Xenon på dyret

Spørgsmål eller tips.
Besvar
egoland

Xenon på dyret

Indlæg af egoland »

Har lige besluttet - og bestilt - et bi-xenonsæt til dyret, som endnu et vinterprojekt. Er lidt træt af at blive overset af typen "blød hat og stiv nakke", samt typen "skal nå at købe ind med med tre skrigende unger på bagsædet og gang i mobiltelefonen". Skulle være ren "plug and play" - og en anelse liret :P
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Det bliver du glad for - det giver et kanon lys.
Bliv ikke forskraekket hvis din sikring springer naar du taender for herlighederne.
Ballasten til paeren har en hoej startstroem - men kun i et ganske kort oejeblik, hvorefter forbruget falder - jeg formoeder, at det er en 35W paere du har bestilt....??
Gaa blot en stoerrelse op i sikring - no problem.
For ikke at genere medtrafikanterne og for ikke at provokere emsige betjente, vil jeg anbefale at faa tjekket lygteinstillingen, saa du ikke blaender ved lavt lys - for der bliver baal pa...!!
Jeg mener, at huske, at lyskeglen ved lavt lys skal falde 1 cm pr. meter - venligst ret mig, hvis jeg husker forkert (en jo ikke helt ung mere...he,he)
Koer helt frem til en mur og maal til overkant af lyskeglen og bak fek.s. 10 meter og maal igen.
Held og lykke med det lille projekt.
Hilsen
Torben - kinesien
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

I stedet for at købe en større sikring, burde det så ikke være muligt at smide en træg sikring i istedet?

Tom
egoland

Indlæg af egoland »

Træg sikring???? Hvad er det?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det er en sikring, der ikke springer selv om den kortvarigt trække over det den vil sprænge ved, ved en langvarig belastning.
"Tråden" er med andre ord lang tid om at blive så varm at den brænder over.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
egoland

Indlæg af egoland »

Så kom pakken: Med ledningsnet, relæ, pære, sikring og ballast! Det er sgu en del mere end lovet! De er grundige, de tyskere! 500 incl porto! Fås ikke billigere i TSvansen.
Det med relæet gør, at kontakten på styret bare bliver styrestrøm til resten, der så kører på en god kraftig ledning (2kvadrat?), der går direkte fra batteriet over relæet til ballasten.
Nu skal der blus på dyret!! :twisted: :shock:
egoland

Indlæg af egoland »

Så er der blus på dyret! Nmet og lige til at gå til, ren plug and play.
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

lyder godt :ok: . Hvor har du købt det?
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
egoland

Indlæg af egoland »

Ebay.de, i en butik der hedder audago.com
jalp

Indlæg af jalp »

er det monteret i de gamle parabol eller følger der en ny med - er prisen i dkr eller euro.
Og vil et billede hjælpe os andre?
egoland

Indlæg af egoland »

Genbruger parabolen, selv om man ikke må :oops: , hvis det skal være helt lovligt. Prisen er i danske træpenge!
egoland

Indlæg af egoland »

Og så kom jeg til at se ordentlig på parebolen: Den var noget mat, og med rustpletter :oops: , så det måtte jeg jo hellere gøre noget mere ved:

http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_ ... 7&tPath=23

Det er den "dims" til 320 kr, næsten nederst på siden. Den skal lige fixes lidt mht. positionslyset, men ikke noget man ikke kan klare med et par kabelsko og en skævbider. Gad vide, hvad Honda forlanger for sådan een????
Besvar