forlys pærer sprænger...høj spænding på pærer

Spørgsmål eller tips.
Besvar
brotoften

forlys pærer sprænger...høj spænding på pærer

Indlæg af brotoften »

Hej.
Jeg har fået det problem at min TA sprænger nærlys pæren. Det er sket 3 gange inden for de sidste 2mdr. Efter et godt råd målte jeg spændingen på på pæren. Når motoren går ve ca 2500 o/min har jeg omkring 16v på pæren. Hvorfor for jeg pludselig så høj spænding ? Jeg håber i kan hjælpe mig.
hilsen Aksel
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Aksel, det er sandsynligvis ladeensretteren der er stået af, har prøvet det samme på min Africa Twin, den begyndte også at lade med ca.16 volt, og pærerne begyndte at springe..
Er ikke helt klar over hvor ensretten sidder på en Transalp, men på AT sidder den under sædet, det er en lille boks...
Held og lykke med projektet..
Mvh Henrik..
brotoften

Indlæg af brotoften »

tak for dit input. Gad vide hvad en ensretter hedder på tysk....
Morsing

Indlæg af Morsing »

Helt enig - en typisk fejl på ensrettere der er ved at dø.

Og lad nu være med at køre mere før den er skiftet, da du kan brænde andre og dyrere ting af end pæren! :shock:
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

brotoften skrev:tak for dit input. Gad vide hvad en ensretter hedder på tysk....
Jeg vil foreslå at du køber en "snabel" ensretter. Dansk produceret håndværk. Den koster måske lidt mere, end du kan finde på nettet. Men den er vist lavet lidt anderledes (bedre) end de originale.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Jeps, man kan nemt brænde andre ting af end pærerne, på min AT brændte styrkontakten til nærlys/fjernlys af, men jeg var nødt til at køre videre med en død ensretter, da den valgte at dø midt på en ferietur i Ukraine :evil: :evil:
Mvh Henrik..
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Egentlig er det nok spændingsregulatoren (i gamle dage: laderelæ), der er syg, men det har ingen praktisk betydning,

da den og ensretteren er sammenbyggede nu om dage. :-D

I MC- nøglen 2009 står den på side 486 med nr: 098624 eller 098625 alt efter årgang til henholdsvis 689 og 725 kr, og de plejer at fungere udemærket.

Der er også billede af den på side 485, så kan du se hvordan den ser ud.

Har du ikke kataloget kan det ses online her: http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid ... launcher=1
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Morsing

Indlæg af Morsing »

Rigtigt - idag er tingene bygget sammen og består selvfølgelig af en ensretter med efterfølgende spændingsregulator!
Modellerne fra Schnabel fungerer rigtig godt, så det kan anbefales!

Han findes her:
E.S. Elektro V. Erik Schnabel
Kronborggade 5
2200 Kbh. N.

Tlf.: 35854080
brotoften

Indlæg af brotoften »

tak for jeres hjælp, hva sku man gøre uden. Jeg har bestilt en ny ensretter og håber på hurtig levering.
Hilsen Aksel
Besvar