Batteri - ensretter
Batteri - ensretter
Jeg kan pludselig ikke start min AT - havde kørt en længere aften tur og har ikke haft problemer den sidste måneds tid. Så kommer jeg hjem og så vil dyret pludselig ikke starte længere, men det klikker blot fra starteren og pærerne ved frigear lyser svagere når jeg tænder lyset.
Umiddelbart konkludere jeg at batteriet er afladet, så jeg sætter lader på natten over. Næste morgen har jeg samme problem.
Jeg kan skuppe dyret igang, men ser så at bag og forlygte efter 1 min pludselig lyser kraftigere.
Jeg kan starte dyret ved at montere startkabler fra bilen - så starteren fejler ikke noget.
Batteriet viser 13 v ved slukket tilstand når jeg sætter tænding på med lys falden den til 7 v.
Jeg starter motoren med startkablet og der kan nu pludselig måles 17 v
Min konklusion er at både batteri og ensretter er gået ?
Er der nogen som kan bekræfte eller ?
Umiddelbart konkludere jeg at batteriet er afladet, så jeg sætter lader på natten over. Næste morgen har jeg samme problem.
Jeg kan skuppe dyret igang, men ser så at bag og forlygte efter 1 min pludselig lyser kraftigere.
Jeg kan starte dyret ved at montere startkabler fra bilen - så starteren fejler ikke noget.
Batteriet viser 13 v ved slukket tilstand når jeg sætter tænding på med lys falden den til 7 v.
Jeg starter motoren med startkablet og der kan nu pludselig måles 17 v
Min konklusion er at både batteri og ensretter er gået ?
Er der nogen som kan bekræfte eller ?
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg er rimelig sikker på at du har fuldstændig ret.
Det er tit sådan at først står ensretteren af, og når man ikke opdager det, og kører med en ødelagt ensretter, som lader for meget. Så dør batteriet.
Det er tit sådan at først står ensretteren af, og når man ikke opdager det, og kører med en ødelagt ensretter, som lader for meget. Så dør batteriet.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Har du prøvet at rense dine kabelforbindelser til batteriet ?
For mig lyder det som om at det kan være dårlig stelforbindelse et eller andet sted. Prøv at give dine klemsko en gang WD40 og rengør specielt den sorte forbindelse på batteriet.
Hører gerne hvad der forårsagede problemet...
For mig lyder det som om at det kan være dårlig stelforbindelse et eller andet sted. Prøv at give dine klemsko en gang WD40 og rengør specielt den sorte forbindelse på batteriet.
Hører gerne hvad der forårsagede problemet...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Peter AT
Jeg har ikke prøvet at rense, jeg konkluderede at forbindelserne var ok når jeg kunne starte den vha. startkabler.Peter AT skrev:Har du prøvet at rense dine kabelforbindelser til batteriet ?
For mig lyder det som om at det kan være dårlig stelforbindelse et eller andet sted. Prøv at give dine klemsko en gang WD40 og rengør specielt den sorte forbindelse på batteriet.
Hører gerne hvad der forårsagede problemet...
Ny ensretter og nyt batteri - så nu kører det hele igen.
Ja, jeg ringede over og snakkede med ham, men opgav lidt da man skal lave bankoverførsel mv. inden han sender og jeg var lidt utålmodig efter at komme ud og køre igen. Så det endte med at jeg bestilte den billigste fra MC-nøglen til 720.iver skrev:Hej Anders. Jeg kører også med en Schnabel, spøjs fætter at snakke med, men vist fine sager han "makker" med
Mvh Iver
Det blev bestilt ved forhandler, men så var den i restordre og de havde så en schnabel liggende som jeg købte til 1.500 så den er jo noget dyrere... De siger jo så også at den holder evigt, men hvis den anden kunne holde til de første 66.000 km og 17 år så er det jo også en slags evighed!