pakdåser med til forgaflen pris 12 euro.

WWW.MOTOMARCA.dk

Det har været et besøg værd for mig :lol:
God eftersommer, Henrik
Hvordan er det gået med din CZ kæde? Er du tilfreds?
Jeg skal selv til at skifte NU (igen). Den sidste kunne kun klare 12000 km. Det er for svagt. Måske fik ham der monterede den strammet den for meget fra starten. Så "dør" kæden vel - og måske endda lejet ved trækket? Nå, men det sker ikke næste gang.
Loreni

Indlæg af Loreni »

Jeg har været fuldt ud tilfreds med kædekit. Siden mit indlæg om kittet er min pendlerafstand øget til min. 180 km dagligt, og efter mere end 10.000km er der ikke tegn på svaghedder. De 39 tænder på bagerste hjul er eminent til mit brug, men kan ikke anbefales til allroad køesel. prøv evt. 42 tænder, eller behold standart. Smag og behag, du ved! Når kæden dør, melder jeg tilbage, men jeg vil mene at den for lov til at runde mindst 40.000 km. Det skal da også siges, at den i høj grad mangler sand og mudder.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvad angår bagtandhjulet. Jeg har prøvet en AT med 39 tænder, hvilket jeg synes er alt for højt gearet.
Derimod føler jeg at 42 tænder er godt tilpas til landevejsbrug, og kan da også godt gå an hvis man kører grus.
Besvar