Batteri - ensretter

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Anders

Batteri - ensretter

Indlæg af Anders »

Jeg kan pludselig ikke start min AT - havde kørt en længere aften tur og har ikke haft problemer den sidste måneds tid. Så kommer jeg hjem og så vil dyret pludselig ikke starte længere, men det klikker blot fra starteren og pærerne ved frigear lyser svagere når jeg tænder lyset.

Umiddelbart konkludere jeg at batteriet er afladet, så jeg sætter lader på natten over. Næste morgen har jeg samme problem.

Jeg kan skuppe dyret igang, men ser så at bag og forlygte efter 1 min pludselig lyser kraftigere.

Jeg kan starte dyret ved at montere startkabler fra bilen - så starteren fejler ikke noget.

Batteriet viser 13 v ved slukket tilstand når jeg sætter tænding på med lys falden den til 7 v.

Jeg starter motoren med startkablet og der kan nu pludselig måles 17 v

Min konklusion er at både batteri og ensretter er gået ?

Er der nogen som kan bekræfte eller ?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg er rimelig sikker på at du har fuldstændig ret. :cry:
Det er tit sådan at først står ensretteren af, og når man ikke opdager det, og kører med en ødelagt ensretter, som lader for meget. Så dør batteriet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Anders

Indlæg af Anders »

Tak for besvarelsen - jeg vil bestille en Schnabel ensretter og så et nyt batteri.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Har du prøvet at rense dine kabelforbindelser til batteriet ?

For mig lyder det som om at det kan være dårlig stelforbindelse et eller andet sted. Prøv at give dine klemsko en gang WD40 og rengør specielt den sorte forbindelse på batteriet.

Hører gerne hvad der forårsagede problemet...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Anders

Indlæg af Anders »

Peter AT skrev:Har du prøvet at rense dine kabelforbindelser til batteriet ?

For mig lyder det som om at det kan være dårlig stelforbindelse et eller andet sted. Prøv at give dine klemsko en gang WD40 og rengør specielt den sorte forbindelse på batteriet.

Hører gerne hvad der forårsagede problemet...
Jeg har ikke prøvet at rense, jeg konkluderede at forbindelserne var ok når jeg kunne starte den vha. startkabler.

Ny ensretter og nyt batteri - så nu kører det hele igen. :-D
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Anders. Jeg kører også med en Schnabel, spøjs fætter at snakke med, men vist fine sager han "makker" med :-)


Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Anders

Indlæg af Anders »

iver skrev:Hej Anders. Jeg kører også med en Schnabel, spøjs fætter at snakke med, men vist fine sager han "makker" med :-)


Mvh Iver
Ja, jeg ringede over og snakkede med ham, men opgav lidt da man skal lave bankoverførsel mv. inden han sender og jeg var lidt utålmodig efter at komme ud og køre igen. Så det endte med at jeg bestilte den billigste fra MC-nøglen til 720.

Det blev bestilt ved forhandler, men så var den i restordre og de havde så en schnabel liggende som jeg købte til 1.500 så den er jo noget dyrere... De siger jo så også at den holder evigt, men hvis den anden kunne holde til de første 66.000 km og 17 år så er det jo også en slags evighed!
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Anders, ja vi må se om den holder så længe som de lover ;-)

Synes nu ikke jeg gav så meget for min, men det med bankoverførselen gik nu nemt nok.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar